Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 2:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 2 | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
| Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Ukonczony kurs z zarządzania procesem inwestycyjnym I |
| W-2 | ukończony kurs z organizacji i kierowania budową I |
| W-3 | ukończony kurs z systemów zarządzania jakością |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie |
| C-2 | Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Harmonogramy sieciowe procesu inwestycyjnego | 4 |
| T-A-2 | Sporządzanie Planu Zarządzania Przedsięwzięciem budowlanym | 6 |
| T-A-3 | Kontrola kosztów przedsięwzięcia w pełnym cyklu inwestycyjnym | 4 |
| T-A-4 | Obliczanie procentowego zaawansowania zadań inwestycyjnych. | 3 |
| T-A-5 | Metoda wartości wypracowanej w odniesieniu do wszystkich etapów procesu inwestycyjnego | 10 |
| T-A-6 | Kontrola przebiegu projektu. | 3 |
| 30 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Cykl życia projektu dla inwestycji budowlanych | 2 |
| T-W-2 | Podstawowe funkcje inwestora w procesie inwestycyjnym | 2 |
| T-W-3 | Zasady planowania czasu realizacji poszczególnych etapów procesu inwestycyjnego | 2 |
| T-W-4 | Zasady sporządzania Planu Zarządzania Przedsięwzięciem budowlanym | 6 |
| T-W-5 | Pojęcia i definicje Leadership | 4 |
| T-W-6 | Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego przedsiębiorstwa | 2 |
| T-W-7 | Zakres obowiązków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji | 2 |
| T-W-8 | Zakres dokumentacji technicznej procesu inwestycyjnego, a efektywność realizacji projektu | 2 |
| T-W-9 | Analiza trendów zaawansowania zadań procesu inwestycyjnego i czasu ich realizacji w odniesieniu do planu bazowego | 2 |
| T-W-10 | Analiza finansowa zaawansowania projektu w trakcie realizacji - metoda Earned Value - przykłady | 6 |
| 30 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
| A-A-2 | Studia literaturowe, przyswojenie wiedzy z wykladow i ćwiczeń | 25 |
| A-A-3 | Przygotowanie do poszczególnych tematów ćwiczeń audytoryjnych | 17 |
| A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
| A-A-5 | zazaliczenie ćwiczeń | 2 |
| 89 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
| A-W-2 | Samodzielne analizowanie tresci wykladów | 15 |
| A-W-3 | Studia literaturowe | 23 |
| A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 20 |
| A-W-5 | Egzamin | 2 |
| 90 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | wykład informacyjny |
| M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiązań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych |
| S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_C/22-2_W01 Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem | BIE_1A_W22, BIE_1A_W19 | — | — | C-1, C-2 | T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-W-1, T-W-6, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_C/22-2_U01 Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych. | BIE_1A_U12, BIE_1A_U20 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BIE_1A_C/22-2_K01 Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. | BIE_1A_K05, BIE_1A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-A-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_C/22-2_W01 Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem | 2,0 | |
| 3,0 | Rozwiązuje test w 60% , rozpoznaje zasoby ludzkie, materiałowe i sprzętowe niezbędne do realizacji inwestycji | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_C/22-2_U01 Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych. | 2,0 | |
| 3,0 | Potrafi określić skład zespołu do realizowanego projektu budowlanego | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BIE_1A_C/22-2_K01 Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. | 2,0 | |
| 3,0 | Ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie potrafi wykorzystać jej w dostatecznym stopniu | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
- Kerzner Harold, Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
- Rory Burke, Project management – planning and control, John Wiley &Sons, 1993
- Bochenek M., The mind mapping technique in project management, Automation and Robotics in Construction : proceedings of the Creative Construction Conference 2019, Budapest, Hungary, 2019
- Tracz K., Methodology of large projects accomplishment based on power plant construction, Technical Transactions, Kraków, 2014
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością Teoria i Praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005