Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>, Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,25zaliczenie
projektyP5 15 1,20,33zaliczenie
wykładyW5 15 1,80,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Matematyki
W-2Ukończony kurs Fizyki
W-3Unończony kurs Wytrzymałości materiałów
W-4Ukończony kurs Mechaniki budowli
W-5Ukończony kurs Konstrukcje betonowe - 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.4
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia.4
T-L-3Demonstracja sprzętu do sprężania.2
T-L-4Badania współczynnika sprężystości betonu.2
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.2
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
15
projekty
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.15
15
wykłady
T-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.2
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,3
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych1
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.1
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.3
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.1
T-W-7Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.1
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.1
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć7
A-L-3Opracowanie sprawozdań z zajęć.7
A-L-4Zaliczenie sprawozdań z zajęć.1
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego.14
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu.2
A-P-4Udział w konsultacjach.4
A-P-5Zaliczenie projektu.1
36
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Samodzielne opracowanie tematyki wykładów - studia literaturowe25
A-W-3Przygotowanie do egzaminu12
A-W-4Udział w egzaminie2
54

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/16-2_W01
Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
B_1A_W08, B_1A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-2, M-1S-3
B_1A_S1/C/16-2_W02
Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
B_1A_W08, B_1A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-2, M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/16-2_U01
Potrafi projektować konstrukcje żelbetowe złożene z typowych elementów w tym elementów z udziałem siły podłużnej oraz prostych fundanentów.
B_1A_U07C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-2, M-1S-1
B_1A_S1/C/16-2_U02
Umiejętność oceny stanu technicznego istniejących konstrukcji betonowych.
B_1A_U07C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/16-2_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
B_1A_K01C-1, C-2, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-9, T-W-8, T-W-7M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/16-2_W01
Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/C/16-2_W02
Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/16-2_U01
Potrafi projektować konstrukcje żelbetowe złożene z typowych elementów w tym elementów z udziałem siły podłużnej oraz prostych fundanentów.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/C/16-2_U02
Umiejętność oceny stanu technicznego istniejących konstrukcji betonowych.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/16-2_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Knauff M., Obliczenie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013
  2. Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
  3. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, PWN, Warszawa, 2011
  4. Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
  3. Praca zbiorowa, Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2006
  4. Urban T. Habiera E., Przyklady obliczeń elementów zginanych zbrojonych jednokierunkowo., Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.4
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia.4
T-L-3Demonstracja sprzętu do sprężania.2
T-L-4Badania współczynnika sprężystości betonu.2
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.2
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.2
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,3
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych1
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.1
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.3
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.1
T-W-7Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.1
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.1
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć7
A-L-3Opracowanie sprawozdań z zajęć.7
A-L-4Zaliczenie sprawozdań z zajęć.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego.14
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu.2
A-P-4Udział w konsultacjach.4
A-P-5Zaliczenie projektu.1
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Samodzielne opracowanie tematyki wykładów - studia literaturowe25
A-W-3Przygotowanie do egzaminu12
A-W-4Udział w egzaminie2
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/16-2_W01Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
Treści programoweT-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/16-2_W02Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
Treści programoweT-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/16-2_U01Potrafi projektować konstrukcje żelbetowe złożene z typowych elementów w tym elementów z udziałem siły podłużnej oraz prostych fundanentów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
Treści programoweT-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/16-2_U02Umiejętność oceny stanu technicznego istniejących konstrukcji betonowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Cel przedmiotuC-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia.
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.
T-L-3Demonstracja sprzętu do sprężania.
T-L-4Badania współczynnika sprężystości betonu.
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.
Metody nauczaniaM-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/16-2_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia.
T-L-1Badania betonu w konstrukcji.
T-L-3Demonstracja sprzętu do sprężania.
T-L-4Badania współczynnika sprężystości betonu.
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie.
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.
T-W-1Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-2Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo,
T-W-3Zasady zbrojenia słupów zwykłych
T-W-4Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-5Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-6Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.
T-W-7Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
M-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0