Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures
Sylabus przedmiotu Computer Aided Metal Structures Design:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Aided Metal Structures Design | ||
Specjalność | Engineering Structures | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Computer skills. Knowledge of the main mechanical and technological properties of steel and the basic range of steel products; ability to design and construct simple steel elements (beams, columns, bearings); knowledge of the basic design principles of steel halls. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student can create drawing documentation of a building with steel structure |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | The design of the building structure made of hot-rolled elements. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 30 |
A-L-2 | Individual preparation of design assignment | 9 |
39 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Individual study | 6 |
21 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the lecture test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ES/D/11_W01 The student knows advanced methods of making drawings of steel structures | B-A_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ES/D/11_U01 The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs | B-A_2A_U07, B-A_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ES/D/11_K01 Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills | B-A_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ES/D/11_W01 The student knows advanced methods of making drawings of steel structures | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ES/D/11_U01 The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ES/D/11_K01 Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- BOCAD Service International, COPL - Bocad - 3D, własne, Bohun, 2011
- A. Pełka-Sawenko , T. Wróblewski, M. Szumigała, Validation of computational models of steel-concrete composite beams, ENGINEERING TRANSACTIONS, Pozanń, 2016, 64/1
Literatura dodatkowa
- Bocad, Bocad 3D manual, Bocad, Ostrów Wlkp., 2011