Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z organizacji przedsiebiorstw budowlanych |
W-2 | Ukończony kurs z ekonomiki budownictwa i technologii robót budowlanych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych |
C-2 | Umiejetność identyfikacji ryzyka inwestycyjnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identyfikacja i analiza interesariuszy różnych projektów | 4 |
T-A-2 | Wstępna analiza techniczna i finansowa róznych projektów | 4 |
T-A-3 | Wybór projektu przez Inwestora -Analiza SWOT i PEST | 5 |
T-A-4 | Cele i opis wybranego projektu | 4 |
T-A-5 | Sporządzenie matrycy logicznej projektu wg. metody PCM | 4 |
T-A-6 | Kamienie milowe | 3 |
T-A-7 | Sporządzenie struktury podziału pełnego cyklu życia projektu (WBS) | 4 |
T-A-8 | Kolokwium zaliczające | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje zarządzania projektem, | 2 |
T-W-2 | Cykl życia projektu inwestycyjnego - przykłady z różnych dziedzin działalności gospodarczej | 2 |
T-W-3 | Identyfikacja Interesariuszy procesu inwestycyjnego i analiza ich wpływu na projekt | 2 |
T-W-4 | Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem | 2 |
T-W-5 | Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego - omówienie głównych celów i parametrów projektu | 2 |
T-W-6 | Analiza SWOT i PEST jako podstawowe narzędzia Inwestora przy wyborze Projektu | 2 |
T-W-7 | Różne modele zarządzania projektem - przykłady i optymalizacja wyboru metody | 2 |
T-W-8 | Metodologia zarządzania procesem inwestycyjnym wg. Project Management Institute - PMBOK | 4 |
T-W-9 | Zarządzanie zakresem projektu wg. standardów PMI | 2 |
T-W-10 | Zarządzanie cyklem życia projektu wg. wytycznych Komisji Europejskiej | 2 |
T-W-11 | Struktura i zasady sporządzania matrycy logicznej projektu | 2 |
T-W-12 | Wskaźniki realizacji celów projektu - test SMART | 2 |
T-W-13 | Inne standardy zarządzania projektami - ISO 10 006, BS 6079, Prince 2, AGILE | 2 |
T-W-14 | Struktura podziału działań WBS w odniesieniu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | studia literaturowe, analizowanie tresci wykladów i ćwiczeń | 24 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-A-4 | zaliczenie | 2 |
66 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Bieżące utrwalanie poznanego materialu | 13 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-4 | Zaliczenie | 1 |
54 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów na podstawie testu |
S-2 | Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_W01 Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania | BIE-NL_1A_W22, BIE-NL_1A_W19 | — | — | C-1 | T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-14 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_U01 Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową. | BIE-NL_1A_U12, BIE-NL_1A_U20 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_K01 Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości. | BIE-NL_1A_K05, BIE-NL_1A_K06 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_W01 Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania | 2,0 | |
3,0 | Znajomość podstawowych etapów cyklu życia inwestycji oraz głównych założeń projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_U01 Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi ocenić kryteria i wymogi zamawiającego oraz zaproponować model zarządzania projektem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_K01 Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości. | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie wykorzystuje jej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
- Project Management Institute, "A guide to the Project Management Body of Knowledge", 2000
- Halpin D.W., Woodhead R.W., “ Construction Management”, John Wiley & Sons, 2011
- Kerzner Harold, "Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
- Dziworska K., Decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw, Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2000
- The Chartered Institute of Building, Code Of Practice For Project Management For Construction and Development, Wiley-Blackwell, 2010
- Kietliński W.,Janowska J., Wożniak C., Proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
- Rory Burke, Poject Management, Planning and Control, John Wiley&Sons, 1992
- Nicholas J.M., Steyn H., Projekt management for business, engineering, and technology. Principles and practice., Elsevier Butterworth Heinemann, 2008
- Bochenek M., The mind mapping technique in project management, Automation and Robotics in Construction : proceedings of the Creative Construction Conference, Budapest, Hungary, 2019
- Tracz K., Methodology of large projects accomplishment based on nuclear power plants construction, Technical Transactions, Kraków, 2014
Literatura dodatkowa
- Pastusiak R., Ocena efektywności inwestycji, Cedetu, warszawa, 2003
- Praca zbiorowa, Podstawy Zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- Minasowicz A., Efektywność i zarządzanie finansami w budownictwie, Poltext, Warszawa, 2009
- Kerzner H., Projekt Management. A system approach to planning, scheduling and controlling., John Wiley Sons, New Jersey, 2003
- Lessel W., Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt., BC Edukacja Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Werner W.A., Procedury inwestowania., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004