Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Wytrzymałość materiałów-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wytrzymałość materiałów-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Szewczyk <Piotr.Szewczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Wierzbicki <Krzysztof.Wierzbicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 9 0,80,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 27 3,00,30zaliczenie
wykładyW3 18 2,20,44egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs matematyki
W-2Ukończony kurs fizyki
W-3Ukończony kurs mechaniki ogólnej
W-4Ukończony kurs wytrzymałości materiałów semestr II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
C-3Opanowanie umiejętności analizowania stateczności prętów prostych
C-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczenia przedmiotu, zalecana literatura. Rozciąganie osiowe3
T-A-2Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem3
T-A-3Zginanie w dwóch płaszczyznach.3
T-A-4Ściskanie mimośrodowe.3
T-A-5Wyznaczanie linii ugięcia belek3
T-A-6Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia1
T-A-7Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia3
T-A-8Wyznaczanie naprężeń zredukowanych2
T-A-9Kolokwium 2x36
27
laboratoria
T-L-1Statyczna próba rozciągania metali2
T-L-2Zginanie belek2
T-L-3Wyznaczenie środka ścianania2
T-L-4Skręcanie prętów stalowych2
T-L-5Kolokwium zaliczające ćwiczenia1
9
wykłady
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a1
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego2
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem2
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach.2
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.2
T-W-6Skręcanie1
T-W-7Metody wyznaczania lini ugięcia belek prostych.2
T-W-8Stateczność prętów prostych2
T-W-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-W-10Hipotezy wytężenia2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach21
A-A-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń12
A-A-3Samodzielne rozwiązywanie zadań35
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów16
A-A-5Kolokwia sprawdzajace 2x36
90
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych9
A-L-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń6
A-L-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego4
A-L-4Samodzielne opracowywanie wyników5
24
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Studia literaturowe i bieżące utrwalanie poznanego materiału18
A-W-3Przygotowanie do egzaminu27
A-W-4Egzamin3
66

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w trakcie kolokwium zaliczeniowego na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/04-2_W01
Zna zasady wymiarowanie elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
B_1A_W04, B_1A_W06C-1, C-3, C-4, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-8, T-A-7M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/04-2_U01
Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla róznych przypadków wytrzymałościowych
B_1A_U04C-1, C-3, C-4, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-8, T-A-7M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_N1/C/04-2_U02
Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciągac wnioski
B_1A_U04, B_1A_U10C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/C/06_K01
Jest świadomy odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń.
B_1A_K04C-1, C-3, C-4, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-8, T-A-7, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/04-2_W01
Zna zasady wymiarowanie elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
2,0
3,0zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/04-2_U01
Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla róznych przypadków wytrzymałościowych
2,0
3,0potrafi wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_N1/C/04-2_U02
Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciągac wnioski
2,0
3,0zna metodykę oraz procedury badawcze przy próbach niszczacych i nieniszcących materiałów budowlanych, czynnie uczestniczy w wykonywanych badaniach, potrafi interpretować wyniki i wyciagać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/C/06_K01
Jest świadomy odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń.
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Banasiak M., Grossman K., Trombski M., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, PWN, Warszawa, 2012, III
  2. Bąk. R. Burczyński T., Wytrzymałość materiałów z elementami ujęcia komputerowego, WNT, Warszawa, 2014
  3. Dyląg Z. Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, WNT, Warszawa, 2014
  4. Gawkowska L., Wytzrymałość materiałów, przykłady obliczeń, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, IV
  5. Grabowski J., Iwanczewska A., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, OW PW, Warszawa, 2006, VII
  6. Jastrzębski P., Mutermilch J., Orłowski W., Wytrzymałośc materiałów, Arkady, Warszawa, 1986
  7. Niezgodziński M., Niezgodziński T., Zadania z wytrzymałości materiałów, WNT, warszawa, 2009
  8. Orłowski W., Słowański L., Wytrzymałość materiałów. Przykłady obliczeń, Arkady, Warszawa, 1978

Literatura dodatkowa

  1. Brzozka Z., Wytrzymałość materiałów, PWN, Warszawa, 1972
  2. Misiak J., Mechanika techniczna. tom I, Statyka i wytrzymałość, WNT, Warszawa, 2014
  3. Nowacki W., Mechanika budowli, PWN, Warszawa, 1976
  4. Przewłocki J., Górski J., Podstawy mechaniki budowli, Arkady, Warszawa, 2012
  5. Zielnica J., Wytrzymałośc materiałów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2002, II
  6. Szewczyk P., Wzmacnianie pod obciążeniem stalowo-betonowych belek zespolonych w analizie numerycznej i badaniach doświadczalnych, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Szczecin, 2019, 1, ISBN: 978-83-7663-300-8
  7. Wierzbicki K., Szewczyk P., Wróblewski T., Paczkowski W., Skibicki S., Torsional Stability Assessment of Columns Using Photometry and FEM, Buildings, MDPI, 2020, volume: 10, issue: 9

