Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria konstrukcji II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza związana ze statyką i statecznością symetrycznych i niesymetrycznych przekrojów cienkościennych |
C-2 | Umiejętność wyznaczania charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych |
C-3 | Umiejętnośc analizy naprężeń normalnych i stycznych w prętach o przekrojach cienkościennych |
C-4 | Umiejętność wyznaczania sił krytycznych w prętach i układach prętowych o przekroju cienkościennym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wyznaczanie charakterystyk geometrycznych przekrojów cienkościennych | 6 |
T-L-2 | Naprężenia normalne i styczne prętów o przekrojach cienkościennych | 6 |
T-L-3 | Siły krytyczne dla prętów o przekrojach cienkościennych | 6 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyki geometryczne prętów o przekroju cienkościennym symetrycznym i niesymetrycznym | 3 |
T-W-2 | Analiza sił wewnętrznych i naprężeń w prętach cienkościennych | 3 |
T-W-3 | Stateczność prętów cienkościennych | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 18 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć audytoryjnych | 10 |
A-L-3 | udział w zaliczeniu | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 9 |
A-W-3 | udział w zaliczeniu | 2 |
A-W-4 | wykonanie działów domowych | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaiami |
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenia |
S-2 | Ocena formująca: Ocena w trakcie prac laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D10_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji II | B_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D10_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji II | B_2A_U19 | — | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D10_K01 Potrafi wspólnie z pozostałymi członkami grupy tworzyć modele numeryczne zagadnienia i je rozwiązywać | B_2A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D10_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji II | 2,0 | |
3,0 | Wie jak formułować zadania w zakresie statyki i stateczności prętów cienkościennych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D10_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji II | 2,0 | |
3,0 | Umie tworzyć proste rozwiązania numeryczne dla zadań z zakresu tematyki wykładów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D10_K01 Potrafi wspólnie z pozostałymi członkami grupy tworzyć modele numeryczne zagadnienia i je rozwiązywać | 2,0 | |
3,0 | poprawnie wykonane projekty, pisemne zaliczenie przedmiotu, możliwe niewielkie braki wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brzoska Z., Statyka i statecznośckonstrukcji prętowych i cienkościennych, PWN, Warszawa, 2009
- Obrębski J. M., Cienkościenne sprężyste pręty proste, WPW, warszawa, 1999