Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ryszard Ewertowski <Ryszard.Ewertowski@zut.edu.pl>, Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>, Anna Roszak <Anna.Roszak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie toku studiów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.6
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy8
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej6
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja6
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych30
A-SD-2Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej10
A-SD-3Samodzielna realizacja zadania projektowego10
A-SD-4Przygotowanie i wygłoszenie referatu10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe (wykład problemowy, metoda przypadków)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i duskusji merytorycznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-1_W01
Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko. Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej. Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W21, B_1A_W23, B_1A_W13C-1T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-1_U01
Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U27C-1T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych.
B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K07C-1T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-1_W01
Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko. Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej. Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
2,0
3,0posiada wiedzę zwiazaną podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-1_U01
Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się
2,0
3,0posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych.
2,0
3,0rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxxx, 2012, Zgodna z tematami prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxxx, 2012, Obowiązujace normy
  2. J. Kurnatowski, Rozmowy o problemach gospodarki wodnej, SIGMA-NOT Sp. z o.o., 2019, 8

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.6
T-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy8
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej6
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja6
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków4
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych30
A-SD-2Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej10
A-SD-3Samodzielna realizacja zadania projektowego10
A-SD-4Przygotowanie i wygłoszenie referatu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-1_W01Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie. Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko. Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej. Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy, metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i duskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada wiedzę zwiazaną podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-1_U01Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy, metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i duskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/10-1_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć
Treści programoweT-SD-2Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy
T-SD-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu budownictwa wodnego i gospodarki wodnej
T-SD-4Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja
T-SD-5Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe (wykład problemowy, metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena referatu i duskusji merytorycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0