Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe5:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe5 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności (KBI, TOB) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym. Realizacja pracy dyplomowej, materiały źródłowe, metodologia pracy. Prezentacje poszególnych prac dyplomowych. Dyskusja wybranych problemów. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Formułowanie wniosków. | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-SD-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy. | 5 |
A-SD-3 | Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstępnego spisu literatury. | 5 |
A-SD-4 | Opracowanie w formie prezentacji i przedstawienie przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego. | 5 |
A-SD-5 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 35 |
A-SD-6 | Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej. | 8 |
A-SD-7 | Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej. | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena referatu, prezentacji i dyskusji problemowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/A/04-5_W01 Student ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie, zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony przemysłowej oraz prawa autorskiego. | B_2A_W01, B_2A_W02, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W13, B_2A_W15 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/A/04-5_U01 Student potrafi integrując wiedzę z różnych dziedzin powiązanych z budownictwem zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności z zastosowaniem rozwiązań uwzględniajacych aspekty pozatechniczne i określić co najmniej w części sposoby jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi stosownie do problemu badawczego formułować założenia dotyczace eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski. Potrafi także przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, dotyczące zagadnień związanych z realizacją pracy dyplomowej, jak i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji. | B_2A_U01, B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U12, B_2A_U18, B_2A_U19, B_2A_U22, B_2A_U27 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/A/04-5_K01 Student potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego, potrafi działać w sposób kreatywny, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy, informacje z dziedziny budownictwa przekazuje w sposób zrozumiały z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. | B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K03, B_2A_K05, B_2A_K06, B_2A_K07, B_2A_K08 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/A/04-5_W01 Student ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa oraz poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie, zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony przemysłowej oraz prawa autorskiego. | 2,0 | |
3,0 | Student ma poszerzoną w stopniu dostatecznym wiedzę z zakresu kluczowych zagadneń wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/A/04-5_U01 Student potrafi integrując wiedzę z różnych dziedzin powiązanych z budownictwem zaprojektować złożony obiekt budowlany właściwy dla studiowanej specjalności z zastosowaniem rozwiązań uwzględniajacych aspekty pozatechniczne i określić co najmniej w części sposoby jego realizacji używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi stosownie do problemu badawczego formułować założenia dotyczace eksperymentów, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski. Potrafi także przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, dotyczące zagadnień związanych z realizacją pracy dyplomowej, jak i określić kierunki dalszego podnoszenia kwalifikacji. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury i baz danych oraz w stopniu dostatecznym formułować wnioski i opinie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/A/04-5_K01 Student potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego, potrafi działać w sposób kreatywny, ma poczucie odpowiedzialności za rzetelność wyników prac swoich i podległego zespołu, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki oraz konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy, informacje z dziedziny budownictwa przekazuje w sposób zrozumiały z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zdefiniować i sklasyfikować priorytety służące realizacj podjętego zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura uzgadniana indywidualnie w zależności od tematu i specyfiki pracy dyplomowej, zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- obowiązujące normy
- Nowak R. , Orłowicz R., Wzmocnienie sklepień ceglanych osłabionych otworami, Wydawnictwo SIGMA-NOT, 2017, Materiały Budowlane, nr 11