Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe5:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe5 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej, wymagania formalne dotyczące pracy dyplomowej, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacja wybranych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu bodownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy, forma prezentacji, formułowanie wniosków | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 27 |
A-SD-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy. | 15 |
A-SD-3 | Analiza literatury z zakresu danej pracy dyplomowej, opracowanie wstępnego spisu literatury. | 20 |
A-SD-4 | Opracowanie w formie prezentacji przyjętych koncepcji rozwiazania określonego tematem pracy zadania projektowego - dyskusja problemowa. | 28 |
A-SD-5 | Opracowanie i uporządkowanie ostatecznego spisu literatury z uwzględnieniem różnych źródeł. | 5 |
A-SD-6 | Opracowanie prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń). | 30 |
A-SD-7 | Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. | 5 |
A-SD-8 | Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej. | 20 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków |
M-2 | Metody aktywizujące - seminarium, dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-5_W01 Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. | B_1A_W17, B_1A_W23 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-5_U01 Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji. | B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U27 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-5_K01 Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiału przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań. | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-5_W01 Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-5_U01 Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji. | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym potrafi rozwiązać podstawowe zadania inżynierskie z zakresu wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-5_K01 Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiału przygotować prezentację i zreferować wybrane zagadnienie z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole, ma świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań. | 2,0 | |
3,0 | Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- obowiązujące normy
- Nowak R. , Orłowicz R., Nośność stref podporowych wybranych sklepień ceglanych, Zarząd Główny Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa, 2018, Przegląd Budowlany, R. 89, nr 11