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczenia przedmiotu, zalecana literatura. Rozciąganie osiowe3
T-A-2Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem3
T-A-3Zginanie w dwóch płaszczyznach.3
T-A-4Ściskanie mimośrodowe.3
T-A-5Wyznaczanie linii ugięcia belek3
T-A-6Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia1
T-A-7Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia3
T-A-8Wyznaczanie naprężeń zredukowanych2
T-A-9Kolokwium 2x36
27

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Statyczna próba rozciągania metali2
T-L-2Zginanie belek2
T-L-3Wyznaczenie środka ścianania2
T-L-4Skręcanie prętów stalowych2
T-L-5Kolokwium zaliczające ćwiczenia1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a1
T-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego2
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem2
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach.2
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.2
T-W-6Skręcanie1
T-W-7Metody wyznaczania lini ugięcia belek prostych.2
T-W-8Stateczność prętów prostych2
T-W-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia2
T-W-10Hipotezy wytężenia2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach21
A-A-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń12
A-A-3Samodzielne rozwiązywanie zadań35
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów16
A-A-5Kolokwia sprawdzajace 2x36
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych9
A-L-2Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń6
A-L-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego4
A-L-4Samodzielne opracowywanie wyników5
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Studia literaturowe i bieżące utrwalanie poznanego materiału18
A-W-3Przygotowanie do egzaminu27
A-W-4Egzamin3
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/04-2_W01Zna zasady wymiarowanie elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
B_1A_W06Zna zasady mechaniki budowli i analizy konstrukcji prętowych w zakresie statyki
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-3Opanowanie umiejętności analizowania stateczności prętów prostych
C-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-10Hipotezy wytężenia
T-W-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-8Stateczność prętów prostych
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a
T-W-6Skręcanie
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach.
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.
T-W-7Metody wyznaczania lini ugięcia belek prostych.
T-A-3Zginanie w dwóch płaszczyznach.
T-A-4Ściskanie mimośrodowe.
T-A-5Wyznaczanie linii ugięcia belek
T-A-6Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczenia przedmiotu, zalecana literatura. Rozciąganie osiowe
T-A-2Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-8Wyznaczanie naprężeń zredukowanych
T-A-7Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/04-2_U01Umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla róznych przypadków wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-3Opanowanie umiejętności analizowania stateczności prętów prostych
C-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-10Hipotezy wytężenia
T-W-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-8Stateczność prętów prostych
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a
T-W-6Skręcanie
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach.
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.
T-W-7Metody wyznaczania lini ugięcia belek prostych.
T-A-3Zginanie w dwóch płaszczyznach.
T-A-4Ściskanie mimośrodowe.
T-A-5Wyznaczanie linii ugięcia belek
T-A-6Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczenia przedmiotu, zalecana literatura. Rozciąganie osiowe
T-A-2Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-8Wyznaczanie naprężeń zredukowanych
T-A-7Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/04-2_U02Umie przeprowadzać eksperymenty wytrzymałościowe, interpretować otrzymane wyniki i wyciągac wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-L-1Statyczna próba rozciągania metali
T-L-2Zginanie belek
T-L-4Skręcanie prętów stalowych
T-L-3Wyznaczenie środka ścianania
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w trakcie kolokwium zaliczeniowego na ćwiczeniach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna metodykę oraz procedury badawcze przy próbach niszczacych i nieniszcących materiałów budowlanych, czynnie uczestniczy w wykonywanych badaniach, potrafi interpretować wyniki i wyciagać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/C/06_K01Jest świadomy odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych
C-3Opanowanie umiejętności analizowania stateczności prętów prostych
C-4Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytężenia w złożonych stanach naprężeń
C-2Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych
Treści programoweT-W-2Statycznie wyznaczalne i niewyznaczalne przypadki rozciągania osiowego
T-W-3Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-W-10Hipotezy wytężenia
T-W-9Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-W-8Stateczność prętów prostych
T-W-1Wiadomości wstępne: naprężenia, odkształcenia, prawo Hooke'a
T-W-6Skręcanie
T-W-4Zginanie w dwóch płaszczyznach.
T-W-5Ściskanie mimośrodowe.
T-W-7Metody wyznaczania lini ugięcia belek prostych.
T-A-3Zginanie w dwóch płaszczyznach.
T-A-4Ściskanie mimośrodowe.
T-A-5Wyznaczanie linii ugięcia belek
T-A-6Wyznaczanie siły krytycznej, projektowanie prętów ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-A-1Wprowadzenie: zasady zaliczenia przedmiotu, zalecana literatura. Rozciąganie osiowe
T-A-2Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem
T-A-8Wyznaczanie naprężeń zredukowanych
T-A-7Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia
T-L-1Statyczna próba rozciągania metali
T-L-2Zginanie belek
T-L-4Skręcanie prętów stalowych
T-L-3Wyznaczenie środka ścianania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca w trakcie kolokwiów na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w trakcie kolokwium zaliczeniowego na ćwiczeniach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń.
3,5
4,0
4,5
5,0