Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa KBI:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa KBI | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
W-2 | zaliczone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu pisanej pracy dyplomowej |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej, a także opanowanie umiejętności opisu tekstowego wykonywanych czynności, analiz, obliczeń, projektowania |
C-3 | Opanowanie znajomości podstawowych reguł dotyczących wykorzystywania materiału źródłowego i formułowania własnych wniosków, opinii, które stanowią efekt uzyskany z realizowanej pracy |
C-4 | Opanowanie umiejętności prezentowania medialnego z zakresu opracowywanego tematu i studiowanej specjalności |
C-5 | Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy i wniosków z przygotowanej pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Napisanie pracy inżynierskiej j i przygotowanie prezentacji pracy | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | 1. Wykonanie przeglądu literatury i wybranie odpowiednich pozycji do danej pracy | 30 |
A-PD-2 | 2. Przygotowanie wprowadzenia do pracy dyplomowej | 7 |
A-PD-3 | 3. Przygotowanie założeń do wykonania pracy | 50 |
A-PD-4 | 4. Wstępne utworzenie spisu literatury | 3 |
A-PD-5 | 5. Wykonanie podstawowych i szczegółowych badań, obliczeń, pomiarów, rysunków, analiz lub porównań itd. | 250 |
A-PD-6 | 6. Uzupełnienie spisu literatury w kolejności cytowania, bądź opracowywania poszczególnych elementów pracy | 7 |
A-PD-7 | 7. Przygotowanie spisu treści, rysunków i załączników | 3 |
A-PD-8 | 8. Podsumowanie pracy, napisanie zakończenia, wniosków końcowych | 5 |
A-PD-9 | 9. Uporządkowanie alfabetyczne literatury z podziałem na książki i opracowania, normy i rozporządzenia, strony internetowe | 2 |
A-PD-10 | 10. Naniesienie korekt w tekście pracy odnośnie uporządkowanej alfabetycznie literatury | 10 |
A-PD-11 | 11. Przygotowanie pracy do wydruku | 25 |
A-PD-12 | 12. Opracowanie prezentacji końcowej z pracy do przedstawienia na obronie | 20 |
A-PD-13 | 13. Konsultacje z opiekunem pracy | 23 |
A-PD-14 | 14. Wydrukowanie i złożenie pracy dyplomowej inżynierskiej | 15 |
450 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe |
M-2 | metody aktywizujące |
M-3 | metody programowane |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena końcowa z pracy dyplomowej inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/11c_W01 Dyplomant wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu studiów inżynierskich i wiedzą o trendach rozwojowych w budownictwie | B_1A_W23, B_1A_W13 | — | — | C-5, C-4, C-1, C-3, C-2 | T-PD-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/11c_U01 Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich, tj. wszelkich analiz, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych, samodzielnie doskonaląc się w wykorzystywaniu do tego dostępnych technologii informacyjnych i oprogramowania komputerowego wspomagającego pracę projektanta oraz organizatora robót budowlanych | B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U27 | — | — | C-5, C-4, C-1, C-3, C-2 | T-PD-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/11c_K01 Dyplomant w trakcie realizacji pracy dyplomowej wykazuje się poczuciem świadomej odpowiedzialności za pracę własną lub zespołową, poczuciem estetyki zawodowej i zrozumieniem potrzeby komunikatywnego przekazania społeczeństwu posiadanej wiedzy w formie wniosków, opisów lub prezentacji medialnej | B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07 | — | — | C-5, C-4, C-1, C-3, C-2 | T-PD-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/11c_W01 Dyplomant wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu studiów inżynierskich i wiedzą o trendach rozwojowych w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant wykazuje w słabym stopniu znajomość podstawowej wiedzy inżynierskiej, ma minimalną świadomość przestrzegania praw autorskich i ochrony własności intelektualnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/11c_U01 Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich, tj. wszelkich analiz, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych, samodzielnie doskonaląc się w wykorzystywaniu do tego dostępnych technologii informacyjnych i oprogramowania komputerowego wspomagającego pracę projektanta oraz organizatora robót budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z samodzielnością wykorzystania różnych technologii i zasobów informacyjnych, umie natomiast przy naprowadzeniu wybrać odpowiednie narzędzie lub oprogramowanie komputerowe przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/11c_K01 Dyplomant w trakcie realizacji pracy dyplomowej wykazuje się poczuciem świadomej odpowiedzialności za pracę własną lub zespołową, poczuciem estetyki zawodowej i zrozumieniem potrzeby komunikatywnego przekazania społeczeństwu posiadanej wiedzy w formie wniosków, opisów lub prezentacji medialnej | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z komunikatywnym wyrażaniem opinii lub formułowaniem wniosków, nie czuje potrzeby ponoszenia odpowiedzialności za wykonane zadania własne czy zespołu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- Obowiązujące normy