Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Organizacja i kierowanie budową II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja i kierowanie budową II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW6 15 2,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotu organizacja i kierowanie budową I
W-2Zaliczenie przedmiotu zarządzanie procesem inwestycyjnym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość technologi wykonania robót, planowanie podstawowych zasobów
C-2Opracowanie harmonogramów budowlanych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Sporządzenie harmonogramów za pomoca programu MS Project14
T-P-2Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Podstawy zarządzania czasem na budowie, rodzaje harmonogramów i ich zastosowanie2
T-W-2Metoda ścieżki krytycznej – zasady opracowania harmonogramów sieciowych2
T-W-3Podstawowe zależności pomiędzy zadaniami w budowlanym harmonogramie sieciowym wykonywanym w programie MS Project2
T-W-4Metody obliczania planowanego czasu wykonania robót budowlanych2
T-W-5Budowa harmonogramu zatrudnienia i jego optymalizacja3
T-W-6Równowaga zatrudnienia i jej wpływ na kształtowanie ścieżki krytycznej i koszty budowy.2
T-W-7Optymalizacja harmonogramu Projektu - metody działań zabezpieczające terminowe wykonanie robót budowlanych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego12
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu2
A-P-4zaliczenie projektu1
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe25
A-W-3Przygotowanie do egzaminu18
A-W-4Egzamin2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: egzamin testowy
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/15-1_W01
Znajomość metod planowania oraz identyfikacji parametrów projektu krytycznych dla terminowego i efektywnego wykonania robót na budowie
BIE-NL_1A_W14, BIE-NL_1A_W22, BIE-NL_1A_W18C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/15-1_U01
Sporządzanie harmonogramów szczegółowych dla robót budowlanych za pomocą programu MS Project
BIE-NL_1A_U22, BIE-NL_1A_U20, BIE-NL_1A_U13, BIE-NL_1A_U18C-1, C-2T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/15-1_K01
Odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu oraz zapowierzone mu zadania, przestrzega eyyki zawodowej.
BIE-NL_1A_K03, BIE-NL_1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-7M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/15-1_W01
Znajomość metod planowania oraz identyfikacji parametrów projektu krytycznych dla terminowego i efektywnego wykonania robót na budowie
2,0
3,0Rozwiązanie testu w 60%, zna metody planowania i krytyczne punkty projektu inwestycyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/15-1_U01
Sporządzanie harmonogramów szczegółowych dla robót budowlanych za pomocą programu MS Project
2,0
3,0Zna program MS Project i potrafi zaplanować kolejność wykonywania robót budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/15-1_K01
Odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu oraz zapowierzone mu zadania, przestrzega eyyki zawodowej.
2,0
3,0Ma świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rory Burke, Project Management Planing and Control, John Wiley & Sons, 2003
  2. Andersson C.A.,Miles D., Neale R., Ward J., Site management. Workbook., Ineternational Labour Office, Geneva, 1996
  3. Praca zbiorowa, English for construction managers and engineering. Part 2: Principles of the management in construction., Poltext, Warszawa, 2008
  4. Kerzner H., Project Management. A system approach to planning,scheduling and controlling., John Wiley& Sons, Inc. New Jersey, 2003
  5. Maj T., Organizacja budowy. Podręcznik., Wyd. Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa, 2007
  6. Bochenek M., The mind mapping technique in project management, Automation and Robotics in Construction : proceedings of the Creative Construction Conference, Budapest, Hungary, 2019
  7. Tracz K., Budowa elektrowni jądrowych w Europie cz. 1, 2, 3, Inzynier Budownictwa, Warszawa, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
  2. Jaworski M., Podstawy organizacji budowy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2004
  3. Chudley R., Greeno R., Building construction. Handbook. Incorporating current building&construction regulations, Butterworth- Heinemann, England, 2010
