Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Budownictwo ogólne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejetności i kompetencje w zarządzaniu budowlanym procesem inwestycyjnym na jego poszczególnych etapach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje zarądzania projektem. | 1 |
T-W-2 | Cykl życia projektu inwestycyjnego - przykłady z różnych dziedzin działalności gospodarczej. | 1 |
T-W-3 | Różne modele zarządzania projektem - przykłady i optymalizacja wyboru metody. | 1 |
T-W-4 | Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem. | 1 |
T-W-5 | Metodologia zarządzania procesem inwestycyjnym wg Project Management Institute - PMBOK | 2 |
T-W-6 | Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego - omówienie głównych celów i parametrów projektu. | 2 |
T-W-7 | Podstawowe założenia formułowane przez Inwestora przy planowaniu strategicznym procesu inwestycyjnego. | 1 |
T-W-8 | Kształtowanie polityki inwestycyjnej pod kątem planowanego rozwoju przedsiębiorstwa. | 1 |
T-W-9 | Analiza SWOT i PEST jako podstawowe narzędzia planowania procesu inwestycyjnego. | 2 |
T-W-10 | Zarządzanie zakresem projektu wg. standardów PMI. | 1 |
T-W-11 | Podstawowe regulacje prawne budowlanych procesów inwestycyjnych. | 1 |
T-W-12 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 14 |
A-W-2 | Utrwalenie wiadomości w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 16 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z elementami dyskusji dydaktycznej |
M-2 | Metoda przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/22_W01 Wskazuje odpowiednie działania organizacyjne i zarządzające procesem inwestycyjnym, a także dotyczące funkcjonowania podmiotów gospodarczych w dziedzinie budownictwa | B_1A_W19 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-11, T-W-1, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/22_U01 W oparciu o wiedzę psychologiczną i socjologiczną znajomość wymaganych predyspozycji i umiejętności do kierowania oraz zasad postępowania na stanowiskach kieriowniczych, potrafi umiejetnie określić potrzeby w zakresie samokształcenia się | B_1A_U22 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-11, T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/22_K01 Kompetentnie ocenia odpowiedzialność za włane decyzje, definiuje gotowość podporządkowania się wszelkim zasadą pracy zespołowej ( ma poczucie odpowiedzialności za podlegających mu pracowników). Umiejetnie rozpoznaje ważność podejmowanych decyzji, dąży do ich profesjonalizmu, przestrzega zasad etyki zawodowej. | B_1A_K04, B_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-11, T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/22_W01 Wskazuje odpowiednie działania organizacyjne i zarządzające procesem inwestycyjnym, a także dotyczące funkcjonowania podmiotów gospodarczych w dziedzinie budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Znajomość pokierowania procesem inwestycyjno - budowlanym oraz zarządzania podmiotem gospodarczym funkcjonującym na rynku budowlanym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/22_U01 W oparciu o wiedzę psychologiczną i socjologiczną znajomość wymaganych predyspozycji i umiejętności do kierowania oraz zasad postępowania na stanowiskach kieriowniczych, potrafi umiejetnie określić potrzeby w zakresie samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Umiejetność oceny własnych atutów jako przyszłego kierującego w budownictwie, a także braków wymagających samokształcenia w celu doskonalenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/22_K01 Kompetentnie ocenia odpowiedzialność za włane decyzje, definiuje gotowość podporządkowania się wszelkim zasadą pracy zespołowej ( ma poczucie odpowiedzialności za podlegających mu pracowników). Umiejetnie rozpoznaje ważność podejmowanych decyzji, dąży do ich profesjonalizmu, przestrzega zasad etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje do podejmowania profesjonalnych decyzji dotyczących zatrządzania ze świadomością ich wagi i własnej odpowiedzialności za podejmowane decyzje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jaworski K., Metodologia projektowania realizacji budowy, WN PWN S.A., Warszawa, 1999
- Janusz Traczyk, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 1 - Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych, Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", Warszawa, 2011
- Werner W., Proces inwestycyjny dla architektów, OW Polit. Warszawskiej, Warszawa, 1999
- Andrzej Minasowicz, Efektywność i zarzadzanie finasami w budownictwie, Poltext, 2009
- Biliński T.,Czachowski J., Organizacja procesów inwestycyjno-budowlanych, WiPB, Warszawa, 2001
- W. Ketliński, J. Janowska, C. Woźniak, Proces inwestycyjny w budownictwie, Politechnika Warszawska, 2007
- Praca zbiorowa, Zarządzanie-teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 1999
- Mirski J.Z., Organizacja budowy, WSiP S.A., Warszawa, 1999
- H. Bieniuk, Metody sprawnego zarządzania, Pacet 2004, 2004
- B. Korzuch, M. Cywoniuk, Podstawy zarządzania, WSE, Białystok, 2000
- Agnieszka Siewiera, Kryteria oceny efektywności projektów inwestycyjnych, WNUS, Szczecin, 2020
- Agnieszka Siewiera, Analiza ryzyka w procesie zarządzania projektem budowlanym, WNUS, Szczecin, 2018
Literatura dodatkowa
- Babiel F., Powodzenie na budowie, E.BECK, Warszawa, 2001
- Prace naukowe Instytutu Budownictwa Politechniki Wrocławskiej, Technologia i zarządzanie w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2006
- Ćwik S., Ustawodawstwo budowlane w praktycznym podejściu do procesu inwestycyjnego, Popularno-Naukowe, Szczecin, 2000
- Sarah Peace, Partnerstwo w budownictwie, Poltext, 2010
- Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010, HELION, 2011