Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje metalowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje metalowe II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Czajkowski <Tomasz.Czajkowski@zut.edu.pl>, Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone "Konstrukcje metalowe-2", sem. 5 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność prawidłowego kształtowania budynku przemysłowego z punktu widzenia jego pracy przestrzennej |
C-2 | Umiejętność zaprojektowania elementów prostego budynku hali przemysłowej z uwzględnieniem złożonego układu obciążeń |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stalowej hali przemysłowej z uwzględnieniem wpływu transportu podpartego, ale bez projektu belki posuwnicowej | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje stalowych konstrukcji halowych | 2 |
T-W-2 | Struktura stalowej hali przemysłowej | 2 |
T-W-3 | Stężenia hal stalowych | 4 |
T-W-4 | Konstrukcje doświetleniowe hal | 2 |
T-W-5 | Dachy hal stalowych | 4 |
T-W-6 | Ramowe układy nośne | 4 |
T-W-7 | Słupy hal stalowych | 4 |
T-W-8 | Kotwienie słupów obciążonych momentem | 4 |
T-W-9 | Obudowa hal | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 28 |
A-P-2 | Samodzielne wykonanie projektu | 50 |
A-P-3 | Przygotowanie do kolokwiów sprawdzających | 10 |
A-P-4 | Kolokwia sprawdzające | 2 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studia własne, przygotowanie do egzaminu | 27 |
A-W-3 | Egzamin | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykonanie projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca w semestrze kontrola przyswajania wiedzy – kolokwia cząstkowe z zakresu przedmiotu projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego indywidualnie ćwiczenia projektowego - ocena części obliczeniowej projektu (założenia i obliczenia) w kontekście jej zgodności z dołączoną dokumentacją rysunkową |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/KBI01_W01 Potrafi objaśnić i opisać - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - zasady zaprojektowania kubaturowej hali przemysłowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników | B_1A_W08, B_1A_W10, B_1A_W14, B_1A_W07, B_1A_W13 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_1A_S1/D/KBI01_W02 Zna rozwiązania konstrukcyjne, zasady kształtowania oraz uwarunkowania projektowania stalowych obiektów kubaturowych w aspekcie ich pracy przestrzennej jak też oznaczania poziomu wytężenia pojedynczych elementów konstrukcyjnych. Zna metody prowadzenia analiz układów płaskich i przestrzennych ze skazaniem komputerowych metod. | B_1A_W08, B_1A_W10, B_1A_W14, B_1A_W07, B_1A_W13 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/KBI01_U01 Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - kubaturowej hali przemysłowej poddanej złożonemu układowi obciążeń zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się. | B_1A_U02, B_1A_U07, B_1A_U11, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U22 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_1A_S1/D/KBI01_U02 Potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą wynikająca z norm i zasad projektowania stalowych elementów poddanych złożonemu oddziaływaniu różnorodnych obciążeń zarówno w aspekcie przestrzennej pracy układu jak i szczegółów konstrukcyjnych, potrafi w odniesieniu do nich wykonać specjalistyczne obliczenia i odpowiednie rysunki konstrukcyjne | B_1A_U02, B_1A_U07, B_1A_U11, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U22 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/KBI01_K01 Skala problemu uświadamia studentowi potrzebę uczenia się przez całe życie. | B_1A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/KBI01_W01 Potrafi objaśnić i opisać - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - zasady zaprojektowania kubaturowej hali przemysłowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników | 2,0 | Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania, sprawdzianu lub wypowiedzi wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/D/KBI01_W02 Zna rozwiązania konstrukcyjne, zasady kształtowania oraz uwarunkowania projektowania stalowych obiektów kubaturowych w aspekcie ich pracy przestrzennej jak też oznaczania poziomu wytężenia pojedynczych elementów konstrukcyjnych. Zna metody prowadzenia analiz układów płaskich i przestrzennych ze skazaniem komputerowych metod. | 2,0 | Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania, sprawdzianu lub wypowiedzi wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/KBI01_U01 Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - kubaturowej hali przemysłowej poddanej złożonemu układowi obciążeń zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się. | 2,0 | Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/D/KBI01_U02 Potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą wynikająca z norm i zasad projektowania stalowych elementów poddanych złożonemu oddziaływaniu różnorodnych obciążeń zarówno w aspekcie przestrzennej pracy układu jak i szczegółów konstrukcyjnych, potrafi w odniesieniu do nich wykonać specjalistyczne obliczenia i odpowiednie rysunki konstrukcyjne | 2,0 | Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/KBI01_K01 Skala problemu uświadamia studentowi potrzebę uczenia się przez całe życie. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie, a mogą być co najwyżej dedukowane na podstawie osiągnięć studenta w zakresie wiedzy i umiejętności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Giżejowski Marian i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010
- Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
- Praca zbiorowa, Eurokod 0, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
- Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdzicki Michał, Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011
- Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
- Wróblewski Tomasz, Pełka-Sawenko Agnieszka, Abramowicz Małgorzata, Berczyński Stefan, Parameter identification of steel-concrete composite beams by finite element method, Diagnostyka, Warszawa, 2013, Vol. 14, No. 1
- Dworakowski Oskar, Gielo Michał, Popiel Piotr, Obliczenia słupa niepryzmatycznego na przykładzie projektu kładki typu tensegrity, P. P. -H. "Drukarnia", Warszawa, 2013
- Gielo Michał, Dworakowski Oskar, Popiel Piot, Koncepcje geometrii kładki typu tensegrity, P. P. -H. "Drukarnia", Warszawa, 2013
- Piotr Popiel, Polioptymalizacja układów stężeń hal z wykorzystaniem technik quasi ewolucyjnych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2004