Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Termomodernizacja - instalacje elektryczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Termomodernizacja - instalacje elektryczne | ||
Specjalność | Budownictwo Energooszczędne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy prawne związane z termomodernizacją i efektywnością energetyczną |
W-2 | Podstawy CAD |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student posiada wiedzę na temat instalacji elektrycznych i oświetleniowych oraz zapotrzebowania energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej, audytu energetycznego oraz audytu efektywności energetycznej instalacji elektrycznych i oświetleniowych. |
C-2 | Student potrafi przygotować i obliczyć parametry instalacji oświetleniowej istniejącego i projektowanego budynku użytecznści publicznej na potrzeby charakterystyki energetycznej budynku w zakresie oświetlenia wbudowanego |
C-3 | Student potrafi wykonać audyt energetyczny w zakresie oświetlenia wbudowanego |
C-4 | Student potrafi wykonać audyt efektywności energetycznej wybranych urządzeń elektrycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | BHP i regulamin laboratorium | 2 |
T-L-2 | Symulacja komputerowa oświetlenia wbudowanego budynku użyteczności publicznej | 10 |
T-L-3 | Obliczenia parametrów oświetlenia na potrzeby charakterystyki energetycznej budynku | 4 |
T-L-4 | Przygotowanie parametrów do charakterystyki energetycznej budynku w zakresie oświetlenia wbudowanego istniejącgo budynku | 4 |
T-L-5 | Przygotowanie audytu energetycznego w zakresie oświetlenia istniejacego budynku | 4 |
T-L-6 | Przygotowanie audytu efektywności energetycznej dla wybranych urządzeń elektrycznych | 4 |
T-L-7 | Zaliczenie laboratorium | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy składowe instalacji elektrycznej | 4 |
T-W-2 | Elementy składowe instalacji oświetleniowej: układy sterowania, oprawy oświetleniowe, źródła światła, systemy oświetlenia dziennego | 8 |
T-W-3 | Przedsięwzięcia zmniejszające zużycie energii elektrycznej w budynkach mieszkalnych, użyteczności publicznej i przemysłowych i magazynowych | 4 |
T-W-4 | Zasady przygotowywania audytu energetycznego - termomodernizacji w zakresie oświetlenia wbudowanego | 6 |
T-W-5 | Zasady przygotowywania audytu efektywności energetycznej dla urządzeń elektrycznych | 6 |
T-W-6 | Zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie modelu 3D budynku z wyznaczeniem parametrów oświetleniowych | 20 |
A-L-3 | Obliczenie parametrów oświetlenia wbudowanego na potrzeby charaktrerystyki energetycznej budynku | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie karty audytu energetycznego | 8 |
A-L-5 | Przygotowanie karty audytu efektywności energetycznej | 7 |
A-L-6 | Przygotowanie do zaliczenia laboratorium | 5 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przegotowanie do zaliczenia wykładów | 15 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | Symulacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na podstawie zaliczenia pisemnego i ustnego wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonywanego ćwiczenia w trakcie realizacji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanej charakterystyki energetycznej w zakresie oświetlenia wbudowanego |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanego audytu energetycznego oświetlenia wbudowanego |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanego audytu efektywności energetycznej wybranych urządzeń elektrycznych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/D/11_W01 Student ma szczegółową wiedzę zwiazaną z charakterystyką energetyczną, audytem energetycznym instalacji oświetlenia wbudowanego oraz audytu efektywności energetycznej urządzeń elektrycznych | B_2A_W05, B_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/D/11_U01 Student potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych w zakresie termomodernizacji oświetlenia wbudowanego i efektywności energetycznej urządzeń elektrycznych. Potrafi zaproponować rozwiązania poprawiające charakterystykę energetyczną budynku w zakresie oświetlenia wbudowanego oraz zapraponować rozwiązania poprawiajac efektywność energetyczną. | B_2A_U16, B_2A_U25 | — | — | C-3, C-2, C-4 | T-L-3, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-4 | M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/D/11_K01 Student porafi zdefiniowac i zastosować prorytety związane z termomodernizacją i efektywnością energetyczą instalacji elektrycznych oświetleniowych. Jest odpowiedzialny za zaproponowane przez siebie rozwiązania i otrzymane wyniki | B_2A_K01, B_2A_K02 | — | — | C-3, C-2, C-4 | T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-4 | M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3, S-4, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/D/11_W01 Student ma szczegółową wiedzę zwiazaną z charakterystyką energetyczną, audytem energetycznym instalacji oświetlenia wbudowanego oraz audytu efektywności energetycznej urządzeń elektrycznych | 2,0 | |
3,0 | Student ma szczegółową wiedzę zwiazaną z charakterystyką energetyczną, audytem energetycznym instalacji oświetlenia wbudowanego oraz audytu efektywności energetycznej urządzeń elektrycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/D/11_U01 Student potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych w zakresie termomodernizacji oświetlenia wbudowanego i efektywności energetycznej urządzeń elektrycznych. Potrafi zaproponować rozwiązania poprawiające charakterystykę energetyczną budynku w zakresie oświetlenia wbudowanego oraz zapraponować rozwiązania poprawiajac efektywność energetyczną. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych w zakresie termomodernizacji oświetlenia wbudowanego i efektywności energetycznej urządzeń elektrycznych. Potrafi zaproponować rozwiązania poprawiające charakterystykę energetyczną budynku w zakresie oświetlenia wbudowanego oraz zapraponować rozwiązania poprawiajac efektywność energetyczną. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/D/11_K01 Student porafi zdefiniowac i zastosować prorytety związane z termomodernizacją i efektywnością energetyczą instalacji elektrycznych oświetleniowych. Jest odpowiedzialny za zaproponowane przez siebie rozwiązania i otrzymane wyniki | 2,0 | |
3,0 | Student porafi zdefiniowac i zastosować prorytety związane z termomodernizacją i efektywnością energetyczą instalacji elektrycznych oświetleniowych. Jest odpowiedzialny za zaproponowane przez siebie rozwiązania i otrzymane wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Noty katalogowe urządzeń i aparatów elektrycznych, opraw oświetleniowych i źródeł światła
- Dyrektywy i roporzadzenia Unii Eropejskiej związane z przedmiotem podane przez prowadzącego w czasie zajęć
- Ustawy, rozporządzenia i normy związane z przedmiotem podane przez prowadzącego w czasie zajęć
Literatura dodatkowa
- Cierzniewski P., Kurtz-Orecka K., Wybrane zagadnienia projektowania efektywnego energetycznie oświetlenia wbudowanego w pomieszczeniach biurowych, V Konferencja Naukowa Architektura – Budownictwo – Inżynieria i Ochrona Środowiska – Innowacyjne technologie energooszczędne – wykorzystanie odnawialnych źródeł energii SOLINA 2014, Politechnika Rzeszowska Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury, Polańczyk, 2014