Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe3:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe3 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszytskie przedmioty z zakresu specjalności do sem. 7 włącznie. |
W-2 | Zaliczone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych. |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej prac dyplomowych. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami etyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opracowaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków. |
C-5 | Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń prac projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. | 2 |
T-SD-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne cześci. Podstawowe treści, które powinny znaleść się w poszczególnych rozdziałach pracy dyplomowej. Opracowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. | 2 |
T-SD-3 | Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej. Sposoby porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury. | 3 |
T-SD-4 | Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych | 2 |
T-SD-5 | Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez studenta. | 8 |
T-SD-6 | Zasady opracowania wzorów, spisu oznaczeń, spisów treści, rysunków i załączników. Opracowanie wniosków końcowych i podsumowania pracy dyplomowej. | 3 |
T-SD-7 | Przedstawienie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminarium | 30 |
A-SD-2 | Przygotowanie planu paracy dyplomowej. | 1 |
A-SD-3 | Przygotowanie propozycji spisu literatury | 1 |
A-SD-4 | Opanowanie edytora równań, tworzenia tabel i wykresów. | 3 |
A-SD-5 | Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej i opracowanie prezentacji referatu. | 8 |
A-SD-6 | Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów. | 8 |
A-SD-7 | Przygotowanie materiału do obrony pracy dyplomowej, opracowanie prezentacji pracy. | 9 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metody praktyczne - pokaz |
M-3 | Metody praktyczne - seminarium |
M-4 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Omówienie i korekta planu pracy, spisu literatury, zakresu badań i metod projektowania. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena referatu i prezentacji pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/10-3_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu. Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej. Zna zasady przygotowywania referatów i prezentacji multimedialnych. | BIE_1A_W13, BIE_1A_W21, BIE_1A_W23, BIE_1A_W17, BIE_1A_W20 | — | — | C-5, C-4 | T-SD-2, T-SD-6, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-7, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/10-3_U01 Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemó w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. | BIE_1A_U05, BIE_1A_U22, BIE_1A_U14, BIE_1A_U21, BIE_1A_U19, BIE_1A_U08, BIE_1A_U27 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-5, C-4 | T-SD-2, T-SD-6, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-7, T-SD-5 | M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/10-3_K01 Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, realizować założone w pracy dyplomowej cele i zadania oraz przewidywać efekty swoich działań inżynierskich z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski. | BIE_1A_K03, BIE_1A_K01, BIE_1A_K07, BIE_1A_K02, BIE_1A_K04, BIE_1A_K05, BIE_1A_K06 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-5, C-4 | T-SD-2, T-SD-6, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-7, T-SD-5 | M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/10-3_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu. Zna podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej. Zna zasady przygotowywania referatów i prezentacji multimedialnych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalności. Przedstawił referat z licznymi błędami oraz prostą prezentację. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/10-3_U01 Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemó w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, które po wykazaniu przez prowadzącego potrafi poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/10-3_K01 Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, realizować założone w pracy dyplomowej cele i zadania oraz przewidywać efekty swoich działań inżynierskich z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski. | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie oraz ma poczucie odpowiedzialności za efekty swojej pracy inżynierskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Neville A.M., Właściwości betonu, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków, 2012, V
- Kurdowski W., Chemia cementu i betonu, PWN, Warszawa, 2012
- Horszczaruk E., Rola nanokrzemionki w kształtowaniu właściwości betonów i zapraw cementowych. Monografie Technologii Betonu, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków, 2018, t.2. str. 343-358
- Kurzydłowski K., Lewandowska M., Nanomateriały inżynierskie konstrukcyjne i funkcjonalne, PWN, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Han B., Ding. S., Wang J., Ou J., Nano-Engineered Cementitious Composites, Springer, Singapore, 2019
- Horszczaruk E., Mijowska E., Sikora P., Cendrowski P., Mikrostruktura i właściwości mechaniczne kompozytów cementowych zawierających nano-Fe3O4. Monografie Technologii Betonu, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków, 2016, t.2. str. 553-566