Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe4:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe4 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszytskie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad pisania prac dyplomowych. |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej. |
C-3 | Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej. |
C-4 | Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej. | 2 |
T-SD-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść w poszczególnych częściach pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych. | 2 |
T-SD-3 | Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury. | 2 |
T-SD-4 | Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych. | 2 |
T-SD-5 | Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.) | 2 |
T-SD-6 | Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta | 8 |
T-SD-7 | Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych | 12 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-SD-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej | 1 |
A-SD-3 | Przygotowanie propozycji spisu literatury | 1 |
A-SD-4 | Opanowanie opisu edytora równań, tworzenia tabel i wykresów. | 3 |
A-SD-5 | Przygotowanie i przedstawienie referatu na temat dowolny. | 10 |
A-SD-6 | Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej | 12 |
A-SD-7 | Przygotowanie końcowego spisu literatury. | 1 |
A-SD-8 | Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów. | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | Metody praktyczne - seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-4_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu, z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na określony temat z zakresu wybranej specjalności. | B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W21, B_1A_W23, B_1A_W13 | — | — | C-3, C-1, C-4, C-2 | T-SD-7, T-SD-3, T-SD-1, T-SD-5, T-SD-4, T-SD-6, T-SD-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-4_U01 Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. | B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U27 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-7, T-SD-3, T-SD-1, T-SD-5, T-SD-4, T-SD-6, T-SD-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-4_K01 Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej. Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki wlasnej pracy i formułować wnioski | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K07 | — | — | C-3, C-1, C-4, C-2 | T-SD-7, T-SD-3, T-SD-1, T-SD-5, T-SD-4, T-SD-6, T-SD-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-4_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu, z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na określony temat z zakresu wybranej specjalności. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności. Posiada minimalną wiedzę z zakresu źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-4_U01 Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, które po wykazaniu przez prowadzącego potrafi poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-4_K01 Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej. Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki wlasnej pracy i formułować wnioski | 2,0 | |
3,0 | Przedstawia minimalistyczną prezentację, ma jednak poczucie odpowiedzialności za prezentowane wyniki, postepuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Neville A.M., Właściwości betonu, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków, 2012, v
- Kurdowski W., Chemia cementu i betonu, PWN, Warszawa, 2010
- Horszczaruk E., Rola nanokrzemionki w kształtowaniu własciwości betonów i zapraw cementowych, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków, 2018, Monografie Technologii Betonu (red. J.Deja) t.2. str. 343-358
Literatura dodatkowa
- Horszczaruk E., Mijowska E., Sikora P., Cendrowski K., Mikrostruktura i właściwości mechaniczne kompozytów cementowych zawierających nano-Fe3O4. Monografie Technologii Betonu, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków, 2016, t.2. str. 553-566
- Han B., Ding S., Wang J., Ou J., Nano-Engineered Cementitious Composites, Springer, Singapore, 2019