Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Umowy i procedury kontraktowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Umowy i procedury kontraktowe | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Budownictwa ogólnego |
W-2 | Ukończony kurs Zarządzania procesem inwestycyjnym I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość prawa zamówien publicznych i warunków ogólnych kontraktu |
C-2 | Umiejętność sporządzania specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Specyfikacja istotnych warunków zamówienia na roboty budowlane. Umowa na roboty budowlane. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje kontraktu | 1 |
T-W-2 | Rodzaje kontraktów na wykonanie robót budowlanych stosowane przez inwestorów prywatnych. | 1 |
T-W-3 | Strategia i optymalizacja ryzyka inwestora przy wyborze różnych warunków kontraktu - przykłady | 1 |
T-W-4 | Kontrakt z ustaloną ceną ryczałtową - metodologia kalkulacji i rozliczeń | 1 |
T-W-5 | Kontrakt z ustalonymi cenami jednostkowymi - metodologia kalkulacji i rozliczania | 1 |
T-W-6 | Kontrakt bez ustalonej ceny - rozliczenia powykonawcze wartości robót | 1 |
T-W-7 | Zasady negocjacji w prywatnych procedurach przetargowych | 1 |
T-W-8 | Zasady przygotowania specyfikacji przetargowych SIWZ | 1 |
T-W-9 | Zasady ustalania wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy | 1 |
T-W-10 | Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia | 1 |
T-W-11 | Tryby postępowania przetargowego wg. PZP | 1 |
T-W-12 | Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty wg. PZP | 1 |
T-W-13 | Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty wg. PZP | 1 |
T-W-14 | Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP | 1 |
T-W-15 | zaliczenie przedmiotu - test | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 13 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-P-4 | Zaliczenie | 1 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów oraz pogłębianie wiedzy z dostępnej literatury | 14 |
A-W-3 | Zaliczenie- test | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu - test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB12_W01 Rozróżnia poszczególne rodzaje kontraktów budowlanych i sposobów ich rozliczeń, identyfikuje podstawowe ryzyka wynikające z wymogów kontraktowych, rozpoznajeznaczenie zapisów ustawy PZP i warunków kontraktowych FIDIC | B_1A_W19 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-11, T-W-9, T-W-5, T-W-14, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB12_U01 Opracować ofertę przetargową na wykonanie robót budowlanych,kalkulować cenę ofertową przedmiotu zamówienia | B_1A_U14, B_1A_U20, B_1A_U22 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB12_K01 Jest kompetentny i odpowiedzialny za przygotowanie specyfikacji i wymogów kontraktowych stosowanych w budownictwie | B_1A_K01, B_1A_K04, B_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-10, T-W-12 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB12_W01 Rozróżnia poszczególne rodzaje kontraktów budowlanych i sposobów ich rozliczeń, identyfikuje podstawowe ryzyka wynikające z wymogów kontraktowych, rozpoznajeznaczenie zapisów ustawy PZP i warunków kontraktowych FIDIC | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sporządzić specyfikacje istotnych warunków zamówienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB12_U01 Opracować ofertę przetargową na wykonanie robót budowlanych,kalkulować cenę ofertową przedmiotu zamówienia | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sporządzić oferte przetargową | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/TOB12_K01 Jest kompetentny i odpowiedzialny za przygotowanie specyfikacji i wymogów kontraktowych stosowanych w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | potrafi określić wymogi kontraktowe dla poszczególnych rodzajów projektów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dz.U. z 2018 poz. 1603, Ustawa Prawo zamówień publicznych, 2018
- Dz.U. 2018 poz.1202, Prawo budowlane, 2018
Literatura dodatkowa
- John Murdoch and Will Hhughes, Construction Contracts Law and manamegement, Taylor &Francis, London and New York, 2008
- Tracz K., Methodology of large project accomplishment based on nuclear power plants construction, Czasopismo Techniczne, 2014
- Bochenek M., The mind mapping technique in project management, Automation and Robotics in Construction : proceedings of the Creative Construction Conference 2019, Budapest, Hungary, 2019