Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Regulacja stosunków wodnych:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Regulacja stosunków wodnych | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>, Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | ukończony kurs: Materiały budowlane |
| W-2 | ukończony kurs: Hydraulika i hydrologia |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Wiedza ogólna o regulacjach stosunków wodnych. Znajomość ogólnych podstaw projektowania systemów odwadniajacych i nawadniajacych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| projekty | ||
| T-P-1 | Projekt odwodnienia wykopu budowlanego | 15 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Melioracje podstawowe i szczegółowe | 2 |
| T-W-2 | Ochrona od powodzi. | 2 |
| T-W-3 | Cele i zadania melioracji terenów zurbanizowanych i rolniczych | 2 |
| T-W-4 | Czynniki wpływające na stosunki wodne gleby. | 1 |
| T-W-5 | Dopuszczalne poziomy wód gruntowych – przyczyny podtopień oraz niedoborów wodnych. | 1 |
| T-W-6 | Charakterystyka systemów nawodnień. | 1 |
| T-W-7 | Charakterystyka systemów odwodnieniowych. | 1 |
| T-W-8 | Regulowanie stosunków wodnych w glebie (drenowanie). | 2 |
| T-W-9 | Odwodnienia budowlane i osiedlowe. | 2 |
| T-W-10 | Sprawdzian z wykładów | 1 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| projekty | ||
| A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-P-2 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
| A-P-3 | studia literaturowe | 5 |
| 30 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
| A-W-2 | studia literaturowe | 8 |
| A-W-3 | przygotowanie do sprawdzianu | 7 |
| 30 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
| M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: test |
| S-2 | Ocena podsumowująca: ćwiczenia projektowe: wykonanie ćwiczenia projektowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_D/07-2_W01 Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego | BIE_1A_W10 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_D/07-2_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych | BIE_1A_U08, BIE_1A_U16 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_D/07-2_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną | BIE_1A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_D/07-2_W01 Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego | 2,0 | |
| 3,0 | posiada minimalną wiedzę z przedmiotu | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_D/07-2_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych | 2,0 | |
| 3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_D/07-2_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną | 2,0 | |
| 3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura dodatkowa
- Hieronim Grzyb, Tomasz Kocan, Zygmunt Rytel:, Melioracje, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa, 1985
- Janusz Sokołowski, Armand Żbikowski, Odwodnienia budowlane i osiedlowe, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1993
- Julian Wołoszyn, Włodzimierz Czamara, Ryszard Eliasiewicz, Jerzy Krężel, Regulacja rzek i potoków, Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 1994
- Norbert Laskowski, BUDOWLE HYDROTECHNICZNE INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ PRZEMYSŁU I NATURY, CZASOPISMO NAUKOWE przestrzeń i FORMa, Szczecin, 2017, 32