Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe4:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe4
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2zaliczone szkolenie z podstaw informacji naukowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie wymagań stawianych pracom dyplomowym: projektowym, badawczym i studialnym
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzeganie praw autorskich i etyki zawodowej
C-3Poznanie metodologii rozwiązywania zadań projektowych, metodologii prowadzenia prac badawczych, oraz warsztatu przygotowania opracowań o charakterze ekspertyzowym
C-4Opanowanie umiejętności prowadzenia analiz i formułowanie wniosków z wyników pracy własnej oraz danych z dostępnych źródeł
C-5Opanowanie umiejętności przygotowywania prezentacji tematycznych, prezentacji wyników pracy własnej w tym prezentacji pracy dyplomowej
C-6Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji, przekonywania do swoich poglądów i ich obrony
C-7Zapoznanie się z osiągnięciami praktycznymi, wdrażanymi aktualnie na rynku usług budowlanych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości o wymaganiach stawianych pracom dyplomowym i jej obronie. Charakterystyka układu i zakresu prac dyplomowych: projektowych, badawczych i studialnych. Plan pracy dyplomowej: podział pracy na poszczególne części, technika pisania, odnośniki, rysunki, spis literatury5
T-SD-2Prezentacja przez poszczególnych studentów tematów prac dyplomowych: tematyka, tytuł, zakres pracy, stosowane metody analizy, projekt układu pracy. Dyskusja nad przedstawioną prezentacją z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.12
T-SD-3Wykłady o tematyce interdyscyplinarnej związanej z budownictwem zrównoważonym.6
T-SD-4Wykłady dotyczące najnowszych rozwiązań technologiczno-materiałowych wprowadzanych w budownictwie10
T-SD-5Przeprowadzenie prezentacji przez studentów wyników prac dyplomowych. Dyskusja z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.11
T-SD-6Indywidualne konsultacje1
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2przygotowanie planu pracy dyplomowej12
A-SD-3przygotowanie materiału do pierwszego referatu z zakresu tematyki przygotowanej pracy dyplomowej14
A-SD-4przygotowanie spisu literatury2
A-SD-5przygotowanie spisu treści, spisu załączników, spisu rysunków2
A-SD-6przygotowanie materiału do końcowej obrony pacy dyplomowej15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3metody praktyczne (prezentacja)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: oceny z przygotowanych prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-4_W01
Posiada ukształtowaną szczegółową i podbudowaną teoretycznie wiedzę z o zagadnieniach związanych z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W01, B_2A_W02, B_2A_W05, B_2A_W06C-4, C-5, C-1T-SD-1, T-SD-2M-2, M-3S-1, S-2
B_2A_A/04-4_W02
Zna standardy obowiązujące w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody do rozwiązywania specjalistycznych problemów oraz ma wiedzę o utrzymaniu obiektów, trendach rozwojowych i uwarunkowaniach pozatechnicznych, w tym m.in. wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_2A_W01, B_2A_W02, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W13, B_2A_W15C-4, C-5, C-1T-SD-3, T-SD-4M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-4_U01
Posiada umiejętność zestawienia materiałów źródłowych, interpretacji zawartych w nich treści i możliwości jej uzupełniania
B_2A_U01, B_2A_U27C-2T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2M-1S-1, S-2
B_2A_A/04-4_U02
Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim prezentację, dotyczącą rozwiązywanych zagadnień w pracy dyplomowej, uwzględniając nie tylko stan istniejący, ale także różne kierunki rozwojowe, używając do tego umiejętnie dobranych narzędzi i metod oraz programów do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalnością
B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05, B_2A_U09, B_2A_U27C-3T-SD-4, T-SD-6, T-SD-5M-2, M-3S-1, S-2
B_2A_A/04-4_U03
Potrafi rozwiązać wyznaczone problemy lub zaprojektować złożone układy konstrukcyjne, rozwiązać zagadnienia technologiczne
B_2A_U11, B_2A_U12, B_2A_U18, B_2A_U19, B_2A_U22, B_2A_U27C-4, C-5T-SD-5M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-4_K01
