Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe3:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe3 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
W-2 | zaliczone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich. |
C-2 | Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania materiałów budowlanych. |
C-3 | Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej. |
C-4 | Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej. |
C-5 | Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących zagadnień fizyki budowli i inżynierii materiałowej. | 2 |
T-SD-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Metody wykonywania badań lub obliczeń. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. | 2 |
T-SD-3 | Sposoby porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literaturowych, zasoby Internetu. Próbne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury (książki jednego autora, książki kilku autorów, artykułu, referatu, normy, strony internetowej). | 2 |
T-SD-4 | Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic, spis i opis załączników, edytor równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa). | 1 |
T-SD-5 | Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych w pracy oznaczeń. Zasady przygotowania załączników do pracy dyplomowej. Zasady przygotowania rysunków projektowych do pracy dyplomowej typu projektowego. | 2 |
T-SD-6 | Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint. | 1 |
T-SD-7 | Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach. | 7 |
T-SD-8 | Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. | 8 |
T-SD-9 | Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych. | 2 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-SD-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej | 8 |
A-SD-3 | Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu | 5 |
A-SD-4 | Przygotowanie prezentacji na temat związany ze specyfiką danej specjalności | 35 |
A-SD-5 | Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy | 65 |
A-SD-6 | Przygotowanie ostatecznego spisu literatury do dyplomu | 10 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
M-3 | metoda przypadków |
M-4 | wykład problemowy |
M-5 | metody praktyczne (prezentacja) |
M-6 | metody praktyczne (seminarium) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja referatu |
S-2 | Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch referatów i jednego sprawozdania |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/11-3_W01 Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada postawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie | B_1A_W17, B_1A_W23 | — | — | C-1, C-4 | T-SD-7, T-SD-8, T-SD-9 | M-1, M-2, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/11-3_U01 Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się. | B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U27 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7, T-SD-8, T-SD-9 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/11-3_K01 Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07 | — | — | C-1, C-3, C-5 | T-SD-6, T-SD-7, T-SD-8, T-SD-9 | M-1, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/11-3_W01 Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada postawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student zna minimalnie typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/11-3_U01 Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/11-3_K01 Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sormułować podstawowe wnioski wyników prac własnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne
- Garbalińska H., Ewolucyjne zmiany rozwiązań zewnętrznych przegród budowlanych, jako efekt skokowych zmian formalnych wymogów cieplnych, Wiadomości Projektanta Budownictwa, 2014, 4, s. 13-15
- H. Garbalińska, Izotermiczne współczynniki transportu wilgoci porowatego materiału budowlanego, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej, 2002, nr 571, ISBN 83-88764-17-9
- H. Garbalińska, Desorpcyjne badania nieliniowości dyfuzji wilgoci w zakresie higroskopijnym., Polska Akademia Nauk KILiW Warszawa, STUDIA Z ZAKRESU INŻYNIERII, 2013, nr 80, ISBN 978-83-93412-34-1