Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Analiza efektywności inwestycji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza efektywności inwestycji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie kursu: ekonomika budownictwa, ukończony kurs: matematyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem kształcenia jest poszerzenie wiedzy o inwestycjach, czynnikach wpływających na efektywność, sposobach badania stopnia ich opłacalności oraz ryzyku. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | opracowanie analizy efektywności inwestycji dla przykładowego przedsięwiecia budowlanego, | 28 |
T-P-2 | zaliczenie projektu | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Inwestycje a rozwój przedsiębiorstwa | 3 |
T-W-2 | Analiza źródeł finansowania inwestycji. Partnerstwo publiczno-prywatne. Finansowanie a opłacalność inwestycji - dźwignia finansowa. Koszt pozyskania kapitału. | 8 |
T-W-3 | Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych ( główne a szczegółowe). | 6 |
T-W-4 | Pojęcie przepływów pieniężnych. CASH FLOW inwestycji. | 2 |
T-W-5 | Projekty konwencjonalne i niekonwencjonalne. Typy powiązań projektów inwestycyjnych - projekty niezależne, komplementarne i wykluczające się. | 2 |
T-W-6 | Sposoby oceny efektywności inwestycji (metody statyczne i dynamiczne). | 8 |
T-W-7 | zaliczenie wykładów | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych | 30 |
A-P-2 | samodzielana realizacja projektu | 10 |
A-P-3 | utrwalanie treści na podstawie wykładów i literatury, przygotowanie do zaliczenia | 18 |
A-P-4 | zalicznie | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | utrwalanie treści na podstawie wykładów i literatury, przygotowanie do zaliczenia | 58 |
A-W-3 | zaliczenie | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna |
M-2 | metoda przypadków, metoda sytuacyjna |
M-3 | metody programowe z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pisemne zalicznenie treści wykładów |
S-2 | Ocena formująca: pisemne zaliczenie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/09-5_W01 Ma podstawową wiedzę na temat zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej | BIE_1A_W19 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/09-5_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu ekonomii do podejmowania racjonalnych decyzji w działalności gospodarczej | BIE_1A_U23 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/09-5_K01 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz: Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | BIE_1A_K05, BIE_1A_K06 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/09-5_W01 Ma podstawową wiedzę na temat zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej | 2,0 | |
3,0 | potrafi objaśnić poszczególne etapy procesu inwesycyjnego oraz opisać ogólne zasady funkcjonowania rynku i przedsiębiorstwa, zaliczenie pisemne: 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/09-5_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu ekonomii do podejmowania racjonalnych decyzji w działalności gospodarczej | 2,0 | |
3,0 | umie wyszukiwać, zinterpretować dostępne informacje z zakresu ekonomii i zastosować je w podejmowaniu decyzji biznesowych, zaliczenie pisemne: 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/09-5_K01 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz: Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | aktywna postawa do postępowania zgodnie z zasadami etyki, świadomość profesjonalizmu, kreatywność, otwartość, świadomość znaczenia ekonomii w branży budowlanej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dziworska K., Decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2005
- Gawron H., Ocena efektywności inwestycji, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań, 1997
- Rogowski W, Rachunek efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2010
- Agnieszka Siewiera, Analiza ryzyka w procesie zarządzania projektem budowlanym, WNUS, Szczecin, 2018
- Agnieszka Siewiera, Kryteria oceny efektywności projektów inwestycyjnych, WNUS, szczecin, 2020
- Agmnieszka Siewiera, Effective risk management in investment projects, WNUS, Szczecin, 2016
- Agnieszka Siewiera, Skuteczność zarządzania ryzykiem w projektach inwestycyjnych, WNUs, Szczecin, 2017
Literatura dodatkowa
- Pawlak Z, Biznesplan. Zastosowania i przykłady., Poltex, Warszawa, 2005
- Głodek .Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2004