Ma poczucie odpowiedzialności za rzetelne wyniki badań, a także ważności rozwiązywanych zagadnień i ich wpływu na środowisko, uwzględniając prawidłowe systemy myślenia, potrzebę podnoszenia kwalifikacji oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K03, B_2A_K05, B_2A_K06, B_2A_K07, B_2A_K08C-4, C-2, C-5T-SD-4, T-SD-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-4_W01
Posiada ukształtowaną szczegółową i podbudowaną teoretycznie wiedzę z o zagadnieniach związanych z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
2,0Student nie ma opanowanej wiedzy, wykazuje duże braki
3,0Student ma opanowaną wiedzę w sposób minimalny, wykazuje jednak pewne braki
3,5Student ma opanowaną wiedzę w sposób podstawowy, wykazuje jednak pewne braki
4,0Student ma opanowaną wiedzę w sposób podstawowy
4,5Student ma opanowaną wiedzę w sposób dobry
5,0Student ma opanowaną wiedzę w sposób bardzo dobry
B_2A_A/04-4_W02
Zna standardy obowiązujące w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody do rozwiązywania specjalistycznych problemów oraz ma wiedzę o utrzymaniu obiektów, trendach rozwojowych i uwarunkowaniach pozatechnicznych, w tym m.in. wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
2,0Student nie zna nawet standardów w wybranej specjalności
3,0Student zna w sposób minimalistyczny standardy w wybranej specjalności
3,5Student zna w sposób podstawowy standardy w wybranej specjalności
4,0Student zna w sposób więcej niż podstawowy standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody
4,5Student zna w sposób dobry standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody
5,0Student zna bardzo dobrze standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody i wykazuje inicjatywę

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-4_U01
Posiada umiejętność zestawienia materiałów źródłowych, interpretacji zawartych w nich treści i możliwości jej uzupełniania
2,0Student nie potrafi zrobić zestawienie literatury
3,0Student potrafi zrobić minimalistyczne zestawienie literatury
3,5Student potrafi zrobić podstawowe zestawienie literatury
4,0Student potrafi zrobić trochę więcej niż podstawowe zestawienie literatury
4,5Student potrafi zrobić dobre zestawienie literatury z małymi uchybieniami
5,0Student potrafi zrobić bardzo dobre zestawienie literatury
B_2A_A/04-4_U02
Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim prezentację, dotyczącą rozwiązywanych zagadnień w pracy dyplomowej, uwzględniając nie tylko stan istniejący, ale także różne kierunki rozwojowe, używając do tego umiejętnie dobranych narzędzi i metod oraz programów do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalnością
2,0Student przedstawia prezentację na bardzo niskim poziomie
3,0Student przedstawia minimalistyczną podstawową krótką prezentację
3,5Student przedstawia podstawową prezentację
4,0Student przedstawia dobrą prezentację
4,5Student przedstawia dobrą prezentację, wykazuje inicjatywę rozwojową
5,0Student przedstawia bardzo dobrą prezentację, wykazuje twórczą inicjatywę rozwojową
B_2A_A/04-4_U03
Potrafi rozwiązać wyznaczone problemy lub zaprojektować złożone układy konstrukcyjne, rozwiązać zagadnienia technologiczne
2,0Student przedstawia minimalnie rozwiązania problemu
3,0Student przedstawia enigmatycznie podstawowe rozwiązania problemu
3,5Student przedstawia zgodne z normami podstawowe rozwiązania problemu
4,0Student przedstawia dobre rozwiązania problemu
4,5Student przedstawia dobre rozwiązania problemu, wykazuje inicjatywę rozwojową
5,0Student przedstawia bardzo dobre rozwiązania problemu, wykazuje twórczą inicjatywę rozwojową

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-4_K01
Ma poczucie odpowiedzialności za rzetelne wyniki badań, a także ważności rozwiązywanych zagadnień i ich wpływu na środowisko, uwzględniając prawidłowe systemy myślenia, potrzebę podnoszenia kwalifikacji oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Literatura podstawowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 1997
  2. 2012, Aktualna literatura zgodna z specyfiką pracy dyplomowej
  3. Kiernożycki W., Betonowe konstrukcje masywne - Teoria Wymiarowanie Realizacja, Polski Cement, Kraków, 2003, monografia, str. 320

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości o wymaganiach stawianych pracom dyplomowym i jej obronie. Charakterystyka układu i zakresu prac dyplomowych: projektowych, badawczych i studialnych. Plan pracy dyplomowej: podział pracy na poszczególne części, technika pisania, odnośniki, rysunki, spis literatury5
