Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka budowlana - 15 tygodni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka budowlana - 15 tygodni | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 30,0 | ECTS (formy) | 30,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | posiadanie aktualnego ubezpiecznia oraz aktualnych badań lekarskich z wpisem o możliwości pracy na wyskości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | praktyczna obserwacja realizacji poszczególnych etapów (wybranych) procesu inwestycyjnego w budownictwie; zapoznanie sie z narzędziami wspomagającymi proces inwestycyjny (opraogramowania komputerowe) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | praktyka budowlana realizowana w: biurze projektowym, przedsiebiorstwie budowlanym, właściwych urzędach (realizacja i nadzór inwestcyji), laboratoriach - zakończona opracowaniem sprawozdania z praktyk oraz przygotowaniem się do ustnego zaliczenia z praktyk; - końcowe zaliczenie praktyk u kierownika praktyk zawodowych kierunku budownictwo | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | uczestnictwo w zajęciach praktycznych (w zależności od miejsca realizacji praktyki) wraz z przygotowaniem sprawozdania, dokumentacji z odbytej praktyki | 895 |
A-PR-2 | przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-PR-3 | zaliczenie | 1 |
900 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-2 | metoda przypadków, metoda sytuacyjna |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-4 | metody programowane z użyciem komputera |
M-5 | metody praktyczne: pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena opiekuna praktyk; ocena na podsawie przygotowanego sprawozdania - zalicznenie ustne praktyki - końcowe z wpisem do indeksu przez kierownika praktyk zawodowych kierunku budownictwo |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/P/01_W01 zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizacje i zasady kierowania budową - praktyka na budowie lub w instytucjach zwiazanych z organizacją inwestycji i nadzorem budowlanym oraz: ma wiedzę na temat procesu inwestycyjnego - jego organizacji, uczestników oraz zna podstawy prowadzenia działności gospodarczej w branży budowlanej | B_1A_W18, B_1A_W19 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/P/01_U01 Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD oraz: Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa - zna podstawy | B_1A_U11, B_1A_U18 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-4, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/P/01_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - na podstawie obserwacji pracy budowy, biura projektowego; oraz: Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu- obserwacja pracy na budowie oraz: Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz: Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | B_1A_K01, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/P/01_W01 zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizacje i zasady kierowania budową - praktyka na budowie lub w instytucjach zwiazanych z organizacją inwestycji i nadzorem budowlanym oraz: ma wiedzę na temat procesu inwestycyjnego - jego organizacji, uczestników oraz zna podstawy prowadzenia działności gospodarczej w branży budowlanej | 2,0 | |
3,0 | jest w stanie opisać zasady/podstawy kierowania budową, prowadzenia przedsiębiorstwa budwlanego, jest w stanie objaśnić proces inwesycyjny, zasady prowadzenia działalności w branży budowlanej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/P/01_U01 Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD oraz: Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa - zna podstawy | 2,0 | |
3,0 | potrafi czytać dokumentację budowlaną: i posłużyć się w tym zakresie wybranymi narzędziami, umie współpracować i współogranizować pracę na budowie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/P/01_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - na podstawie obserwacji pracy budowy, biura projektowego; oraz: Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu- obserwacja pracy na budowie oraz: Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz: Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | kreatywność, otwartość na wiedzę, zorientowanie na warunki BHP, świadomość odpowiedzilności w zespole, zdolność do podporządkowania się, postepowanie zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- dokumentacja budowlana, 2012
- aktualne przepisy prawa budowlanego, 2012