Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Konstrukcje z prefabrykatów betonowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje z prefabrykatów betonowych | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone studia inżynierskie (I stopnia) na dowolnej specjalności kierunku budownictwo w trybie studiów stacjonarnych lub zaocznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie specyfiki projektowania konstrukcji budowlanych złożonych z prefabrykatów betonowych. |
C-2 | Umiejętność analizy budynków z uwagi na sztywność przestrzenną. |
C-3 | Umiejętność kształtowania i wymiarowania betonowych elementów prefabrykowanych i ich połączeń. |
C-4 | Umiejętność analizy złożonych stanów obciążeń w elementach konstrukcji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt płyty ściannej wewnętrznej z otworami: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe na obciążenia poziome i pionowe; analiza stref wytężonych; obliczenia wytrzymałościowe złącza poziomego, pionowego oraz nadproża. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia podstawowe prefabrykacji, klasyfikacja prefabrykatów. | 1 |
T-W-2 | Sztywność przestrzenna budynku z prefabrykatów. Rozdzielone i zintegrowane schematy statyczne budynku. | 1 |
T-W-3 | Schemat pracy sztywność i zbrojenie nadproży. | 1 |
T-W-4 | Obliczanie konstrukcji na obciążenia poziome: ustalenie obciążeń przypadajacych na zespół usztywniający, warunki pominiecia w obliczeniach sił od obciążeń poziomych i momentów skręcających; modele uproszczone stosowane w obliczeniach statycznych; obliczanie sil wewnętrznych w nadprożach i pasmach pełnych ściany usztywniającej za pomoca modelu pasmowego. | 4 |
T-W-5 | Siły w ścianach od obciążeń pionowych: zasady przekazywania sił ze stropów; siły w ścianie od pionowego obciążenia ciągłego i skupionego. | 1 |
T-W-6 | Nośność ściany w części między stropami i w rejonie złączy poziomych | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 9 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 16 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 3 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
33 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Samodzielna praca nad poszerzeniem wiedzy - studia literaturowe. | 11 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-W-4 | Udział w zaliczeniu | 2 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D08_W01 Rozumie szczególne uwarunkowania pracy statycznej konstrukcji złożonej z prefabrykatów betonowych zuwaględnieniem zasad konstruowania przestrzennego układu usztywniajacego budynków prefabrykowanych oraz pracy połączeń prefabrykatów. | B_2A_W05, B_2A_W08, B_2A_W10 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D08_U01 Potrafi ksztaltowć układy konstrukcyjne budynków prefabrykowanych z uwzględnieniem przestrzennej sztywności i odziaływania obciążeń poziomych, z doborem połączeń między prefabrykatami wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych. | B_2A_U07, B_2A_U08, B_2A_U13, B_2A_U15, B_2A_U20, B_2A_U21 | — | — | C-4, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-4 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D08_K01 Ma świadomość konieczności stałego samokształcenia i podnoszenia kompetencji zawodowych. | B_2A_K06 | — | — | C-3, C-4, C-2, C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D08_W01 Rozumie szczególne uwarunkowania pracy statycznej konstrukcji złożonej z prefabrykatów betonowych zuwaględnieniem zasad konstruowania przestrzennego układu usztywniajacego budynków prefabrykowanych oraz pracy połączeń prefabrykatów. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D08_U01 Potrafi ksztaltowć układy konstrukcyjne budynków prefabrykowanych z uwzględnieniem przestrzennej sztywności i odziaływania obciążeń poziomych, z doborem połączeń między prefabrykatami wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D08_K01 Ma świadomość konieczności stałego samokształcenia i podnoszenia kompetencji zawodowych. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Czerski B., Technologiczne projektowanie konstrukcji z prefabrykatów., Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1992
- Cholewicki A., Konstrukcje zespolone z prefabrykatów., ITB, Warszawa, 2001
- Lewicki B., Budynki wznoszone metodami uprzemysłowionymi., Arkady, Warszawa, 1979
- Starosolski W., Połączenia w żelbetowych prefabrykowanych konstrukcjach szkieletowych., Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2006
Literatura dodatkowa
- Starosolski W., Konstruowanie połączeń w żelbetowych konstrukcjach szkieletowych., Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1992
- Dowgird R., Prefabrykowane żelbetowe konstrukcje szkieletowe., Arkady, Warszawa, 1975