Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 3:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 3 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z organizacji i kierowania budową I i II |
W-2 | ukończony kurs z zarządzania procesem inwestycyjnym II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejetność prowadzenia kontroli realizacji inwestycji budowlanej w odniesieniu do obiektów o różnym przeznaczeniu użytkowym |
C-2 | Umiejetność nadzorowania budżetu projektu z wykorzystaniem MS PROJECT |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Integracja projektu | 3 |
T-A-2 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Analiza ryzyka projektu. | 3 |
T-A-3 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Zakres projektu | 3 |
T-A-4 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Planowanie zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji | 3 |
T-A-5 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Identyfikacja ścieżki krytycznej - harmonogram sieciowy inwestycji | 3 |
T-A-6 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Sporządzenie budżetu inwestycji. | 3 |
T-A-7 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Sporządzenie harmonogramu dostaw inwestycyjnych i robót podwykonawców. | 3 |
T-A-8 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Sporządzanie dokumentów i algorytmów ich obiegu, niezbędnych do zarządzania inwestycją | 3 |
T-A-9 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Dokumenty niezbędne do wprowadzania zmian w procesie inwestycyjnym | 3 |
T-A-10 | Studium przypadku : obiekt mieszkalny i użyteczności publicznej. Opracowanie planu jakości dla całego projektu i raportów niezgodności | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podejście procesowe do zarządzania przedsięwzięciami wg. PMBOK | 3 |
T-W-2 | Zarządzanie zakresem przedsięwzięcia budowlanego | 3 |
T-W-3 | Zarządzanie zasobami niezbędnymi do realizacji inwestycji budowlanej | 2 |
T-W-4 | Kontrola i aktualizacja czasu realizacji inwestycji z wykorzystaniem oprogramowania MS Project | 4 |
T-W-5 | Harmonogram i budżet dostaw inwestorskich | 2 |
T-W-6 | Kontrola i aktualizacja budżetu projektu z wykorzystaniem programu MS Project | 2 |
T-W-7 | Rodzaje ryzyk występujących przy realizacji projektu inwestycyjnego | 2 |
T-W-8 | Metody obliczania ryzyka - wartość strategii inwestycji budowlanej | 2 |
T-W-9 | System informacji i komunikacji pomiędzy uczestnikami procesu inwestycyjnego | 2 |
T-W-10 | Zapewnienie jakości realizacji przedsięwzięcia budowlanego | 2 |
T-W-11 | Integracja przedsięwzięcia - podstawowa rola Kierownika projektu | 3 |
T-W-12 | Analiza wpływu zmian w zakresie robót na wyniki inwestycji budowlanych | 2 |
T-W-13 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 28 |
A-A-2 | Analiza elementów zarządzania dla różnych projektów, opracowanie zespołowe, prezentacja projektu | 22 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-A-4 | Zaliczenie ćwiczeń | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 28 |
A-W-2 | Bieżące utrwalanie poznanego materiału | 25 |
A-W-3 | Rozpoznanie lteraturowe | 5 |
A-W-4 | Sprawdzenie wiedzy z przedmiotu | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: opracowanie i prezentacja każdego elementu zadanego projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium sprawdzające wiedzę z przedmiotu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/23-3_W01 Zidentyfikowanie ryzyka przy realizacji obiektów o różnym przeznaczeniu, rozpoznawanie nieprawidłowości przy realizacji przedsięwzięcia budowlanego | BIE_1A_W22, BIE_1A_W19 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-12 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/23-3_U01 prowadzenie monitoringu we wszystkich obszarach zarządzania dla określonego obiektu, tworzenie dokumentów nizbędnych do realizacji inwestycji | BIE_1A_U12, BIE_1A_U20 | — | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-12, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/23-3_K01 Jest zorientowany w problemach przygotowania i realizacji inwestycji i zdeterminowany do działania w sposób przedsiębiorczy, jest odpowiedzialny za zakres powierzonych obowiązków | BIE_1A_K05, BIE_1A_K06 | — | — | C-1 | T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/23-3_W01 Zidentyfikowanie ryzyka przy realizacji obiektów o różnym przeznaczeniu, rozpoznawanie nieprawidłowości przy realizacji przedsięwzięcia budowlanego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi okreslić ryzyko dla określonego obiektu budowlanego lecz nie potrafi ocenić prawdopodobieństwa jego wystapienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/23-3_U01 prowadzenie monitoringu we wszystkich obszarach zarządzania dla określonego obiektu, tworzenie dokumentów nizbędnych do realizacji inwestycji | 2,0 | |
3,0 | Potrafi przygotować styrkturę podziału robót dla określonego projektu i plan monitoringu poszczególnych obszarów projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/23-3_K01 Jest zorientowany w problemach przygotowania i realizacji inwestycji i zdeterminowany do działania w sposób przedsiębiorczy, jest odpowiedzialny za zakres powierzonych obowiązków | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość problemów związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji lecz nie umie ich rozwiązać w przypadku zaistniałej sytuacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management –system approach, John Wiley & Sons, 2003
- Wirkus Marek, Roszkowski Henryk, Dostatni Ewa, Gierulski Wacław, Zarządzanie Projektem, PWE, Warszawa, 2014
- Jeffrey K. Pinto, Project Management: Achieving competitive advantage, Pearson, 2018, V
- Krzysztof Tracz, Methodology of large projects accomplishment based on nuclear plants construction, Technical Transactions, Kraków, 2014
- Rory Burke, Project Management, Wiley, New York, 2003, IV
Literatura dodatkowa
- Dalman J., Jędrzejewski Z., Kalinowska E., Muszyński K., Piwowarczyk M., Studium Wykonalności dla inwestycji współfinansowanych ze srodków UE, LEMTECH Konsulting sp. z o. o., Kraków, 2011
- The Chartered Institute of Building, Project Management for Construction and Development, Willey-Blackwell, Oxford, 2010, IV
- Krzysztof Tracz, Budowa elektrowni jądrowych w Europie cz. 1, 2, 3, Inżynier Budownictwa, Warszawa, 2014