Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ryszard Ewertowski <Ryszard.Ewertowski@zut.edu.pl>, Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>, Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>, Anna Roszak <Anna.Roszak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie toku studiów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętnośćformalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.6
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy6
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej4
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja7
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków4
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych27
A-SD-2Udział w konsultacjach30
A-SD-3Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej40
A-SD-4Samodzielna realizacja zadania projektowego37
A-SD-5Przygotowanie i wygłoszenie referatu16
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe (wykład problemowy, metoda przypadków)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-1_W01
Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W17, B_1A_W23C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-5, T-SD-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-1_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U27C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-5, T-SD-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-5, T-SD-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-1_W01
Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-1_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się
2,0
3,0posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
2,0
3,0rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxxx, 2012, Zgodna z tematami prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxxx, 2012, Obowiązujące normy
  2. J Kurnatowski, Rozmowy o problemach gospodarki wodnej - rozmowa z prof. Jackiem Kurnatowskim, SIGMA-NOT, Gospodarka wodna, 2019, 8

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.6
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy6
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej4
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja7
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków4
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych27
A-SD-2Udział w konsultacjach30
A-SD-3Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej40
A-SD-4Samodzielna realizacja zadania projektowego37
A-SD-5Przygotowanie i wygłoszenie referatu16
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-1_W01Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Umiejętnośćformalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy, metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-1_U01Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Umiejętnośćformalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy, metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/A/07-1_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-1Umiejętnośćformalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy, metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0