Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu Complex Metal Structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Complex Metal Structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the main mechanical and technological properties of steel and aluminum alloys and the basic range of steel products; ability to design and construct simple steel elements (beams, columns, bearings); knowledge of the basic design principles of steel halls. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to design complex metal structures |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of single-shell steel smoke chimney or vertical-cylindrical tank for liquid fuels. Evaluating of the limit states and drawings preparation (assembly, workshop section, selected construction and assembly details) | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Fracture and Fatigue Control in Steel Structures | 5 |
T-W-2 | Steel shell structures: chimneys, tanks - basic principles of calculation and construction. Non-technical aspects of the design and construction of steel structures | 10 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 15 |
A-P-2 | Individual preparation of design assignment | 28 |
A-P-3 | Controlled assessment | 2 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Lecture preparation - literature study | 25 |
A-W-3 | Taking an exam | 5 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_A/C/03_W01 The student is able to distinguish and define forms of destruction of steel construction elements. The student is able to define types of steel shell constructions and propose their correct construction solutions using appropriate standards and technical standards. | B-A_2A_W08, B-A_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_A/C/03_U01 The student can use selected CAD programs to compile technical documentation of simple and complex steel shell structures. The student is able to design steel structures in accordance with a predefined specification. | B-A_2A_U14, B-A_2A_U08, B-A_2A_U22 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_A/C/03_K01 Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills | B-A_2A_K02, B-A_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-P-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_A/C/03_W01 The student is able to distinguish and define forms of destruction of steel construction elements. The student is able to define types of steel shell constructions and propose their correct construction solutions using appropriate standards and technical standards. | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_A/C/03_U01 The student can use selected CAD programs to compile technical documentation of simple and complex steel shell structures. The student is able to design steel structures in accordance with a predefined specification. | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_A/C/03_K01 Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Darko Beg, Ulrike Kuhlmann, Laurence Davaine, Benjamin Braun, Design of Plated Structures: Eurocode 3: Design of Steel Structures, Part 1-5: Design of Plated Structures, Wiley, Berlin, 2010
Literatura dodatkowa
- Michel Bruneau, Chia-Ming Uang, Andrew Whittaker, Ductile design of steel structures, McGraw Hill Professional, Boston, 1998
- Leroy Gardner and David A. Nethercot, Designers’ guide to Eurocode 3 : design of steel buildings : EN 1993-1-1, -1-3 and -1-8, ICE Publishing, London, 2011
- A. Pełka-Sawenko , T. Wróblewski, M. Szumigała, Validation of computational models of steel-concrete composite beams, ENGINEERING TRANSACTIONS, Poznań, 2016, 64/1
- Paczkowski W., Drozdowicz R., The influence of wind load on the conoidal shell designed for the summer theatre in Szczecin, University of Nottingham, Nottingham, 1997, International Colloqium on Space Structures