Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe7:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe7 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 7 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
W-2 | Zaliczone szkolenie z podstaw informacji naukowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-3 | Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej. |
C-4 | Opanowanie umiejętności przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych. |
C-5 | Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej z zakresu zagadnień budowlanych a w szczegołności dotyczących konstrukcji metalowych | 2 |
T-SD-2 | Zasady pisania pracy technicznej tj. podział na rozdziały, układ i grafika stron, marginesy i ich numeracja, numeracja i opis rysunków oraz tablic, edytor równań i wzorów, spis i opis załączników, spis literatury i norm przedmiotowych | 2 |
T-SD-3 | Zasady przygotowania rysunków do pracy projektowej: zasady ogólne, przyjmowanie oznaczeń i opis łączników mechanicznych oraz spoin, grafika szczegółów konstrukcyjnych i blach węzłowych, opis rysunków. | 3 |
T-SD-4 | Metody wykonywania badań i obliczeń. Przygotowanie i zreferowanie przez każdego studenta planu pracy dyplomowej, podanie koncepcji rozwiązań projektowych, zakresu i metodyki obliczeniowej, oszacowanie celu pracy i sposobu jej wykorzystania. | 2 |
T-SD-5 | Przygotowanie referatu dotyczącego projektowych zagadnień, który stanowi jednocześnie treść wstępu pracy. Prezentacja feferatów i dyskusja techniczna dotycząca prezentowanej tematyki. | 6 |
T-SD-6 | Tworzenie prezentacji na tematy techniczne z budownictwa metalowego w programie PowerPoint | 2 |
T-SD-7 | Bieżące wygłaszanie tematyki z realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta i dyskusja techniczna związana z przedstawionymi zagadnieniami. | 8 |
T-SD-8 | Podsumowanie i wnioski końcowe z opracowanego projektu technicznego w pracy dyplomowej. Podsumowanie i omówienie uzyskanych rezultatów oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania. | 2 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-SD-2 | przygotowanie koncepcji i zakresu pracy | 4 |
A-SD-3 | analiza technicznej literatury przedmiotowej | 18 |
A-SD-4 | przygotowanie prezentacji tematycznej | 26 |
A-SD-5 | wykonywanie potrzebnych opracowań do zadanego projektu dyplomowego | 67 |
A-SD-6 | prace edytorskie i graficzne | 8 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda projektowania |
M-4 | Metoda doboru zagadnień i przypadków |
M-5 | Metody praktyczne - prezentacja zagadnień |
M-6 | Metody praktyczne - aktywność seminaryjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa wynikająca z przygotowanych sprawozdań oraz referatu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-7_W01 Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. | B_1A_W17, B_1A_W23 | — | — | C-1, C-4, C-5 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-8 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-7_U01 Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostęnych źródeł informacji. | B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U27 | — | — | C-2 | T-SD-2, T-SD-3 | M-6 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-7_K01 Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiało przygotować i zreferować prezentację na temat wybranych zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi pracować w zespole, na świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań. | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07 | — | — | C-1, C-5 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-7_W01 Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, dostatecznie zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, ma podstawową wiedzę o trndach w budownictwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-7_U01 Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostęnych źródeł informacji. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wybrać odpowiednie, proste narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, potrafi z nich skorzystać a wyniki prac odpowiednio udokumentować i zaprezentować. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-7_K01 Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiało przygotować i zreferować prezentację na temat wybranych zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi pracować w zespole, na świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sormułować podstawowe wnioski wyników prac własnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2012, literatura ustalana indywidualnie zgodnie ze specyfiką prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- 2012, aktualne normy, czasopisma, materiały konferencyje
- Paczkowska T., Paczkowski W., Wróblewski T., Zachowanie się stalowych galerii powłokowych w warunkach wybuchu pyłu węglowego., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2011, 6, s. 313-316
- Wróblewski T., Badania doświadczalne modelu kolejowego mostu zespolonego., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2013, 5, s. 284-287