  4. Chudley R., Greeno R., Construction technology. Pearson education limited., England, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Sporządzenie harmonogramów za pomoca programu MS Project14
T-P-2Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy zarządzania czasem na budowie, rodzaje harmonogramów i ich zastosowanie2
T-W-2Metoda ścieżki krytycznej – zasady opracowania harmonogramów sieciowych2
T-W-3Podstawowe zależności pomiędzy zadaniami w budowlanym harmonogramie sieciowym wykonywanym w programie MS Project2
T-W-4Metody obliczania planowanego czasu wykonania robót budowlanych2
T-W-5Budowa harmonogramu zatrudnienia i jego optymalizacja3
T-W-6Równowaga zatrudnienia i jej wpływ na kształtowanie ścieżki krytycznej i koszty budowy.2
T-W-7Optymalizacja harmonogramu Projektu - metody działań zabezpieczające terminowe wykonanie robót budowlanych2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego12
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu2
A-P-4zaliczenie projektu1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe25
A-W-3Przygotowanie do egzaminu18
A-W-4Egzamin2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/15-1_W01Znajomość metod planowania oraz identyfikacji parametrów projektu krytycznych dla terminowego i efektywnego wykonania robót na budowie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_W14Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji oraz organizację robót budowlanych
BIE-NL_1A_W22Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów budowlanych oraz systemów technicznych stosowanych w budownictwie
BIE-NL_1A_W18Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową
Cel przedmiotuC-1Znajomość technologi wykonania robót, planowanie podstawowych zasobów
C-2Opracowanie harmonogramów budowlanych
Treści programoweT-P-1Sporządzenie harmonogramów za pomoca programu MS Project
T-W-1Podstawy zarządzania czasem na budowie, rodzaje harmonogramów i ich zastosowanie
T-W-2Metoda ścieżki krytycznej – zasady opracowania harmonogramów sieciowych
T-W-6Równowaga zatrudnienia i jej wpływ na kształtowanie ścieżki krytycznej i koszty budowy.
T-W-4Metody obliczania planowanego czasu wykonania robót budowlanych
T-W-3Podstawowe zależności pomiędzy zadaniami w budowlanym harmonogramie sieciowym wykonywanym w programie MS Project
T-W-5Budowa harmonogramu zatrudnienia i jego optymalizacja
T-W-7Optymalizacja harmonogramu Projektu - metody działań zabezpieczające terminowe wykonanie robót budowlanych
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin testowy
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie testu w 60%, zna metody planowania i krytyczne punkty projektu inwestycyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/15-1_U01Sporządzanie harmonogramów szczegółowych dla robót budowlanych za pomocą programu MS Project
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
BIE-NL_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
BIE-NL_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
BIE-NL_1A_U18Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa
Cel przedmiotuC-1Znajomość technologi wykonania robót, planowanie podstawowych zasobów
C-2Opracowanie harmonogramów budowlanych
Treści programoweT-W-4Metody obliczania planowanego czasu wykonania robót budowlanych
T-W-3Podstawowe zależności pomiędzy zadaniami w budowlanym harmonogramie sieciowym wykonywanym w programie MS Project
T-W-5Budowa harmonogramu zatrudnienia i jego optymalizacja
T-W-7Optymalizacja harmonogramu Projektu - metody działań zabezpieczające terminowe wykonanie robót budowlanych
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin testowy
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna program MS Project i potrafi zaplanować kolejność wykonywania robót budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/15-1_K01Odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu oraz zapowierzone mu zadania, przestrzega eyyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
BIE-NL_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Znajomość technologi wykonania robót, planowanie podstawowych zasobów
C-2Opracowanie harmonogramów budowlanych
Treści programoweT-W-1Podstawy zarządzania czasem na budowie, rodzaje harmonogramów i ich zastosowanie
T-W-7Optymalizacja harmonogramu Projektu - metody działań zabezpieczające terminowe wykonanie robót budowlanych
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin testowy
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0