Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony program studiów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Napisanie pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Wykłady zamawiane - tematyczne27
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Przygotowanie i prezentacje poszczególnych elementów pracy dyplomowej na seminariach150
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimmedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Przedstawienie rozwiązywanych problemów w pracy dyplomowej w formie prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-2_W01
Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W17, B_1A_W23C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-2_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U27C-1T-SD-1M-1S-1
B_1A_N1/A/07-2_U02
Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U14, B_1A_U27C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-2_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną. Rozsądnie formułuje wnioski na podstawie swoich badań.
B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K07C-1T-SD-1M-1S-1
B_1A_N1/A/07-2_K02
Rozumie zasady etyki zawodowej
B_1A_K05C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-2_W01
Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
2,0
3,0student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-2_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
2,0
3,0student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_N1/A/07-2_U02
Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
2,0
3,0student słabo sobie radzi z prawidłowym opisem wykorzystanych źódeł informacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-2_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną. Rozsądnie formułuje wnioski na podstawie swoich badań.
2,0
3,0student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej, ma słabą świadomość swojej odpowidzialności za uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_N1/A/07-2_K02
Rozumie zasady etyki zawodowej
2,0
3,0student słabo radzi sobie z zachowaniem zasad cytowania literatury i zachowaniem praw autorskich
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Stosownie do tematyki zamawianej
  2. Meyer Zygmunt, Obliczenia inżynierskie osiadania fundamentów, Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe ZAPOL, Szczecin, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Meyer Z., Szmechel G., Ocena możliwości wykorzystanie próbnych obciążeń statycznych do ustalenia nośności pobocznicy i podstawy pala, Inżynieria Morska i Geotechnika, Gdańsk, 2018, 3/2018

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Wykłady zamawiane - tematyczne27
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Przygotowanie i prezentacje poszczególnych elementów pracy dyplomowej na seminariach150
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-2_W01Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Wykłady zamawiane - tematyczne
Metody nauczaniaM-1Wykład multimmedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Przedstawienie rozwiązywanych problemów w pracy dyplomowej w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-2_U01Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Wykłady zamawiane - tematyczne
Metody nauczaniaM-1Wykład multimmedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Przedstawienie rozwiązywanych problemów w pracy dyplomowej w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-2_U02Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Wykłady zamawiane - tematyczne
Metody nauczaniaM-1Wykład multimmedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Przedstawienie rozwiązywanych problemów w pracy dyplomowej w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student słabo sobie radzi z prawidłowym opisem wykorzystanych źódeł informacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-2_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną. Rozsądnie formułuje wnioski na podstawie swoich badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Wykłady zamawiane - tematyczne
Metody nauczaniaM-1Wykład multimmedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Przedstawienie rozwiązywanych problemów w pracy dyplomowej w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej, ma słabą świadomość swojej odpowidzialności za uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-2_K02Rozumie zasady etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Wykłady zamawiane - tematyczne
Metody nauczaniaM-1Wykład multimmedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Przedstawienie rozwiązywanych problemów w pracy dyplomowej w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student słabo radzi sobie z zachowaniem zasad cytowania literatury i zachowaniem praw autorskich
3,5
4,0
4,5
5,0