T-SD-2Prezentacja przez poszczególnych studentów tematów prac dyplomowych: tematyka, tytuł, zakres pracy, stosowane metody analizy, projekt układu pracy. Dyskusja nad przedstawioną prezentacją z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.12
T-SD-3Wykłady o tematyce interdyscyplinarnej związanej z budownictwem zrównoważonym.6
T-SD-4Wykłady dotyczące najnowszych rozwiązań technologiczno-materiałowych wprowadzanych w budownictwie10
T-SD-5Przeprowadzenie prezentacji przez studentów wyników prac dyplomowych. Dyskusja z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.11
T-SD-6Indywidualne konsultacje1
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2przygotowanie planu pracy dyplomowej12
A-SD-3przygotowanie materiału do pierwszego referatu z zakresu tematyki przygotowanej pracy dyplomowej14
A-SD-4przygotowanie spisu literatury2
A-SD-5przygotowanie spisu treści, spisu załączników, spisu rysunków2
A-SD-6przygotowanie materiału do końcowej obrony pacy dyplomowej15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-4_W01Posiada ukształtowaną szczegółową i podbudowaną teoretycznie wiedzę z o zagadnieniach związanych z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności prowadzenia analiz i formułowanie wniosków z wyników pracy własnej oraz danych z dostępnych źródeł
C-5Opanowanie umiejętności przygotowywania prezentacji tematycznych, prezentacji wyników pracy własnej w tym prezentacji pracy dyplomowej
C-1Poznanie wymagań stawianych pracom dyplomowym: projektowym, badawczym i studialnym
Treści programoweT-SD-1Podstawowe wiadomości o wymaganiach stawianych pracom dyplomowym i jej obronie. Charakterystyka układu i zakresu prac dyplomowych: projektowych, badawczych i studialnych. Plan pracy dyplomowej: podział pracy na poszczególne części, technika pisania, odnośniki, rysunki, spis literatury
T-SD-2Prezentacja przez poszczególnych studentów tematów prac dyplomowych: tematyka, tytuł, zakres pracy, stosowane metody analizy, projekt układu pracy. Dyskusja nad przedstawioną prezentacją z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z przygotowanych prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma opanowanej wiedzy, wykazuje duże braki
3,0Student ma opanowaną wiedzę w sposób minimalny, wykazuje jednak pewne braki
3,5Student ma opanowaną wiedzę w sposób podstawowy, wykazuje jednak pewne braki
4,0Student ma opanowaną wiedzę w sposób podstawowy
4,5Student ma opanowaną wiedzę w sposób dobry
5,0Student ma opanowaną wiedzę w sposób bardzo dobry
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-4_W02Zna standardy obowiązujące w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody do rozwiązywania specjalistycznych problemów oraz ma wiedzę o utrzymaniu obiektów, trendach rozwojowych i uwarunkowaniach pozatechnicznych, w tym m.in. wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W15Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności prowadzenia analiz i formułowanie wniosków z wyników pracy własnej oraz danych z dostępnych źródeł
C-5Opanowanie umiejętności przygotowywania prezentacji tematycznych, prezentacji wyników pracy własnej w tym prezentacji pracy dyplomowej
C-1Poznanie wymagań stawianych pracom dyplomowym: projektowym, badawczym i studialnym
Treści programoweT-SD-3Wykłady o tematyce interdyscyplinarnej związanej z budownictwem zrównoważonym.
T-SD-4Wykłady dotyczące najnowszych rozwiązań technologiczno-materiałowych wprowadzanych w budownictwie
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z przygotowanych prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna nawet standardów w wybranej specjalności
3,0Student zna w sposób minimalistyczny standardy w wybranej specjalności
3,5Student zna w sposób podstawowy standardy w wybranej specjalności
4,0Student zna w sposób więcej niż podstawowy standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody
4,5Student zna w sposób dobry standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody
5,0Student zna bardzo dobrze standardy w wybranej specjalności i potrafi zastosować właściwe metody i wykazuje inicjatywę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-4_U01Posiada umiejętność zestawienia materiałów źródłowych, interpretacji zawartych w nich treści i możliwości jej uzupełniania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzeganie praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-3Wykłady o tematyce interdyscyplinarnej związanej z budownictwem zrównoważonym.
