Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe w budownictwie wodnym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe w budownictwie wodnym | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie kursu budownictwa I stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejetność obliczania i konstruowania złożonych konstrukcji hydrotechnicznych. |
C-2 | Umiejętność wykonywanai rysunków konstrukcyjnych złożonych elementów żelbetowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt żelbetowego zbiornika na ciecze. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przegląd wybranych konstrukcji budownictwa wodnego. | 1 |
T-W-2 | Obliczenie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze (zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne) | 4 |
T-W-3 | Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym. | 2 |
T-W-4 | Napreżenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie. | 2 |
T-W-5 | Podziemne budowle hydrotechniczne z betonu | 2 |
T-W-6 | Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC. | 2 |
T-W-7 | Studnie opuszczane. | 1 |
T-W-8 | Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych z betonu | 2 |
T-W-9 | Pisemne zaliczenie wykładów | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 18 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 28 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 10 |
56 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | Opracowanie materiału i przygotowanie się do zaliczenia wykładów. | 14 |
A-W-3 | Zaliczenie wykładów | 2 |
34 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda projektów. |
M-2 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/08_W01 Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych, zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu. | B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W10 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/08_U01 Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów. | B_2A_U14, B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U20, B_2A_U21 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/08_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło. | B_2A_K01, B_2A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/08_W01 Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych, zbiorników żelbetowych na ciecze oraz podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe założenia projektowania konstrukcji masywnych i innych obiektów hydrotechnicznych z betonu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/08_U01 Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych i wykonuje rysunki konstrukcyjne tych elementów. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia pracę zachowującą podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi będami, kóre po wskazaniu mogą być bez problemu poprawione. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/08_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia sobie właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone dzieło. | 2,0 | |
3,0 | Ma wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postępuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych, PWN, Warszawa, 2019, 16, T.2
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, PWN, Warszawa, 2019, 7, T.3
- Halicka A., Franczak D., Projektowanie Zbiorników Żelbetowych. Zbiorniki na ciecze, PWN, Warszawa, 2013, T.2
- Mazurkiewicz B., Wiśniewski F., Morskie budowle hydrotechniczne. Zalecenia do projektowania, wykonywania i utrzymania., Fundaja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk, 2019, 6
Literatura dodatkowa
- Kiernożycki W., Betonowe konstrukcje masywne. teoria, wymiarowanie, realizacja, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków, 2003
- Kledyński Z., Remonty budowli wodnych, OWPW, Warszawa, 2006
- Horszczaruk E., Model zużycia abrazyjnego betonów cementowych, Wydawnictow Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2008