Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
| W-2 | zaliczone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu pisanej pracy dyplomowej |
| C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej, a także opanowanie umiejętności opisu tekstowego wykonywanych czynności, analiz, obliczeń, projektowania |
| C-3 | Opanowanie znajomości podstawowych reguł dotyczących wykorzystywania materiału źródłowego i formułowania własnych wniosków, opinii, które stanowią efekt uzyskany z realizowanej pracy |
| C-4 | Opanowanie umiejętności prezentowania medialnego z zakresu opracowywanego tematu i studiowanej specjalności |
| C-5 | Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy i wniosków z przygotowanej pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| praca dyplomowa | ||
| T-PD-1 | Napisanie pracy inżynierskiej i przygotowanie prezentacji z zakresu pracy | 0 |
| 0 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| praca dyplomowa | ||
| A-PD-1 | 1. Wykonanie przeglądu literatury i wybranie odpowiednich pozycji do danej pracy | 30 |
| A-PD-2 | 2. Przygotowanie wprowadzenia do pracy dyplomowej | 7 |
| A-PD-3 | 3. Przygotowanie założeń do wykonania pracy | 50 |
| A-PD-4 | 4. Wstępne utworzenie spisu literatury | 3 |
| A-PD-5 | 5. Wykonanie podstawowych i szczegółowych badań, obliczeń, pomiarów, rysunków, analiz lub porównań itd. | 250 |
| A-PD-6 | 6. Uzupełnienie spisu literatury w kolejności cytowania, bądź opracowywania poszczególnych elementów pracy | 7 |
| A-PD-7 | 7. Przygotowanie spisu treści, rysunków i załączników | 3 |
| A-PD-8 | 8. Podsumowanie pracy, napisanie zakończenia, wniosków końcowych | 5 |
| A-PD-9 | 9. Uporządkowanie alfabetyczne literatury z podziałem na książki i opracowania, normy i rozporządzenia, strony internetowe | 2 |
| A-PD-10 | 10. Naniesienie korekt w tekście pracy odnośnie uporządkowanej alfabetycznie literatury | 10 |
| A-PD-11 | 11. Przygotowanie pracy do wydruku | 25 |
| A-PD-12 | 12. Opracowanie prezentacji końcowej z pracy do przedstawienia na obronie | 20 |
| A-PD-13 | 13. Konsultacje z opiekunem pracy | 23 |
| A-PD-14 | 14. Wydrukowanie i złożenie pracy dyplomowej inżynierskiej | 15 |
| 450 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | metody problemowe |
| M-2 | metody aktywizujące |
| M-3 | metody programowane |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena końcowa z pracy dyplomowej inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_A/11_W01 Dyplomant wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu studiów inżynierskich i wiedzą o trendach rozwojowych w budownictwie | BIE_1A_W13, BIE_1A_W23 | — | — | C-1, C-3, C-4, C-5 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_A/11_U01 Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich, tj. wszelkich analiz, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych, samodzielnie doskonaląc się w wykorzystywaniu do tego dostępnych technologii informacyjnych i oprogramowania komputerowego wspomagającego pracę projektanta oraz organizatora robót budowlanych | BIE_1A_U22, BIE_1A_U14, BIE_1A_U21, BIE_1A_U19, BIE_1A_U27 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-5 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_A/11_K01 Dyplomant w trakcie realizacji pracy dyplomowej wykazuje się poczuciem świadomej odpowiedzialności za pracę własną lub zespołową, poczuciem estetyki zawodowej i zrozumieniem potrzeby komunikatywnego przekazania społeczeństwu posiadanej wiedzy w formie wniosków, opisów lub prezentacji medial | BIE_1A_K07, BIE_1A_K04, BIE_1A_K05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_A/11_W01 Dyplomant wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu studiów inżynierskich i wiedzą o trendach rozwojowych w budownictwie | 2,0 | |
| 3,0 | Dyplomant wykazuje w słabym stopniu znajomość podstawowej wiedzy inżynierskiej, ma minimalną świadomość przestrzegania praw autorskich i ochrony własności intelektualnej | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_A/11_U01 Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich, tj. wszelkich analiz, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych, samodzielnie doskonaląc się w wykorzystywaniu do tego dostępnych technologii informacyjnych i oprogramowania komputerowego wspomagającego pracę projektanta oraz organizatora robót budowlanych | 2,0 | |
| 3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z samodzielnością wykorzystania różnych technologii i zasobów informacyjnych, umie natomiast przy naprowadzeniu wybrać odpowiednie narzędzie lub oprogramowanie komputerowe przydatne do rozwiązywania podstawowych zagadnień inżynierskich | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_A/11_K01 Dyplomant w trakcie realizacji pracy dyplomowej wykazuje się poczuciem świadomej odpowiedzialności za pracę własną lub zespołową, poczuciem estetyki zawodowej i zrozumieniem potrzeby komunikatywnego przekazania społeczeństwu posiadanej wiedzy w formie wniosków, opisów lub prezentacji medial | 2,0 | |
| 3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z komunikatywnym wyrażaniem opinii lub formułowaniem wniosków, nie czuje potrzeby ponoszenia odpowiedzialności za wykonane zadania własne czy zespołu | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- 1) Literatura zgodna z tematami prac dyplomowych, 2013
Literatura dodatkowa
- 2) Obowiązujące normy, 2013