Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje metalowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Złożone konstrukcje metalowe II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień omawianych w ramach przedmiotów "Konstrukcje metalowe", "Konstrukcje metalowe II" oraz "Złożone konstrukcje metalowe" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, przekrycia dużych rozpiętości, z omówieniem procedur normowych |
C-2 | Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukcji metalowych, z uwzględnieniem wybranych programów CAD |
C-3 | Rozwijanie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu. | 18 |
T-P-2 | Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki. | 9 |
27 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady i belki podsuwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojęcia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 27 |
A-P-2 | Praca własna nad projektem | 38 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu | 2 |
67 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Przygotowanie się do egzaminu (praca własna) | 32 |
A-W-3 | Uczestnictwo w egzaminie | 3 |
53 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda projektów |
M-4 | Objaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D06_W01 Student jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) oraz zaproponować ich rozwiązania konstrukcyjno-technologiczne zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności | B_2A_W05 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
B_2A_N2/K/D06_W02 Student jest w stanie wybrać i objaśnić odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementow określonych złożonych konstrukcji metalowych, z wykorzystaniem norm technicznych związanych z projektowaniem złożonych komstrukcji metalowych | B_2A_W08, B_2A_W10 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D06_U01 Student umie sporządzić dokumentację rysunkową złożonych konstrukcji stalowych (hale, estakady) | B_2A_U08 | — | — | C-2 | T-P-2 | M-3 | S-2 |
B_2A_N2/K/D06_U02 Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działające na złożone obiekty budownictwa metalowego, a następnie zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) oraz ich węzły konstrukcyjno-montażowe | B_2A_U15, B_2A_U20, B_2A_U21 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D06_K01 Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy | B_2A_K02 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D06_W01 Student jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) oraz zaproponować ich rozwiązania konstrukcyjno-technologiczne zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności | 2,0 | |
3,0 | Student umie omówić podstawowe rozwiązania konstrukcyjne wybranych zlożonych obiektów budownictwa stalowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D06_W02 Student jest w stanie wybrać i objaśnić odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementow określonych złożonych konstrukcji metalowych, z wykorzystaniem norm technicznych związanych z projektowaniem złożonych komstrukcji metalowych | 2,0 | |
3,0 | Student umie omówić i praktycznie zastosować metodę analizy, konstruowania i wymiarowania hal stalowych przemysłowych oraz estakad suwniczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D06_U01 Student umie sporządzić dokumentację rysunkową złożonych konstrukcji stalowych (hale, estakady) | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać rysunki estakady suwniczej w zakresie odwzorowania konstrukcji, bez pełnego opisu łączników oraz detali konstrukcyjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D06_U02 Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działające na złożone obiekty budownictwa metalowego, a następnie zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) oraz ich węzły konstrukcyjno-montażowe | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić i ogólnie omówić obciążenia działające na złożone obiekty budownictwa stalowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D06_K01 Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy | 2,0 | |
3,0 | Wykonana praca nie zawiera wyników absurdalnych lub skopiowanych z innych prac | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
- Kucharczuk W. Labocha S., Hale o konstrukcji stalowej. Poradnik projektanta, Polskie Wydawnictwo Techniczne, 2012
- Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
- Matysiak Antoni, Budownictwo stalowe: Belki podsuwnicowe, estakady, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań, 1994
- Giżejowski M. i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego
- Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008
- Żmuda Jan, Konstrukcje wsporcze dźwignic, PWN, Warszawa, 2013
- A. Pełka-Sawenko , T. Wróblewski, M. Szumigała, Validation of computational models of steel-concrete composite beams, ENGINEERING TRANSACTIONS, Poznań, 2016, 64/1
Literatura dodatkowa
- Pałkowski Szymon, Konstrukcje stalowe. Wybrane zagadnienia obliczania i projektowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
- Kapela Marek, Sieczkowski Józef, Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
- Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
- Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdziński MIchał, Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011
- Paczkowska T., Paczkowski W., Wróblewski T., Zachowanie się stalowych galerii powłokowych w warunkach wybuchu pyłu węglowego., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2011, 6, s. 313-316