Wydział Budownictwa i Architektury - Gospodarka wodna
Sylabus przedmiotu Regulacje cieków:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka wodna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Regulacje cieków | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Słuchacz ma niezbędną wiedzę z matematyki i fizyki oraz przyswoił wiadomości z hydrauliki i hydrologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza o regulacjach cieków |
C-2 | Umiejętność wykonania projektu wstępnego regulacji rzeki nizinnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonywanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej | 16 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ruch rumowiska w ciekach | 2 |
T-W-2 | Cechy charakteryzujące rzeki w warunkach naturalnych | 2 |
T-W-3 | Cele, zadania i metody regulacji cieków | 2 |
T-W-4 | Zasady projektowania przekroju poprzecznego koryta regulacyjnego | 1 |
T-W-5 | Zasady trasowania rzeki w planie, krzywizna trasy, krzywe regulacyjne | 1 |
T-W-6 | Rodzaje i zasady rozmieszczania budowli regulacyjnych | 3 |
T-W-7 | Materiały budowlane i wykonawstwo budowli regulacyjnych | 3 |
T-W-8 | Ochrona i osłona przeciwpowodziowa | 2 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych | 8 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 52 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 16 |
A-W-2 | Studia literaturowe z zakresu regulacji rzek | 22 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 22 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (Wykład informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (Ćwiczenia projektowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GW_10-_GW-10_W01 Słuchacz studium podyplomowego ma podstawową wiedzę z zakresu regulacji stosunkow wodnych | GW_10-_W07 | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GW_10-_GW-10_U01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunkow wodnych | GW_10-_U02, GW_10-_U05 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-6, T-P-1, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GW_10-_GW-10_K01 Słuchacz studium podyplomowego rozumie pozatechniczne aspekty i skutki regulacji cieków | GW_10-_K01, GW_10-_K02, GW_10-_K03 | — | C-2, C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-P-1, T-W-5, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_10-_GW-10_W01 Słuchacz studium podyplomowego ma podstawową wiedzę z zakresu regulacji stosunkow wodnych | 2,0 | Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu regulacji stosunków wodnych |
3,0 | Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym | |
4,5 | Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_10-_GW-10_U01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunkow wodnych | 2,0 | Nie potrafi rozwiązywać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu regulacji stosunków wodnych |
3,0 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_10-_GW-10_K01 Słuchacz studium podyplomowego rozumie pozatechniczne aspekty i skutki regulacji cieków | 2,0 | Nie rozumie pozatechnicznych skutków działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych |
3,0 | Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym | |
4,5 | Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Wołoszyn J. i in., Regulacje rzek i potoków, Akademia Rolnicza we Wrocławiu, Wrocław, 1994, wydanie II zmienione
Literatura dodatkowa
- Mamak W., Regulacja rzek i potoków, Arkady, Warszawa, 1958
- Kulczyk J., Winter J., Śródladowy transport wodny, Politechnika Wrocławska, Wrocław, 2003