Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Complex Metal Structures II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Complex Metal Structures II | ||
Specjalność | Engineering Structures | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Passed Complex Metal Structures |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to design complex metal structures objects |
C-2 | Developing skills of independent solving of problems related to steel construction |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of a steel flyover with EOT crane. Evaluating of the limit states and drawings preparation (assembly, workshop section, selected construction and assembly details) | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Principles design of complex metal structures: - steel halls (Calculation of spatial systems, building and assembly of the structure) - flyover and EOT crane - plastic analysis of the structure - large-span structures - high buildings | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 30 |
A-P-2 | Individual preparation of design assignment | 27 |
A-P-3 | Controlled assessment | 3 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Preparing for the exam (own work) | 27 |
A-W-3 | Participation in the exam | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/10_W01 The student is able to distinguish, define and identify certain complex objects of metal construction (halls, flyovers, large span covers), propose their construction and technological solutions ensuring an appropriate level of security and technological | B-A_2A_W05, B-A_2A_W08, B-A_2A_W10 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ES/D/10_U01 The student is able to project basics elements complex objects of metal construction | B-A_2A_U17, B-A_2A_U25 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_ES/D/10_K01 The student is able in both professional and social way to project and understand basics elements of complex objects of metal construction | B-A_2A_K02, B-A_2A_K03 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/10_W01 The student is able to distinguish, define and identify certain complex objects of metal construction (halls, flyovers, large span covers), propose their construction and technological solutions ensuring an appropriate level of security and technological | 2,0 | |
3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ES/D/10_U01 The student is able to project basics elements complex objects of metal construction | 2,0 | |
3,0 | The student is able to project basics elements complex objects of metal construction on basic level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_ES/D/10_K01 The student is able in both professional and social way to project and understand basics elements of complex objects of metal construction | 2,0 | |
3,0 | The student is able in both professional and social way to project and understand basics elements of complex objects of metal construction on basic level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Biegus A., Steel hall buildings, Arkady, warszawa, 2003
- Kucharczuk W. Labocha S., Steel halls. Designer's guide, Polskie Wydawnictwo Techniczne, 2012
- Łubiński M., Metal structures, cz II, Arkady, Warszawa, 2004
- Matysiak A., Steel Construction: EOT Crane beams, flyovers, PWN, Warszawa-Poznań, 1994
- Giżejowski M., General construction, t5, Steel structures of buildings, design by Eurocodes with examples, Arkady, Warszawa, 2010
- A. Pełka-Sawenko , T. Wróblewski, M. Szumigała, Validation of computational models of steel-concrete composite beams, ENGINEERING TRANSACTIONS, Poznań, 2016, 64/1
Literatura dodatkowa
- Pałkowski Sz., Steel structures. Selected problems of calculation and design, PWN, Warszawa, 2010
- Kapela M., Sieczkowski J., Designing the construction of multi-storey buildings, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskej, Warszawa, 2003