T-SD-4Wykłady dotyczące najnowszych rozwiązań technologiczno-materiałowych wprowadzanych w budownictwie
T-SD-2Prezentacja przez poszczególnych studentów tematów prac dyplomowych: tematyka, tytuł, zakres pracy, stosowane metody analizy, projekt układu pracy. Dyskusja nad przedstawioną prezentacją z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z przygotowanych prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zrobić zestawienie literatury
3,0Student potrafi zrobić minimalistyczne zestawienie literatury
3,5Student potrafi zrobić podstawowe zestawienie literatury
4,0Student potrafi zrobić trochę więcej niż podstawowe zestawienie literatury
4,5Student potrafi zrobić dobre zestawienie literatury z małymi uchybieniami
5,0Student potrafi zrobić bardzo dobre zestawienie literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-4_U02Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim prezentację, dotyczącą rozwiązywanych zagadnień w pracy dyplomowej, uwzględniając nie tylko stan istniejący, ale także różne kierunki rozwojowe, używając do tego umiejętnie dobranych narzędzi i metod oraz programów do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-3Poznanie metodologii rozwiązywania zadań projektowych, metodologii prowadzenia prac badawczych, oraz warsztatu przygotowania opracowań o charakterze ekspertyzowym
Treści programoweT-SD-4Wykłady dotyczące najnowszych rozwiązań technologiczno-materiałowych wprowadzanych w budownictwie
T-SD-6Indywidualne konsultacje
T-SD-5Przeprowadzenie prezentacji przez studentów wyników prac dyplomowych. Dyskusja z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z przygotowanych prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia prezentację na bardzo niskim poziomie
3,0Student przedstawia minimalistyczną podstawową krótką prezentację
3,5Student przedstawia podstawową prezentację
4,0Student przedstawia dobrą prezentację
4,5Student przedstawia dobrą prezentację, wykazuje inicjatywę rozwojową
5,0Student przedstawia bardzo dobrą prezentację, wykazuje twórczą inicjatywę rozwojową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-4_U03Potrafi rozwiązać wyznaczone problemy lub zaprojektować złożone układy konstrukcyjne, rozwiązać zagadnienia technologiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
B_2A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności prowadzenia analiz i formułowanie wniosków z wyników pracy własnej oraz danych z dostępnych źródeł
C-5Opanowanie umiejętności przygotowywania prezentacji tematycznych, prezentacji wyników pracy własnej w tym prezentacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-5Przeprowadzenie prezentacji przez studentów wyników prac dyplomowych. Dyskusja z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z przygotowanych prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia minimalnie rozwiązania problemu
3,0Student przedstawia enigmatycznie podstawowe rozwiązania problemu
3,5Student przedstawia zgodne z normami podstawowe rozwiązania problemu
4,0Student przedstawia dobre rozwiązania problemu
4,5Student przedstawia dobre rozwiązania problemu, wykazuje inicjatywę rozwojową
5,0Student przedstawia bardzo dobre rozwiązania problemu, wykazuje twórczą inicjatywę rozwojową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-4_K01Ma poczucie odpowiedzialności za rzetelne wyniki badań, a także ważności rozwiązywanych zagadnień i ich wpływu na środowisko, uwzględniając prawidłowe systemy myślenia, potrzebę podnoszenia kwalifikacji oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
B_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat budownictwa, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności prowadzenia analiz i formułowanie wniosków z wyników pracy własnej oraz danych z dostępnych źródeł
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzeganie praw autorskich i etyki zawodowej
C-5Opanowanie umiejętności przygotowywania prezentacji tematycznych, prezentacji wyników pracy własnej w tym prezentacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-4Wykłady dotyczące najnowszych rozwiązań technologiczno-materiałowych wprowadzanych w budownictwie
T-SD-2Prezentacja przez poszczególnych studentów tematów prac dyplomowych: tematyka, tytuł, zakres pracy, stosowane metody analizy, projekt układu pracy. Dyskusja nad przedstawioną prezentacją z udziałem wszystkich uczestników seminarium. Podsumowanie przez prowadzącego.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z przygotowanych prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki