Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu PHS - History of Art:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PHS - History of Art | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Szczepanik <jszczepanik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of history and art history is required. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding the leading trends and styles in art from antiquity to modern times. Preparation of the board on a selected topic in the history of art. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction. Ancient and Roman art | 2 |
T-W-2 | Gothic art | 4 |
T-W-3 | Art in the renaissance | 2 |
T-W-4 | Baroque art | 4 |
T-W-5 | Classicism and romanticism | 2 |
T-W-6 | Art nouveau and impressionism | 2 |
T-W-7 | Modernism and vanguard | 4 |
T-W-8 | Around neo-vanguard | 4 |
T-W-9 | Contemporary art | 4 |
T-W-10 | Passing lectures | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Obligatory participation in classes | 30 |
A-W-2 | Own work | 20 |
A-W-3 | Preparation of a synthetic A3 format board on a topic selected from the lecture | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with multimedia presentation / computer with multimedia projector. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Students are required to complete a board on a selected topic, obtaining information from literature and databases. |
S-2 | Ocena formująca: Passing the colloquium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_W01 Student acquires knowledge about the history of art. recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends and trends. He recognizes the works of outstanding artists. | B-A_2A_W16 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_U01 Student can acquire and make data selection. He interprets data properly and is able to integrate and present them. | B-A_2A_U26 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-1, S-2 |
B-A_2A_A/A/02-1_U02 Student is able to integrate knowledge of art history. | B-A_2A_U26 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_K01 Reliably develops and presents the results of his/her work. | B-A_2A_K09 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_W01 Student acquires knowledge about the history of art. recognizes styles and can characterize their features. He knows the latest trends and trends. He recognizes the works of outstanding artists. | 2,0 | |
3,0 | Student can recognize the style of the work and determine the basic characteristics with the help of the teacher. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_U01 Student can acquire and make data selection. He interprets data properly and is able to integrate and present them. | 2,0 | |
3,0 | Knows how to make a proper selection of data, integrates and presents them with the help of the teacher. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B-A_2A_A/A/02-1_U02 Student is able to integrate knowledge of art history. | 2,0 | |
3,0 | Knows how to make a proper selection of data, integrates and presents them with the help of the teacher. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/02-1_K01 Reliably develops and presents the results of his/her work. | 2,0 | |
3,0 | Diligent student, working with the team. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ernest Gombrich, The Story of Art, Phaidon Press Limited, London, 1950
Literatura dodatkowa
- Jan Białostocki, The Message of Images. Studies in the History of Art, Irsa Verlag, 1988
- Arnason H. Harvard, History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography., Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall, 2004