Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Budowle ziemne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowle ziemne | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Krzysztof Żarkiewicz <Krzysztof.Zarkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | MGiF |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania budowli ziemnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Posadowienie budowli ziemnej | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podział budowli ziemnych. Zagadnienia prawne w planowaniu realizacji robót budowlanych Kategorie geotechniczne. Stataczność budowli. Posadowienie budowli. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | wykonanie projektu posadowienia budowli ziemnej | 27 |
36 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | bieżace utwalanie materiału | 9 |
A-W-3 | przyhotowanie sprawozdań | 6 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie wykładów na podstawie sprawozdań |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektoiwych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_W01 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | B_2A_W02, B_2A_W07, B_2A_W10, B_2A_W14 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D14_W02 Umiejętność projektowania podstawowych typów budowli ziemnych | B_2A_W02, B_2A_W07, B_2A_W10, B_2A_W14 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | B_2A_U01, B_2A_U11, B_2A_U16 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D14_U02 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | B_2A_U01, B_2A_U11, B_2A_U16 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_K01 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | B_2A_K03, B_2A_K04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D14_K02 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | B_2A_K03, B_2A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_W01 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | 2,0 | |
3,0 | student zna budowle ziemne i wykazuje małą umiejętność projektowania podstawowych typów budowli ziemnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D14_W02 Umiejętność projektowania podstawowych typów budowli ziemnych | 2,0 | |
3,0 | student wykazuje słabą miejętność projektowania podstawowych typów budowli ziemnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | student w prezentacji i sprawozdaniach wykazuje małą znajomość budowli ziemnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D14_U02 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | student słabo radzi sobiez obliczeniami w projekcie, często dopiero po pomocy prowadzącego wykonuje poprawne obliczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_K01 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | student radzi sobie słabo podczas projektowania posadowienia wału przeciwpowodziowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D14_K02 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | student wykazuje słabą umiejętność projektowania budowli ziemnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fanti K., Budowle piętrzące, Arkady, Warszawa, 1980
- Cios I., Garwacka-Piórkowska S., Projektowanie fundamentów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1993
- Dembicki E., i inni, Fundamentowanie, tom I i II, Arkady, Warszawa, 1998
- Grabowski Z., Pisarczyk S., Obrycki M., Fundamentowanie, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1993
- Grodkowski K., Żuromski S., Budowle i roboty ziemne, Warszawa, 1977
- Jarominiak A., Lekkie konstrukcje oporowe, WKiŁ, Warszawa, 1999
- Obrycki M., Pisarczyk S., Wybrane zagadnienia z fundamnetowania, OWPW, Warszawa, 1998
- Pisarczyk S., Geoinżynieria. Metody modyfikacji podłoża gruntowego, OWPW, Warszawa, 2005
- Pisarczyk S., Grunty nasypowe. Właściwości geotechniczne i metody ich badania, OWPW, Warszawa, 2004
- PKN, Normy z zakresu mechaniki gruntów, fundamentowania i geotechniki, PKN, 2011
- Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych, Instrukcja badań podłoża gruntowego budowli drogowych i mostowych, GDDP, Warszawa, 1998
- Projektowanie konstrukcji oporowych stromych skarp i nasypów z gruntu zbrojonego geosyntetykami, ITB, Warszawa, 2007, 429/2007
- F.C. Townsend, J. Brian Anderson, A Compendium of Ground Modyfication Techniques, Floryda Department of Transportation, 2004
Literatura dodatkowa
- Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2008
- Zasady budowy składowisk odpadów, ITB, Warszawa, 2009, 444/2009
- Warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowalnych, Roboty ziemne i konstrukcje, ITB, Wraszawa, 2007
- A. Duszyńska, Zbrojenie geosyntetyczne podstawy nasypu, WILIS POlitechnika Gdańska, Gdańsk, 2016
- Tomasz Kozłowski, Geotechnika w infrastrukturze komunikacyjnej na przykładzie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, Inżynieria Morska i Geotechnik a, Gdańsk, 2016, 6/2016