Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Gospodarka wodna

Sylabus przedmiotu Regulacje cieków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka wodna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Regulacje cieków
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 16 2,00,60zaliczenie
projektyP2 16 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Słuchacz ma niezbędną wiedzę z matematyki i fizyki oraz przyswoił wiadomości z hydrauliki i hydrologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza o regulacjach cieków
C-2Umiejętność wykonania projektu wstępnego regulacji rzeki nizinnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonywanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej16
16
wykłady
T-W-1Ruch rumowiska w ciekach2
T-W-2Cechy charakteryzujące rzeki w warunkach naturalnych2
T-W-3Cele, zadania i metody regulacji cieków2
T-W-4Zasady projektowania przekroju poprzecznego koryta regulacyjnego1
T-W-5Zasady trasowania rzeki w planie, krzywizna trasy, krzywe regulacyjne1
T-W-6Rodzaje i zasady rozmieszczania budowli regulacyjnych3
T-W-7Materiały budowlane i wykonawstwo budowli regulacyjnych3
T-W-8Ochrona i osłona przeciwpowodziowa2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych8
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego52
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach16
A-W-2Studia literaturowe z zakresu regulacji rzek22
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia22
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (Wykład informacyjny)
M-2Metody praktyczne (Ćwiczenia projektowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena formująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GW_10-_GW-10_W01
Słuchacz studium podyplomowego ma podstawową wiedzę z zakresu regulacji stosunkow wodnych
GW_10-_W07C-1, C-2T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GW_10-_GW-10_U01
Słuchacz studium podyplomowego potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunkow wodnych
GW_10-_U02, GW_10-_U05C-1, C-2T-W-2, T-W-6, T-P-1, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GW_10-_GW-10_K01
Słuchacz studium podyplomowego rozumie pozatechniczne aspekty i skutki regulacji cieków
GW_10-_K01, GW_10-_K02, GW_10-_K03C-2, C-1T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-P-1, T-W-5, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GW_10-_GW-10_W01
Słuchacz studium podyplomowego ma podstawową wiedzę z zakresu regulacji stosunkow wodnych
2,0Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu regulacji stosunków wodnych
3,0Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym
3,5Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym
4,0Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym
4,5Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym
5,0Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GW_10-_GW-10_U01
Słuchacz studium podyplomowego potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunkow wodnych
2,0Nie potrafi rozwiązywać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu regulacji stosunków wodnych
3,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym
4,5Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GW_10-_GW-10_K01
Słuchacz studium podyplomowego rozumie pozatechniczne aspekty i skutki regulacji cieków
2,0Nie rozumie pozatechnicznych skutków działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych
3,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym
3,5Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym
4,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym
4,5Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym
5,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Wołoszyn J. i in., Regulacje rzek i potoków, Akademia Rolnicza we Wrocławiu, Wrocław, 1994, wydanie II zmienione

Literatura dodatkowa

  1. Mamak W., Regulacja rzek i potoków, Arkady, Warszawa, 1958
  2. Kulczyk J., Winter J., Śródladowy transport wodny, Politechnika Wrocławska, Wrocław, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonywanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej16
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ruch rumowiska w ciekach2
T-W-2Cechy charakteryzujące rzeki w warunkach naturalnych2
T-W-3Cele, zadania i metody regulacji cieków2
T-W-4Zasady projektowania przekroju poprzecznego koryta regulacyjnego1
T-W-5Zasady trasowania rzeki w planie, krzywizna trasy, krzywe regulacyjne1
T-W-6Rodzaje i zasady rozmieszczania budowli regulacyjnych3
T-W-7Materiały budowlane i wykonawstwo budowli regulacyjnych3
T-W-8Ochrona i osłona przeciwpowodziowa2
16

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych8
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego52
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach16
A-W-2Studia literaturowe z zakresu regulacji rzek22
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGW_10-_GW-10_W01Słuchacz studium podyplomowego ma podstawową wiedzę z zakresu regulacji stosunkow wodnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGW_10-_W07Posiada podstawową wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych
Cel przedmiotuC-1Wiedza o regulacjach cieków
C-2Umiejętność wykonania projektu wstępnego regulacji rzeki nizinnej
Treści programoweT-W-7Materiały budowlane i wykonawstwo budowli regulacyjnych
T-W-4Zasady projektowania przekroju poprzecznego koryta regulacyjnego
T-W-1Ruch rumowiska w ciekach
T-W-3Cele, zadania i metody regulacji cieków
T-W-6Rodzaje i zasady rozmieszczania budowli regulacyjnych
T-W-5Zasady trasowania rzeki w planie, krzywizna trasy, krzywe regulacyjne
T-W-2Cechy charakteryzujące rzeki w warunkach naturalnych
T-W-8Ochrona i osłona przeciwpowodziowa
T-P-1Wykonywanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej
Metody nauczaniaM-1Metody podające (Wykład informacyjny)
M-2Metody praktyczne (Ćwiczenia projektowe)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena formująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu regulacji stosunków wodnych
3,0Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym
3,5Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym
4,0Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym
4,5Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym
5,0Posiada wiedzę z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGW_10-_GW-10_U01Słuchacz studium podyplomowego potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunkow wodnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGW_10-_U02Potrafi stosować wzory hydrauliczne i hydrologiczne dla potrzeb inżynierskich
GW_10-_U05Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienie związane z regulacją cieków i projektowaniem dróg wodnych
Cel przedmiotuC-1Wiedza o regulacjach cieków
C-2Umiejętność wykonania projektu wstępnego regulacji rzeki nizinnej
Treści programoweT-W-2Cechy charakteryzujące rzeki w warunkach naturalnych
T-W-6Rodzaje i zasady rozmieszczania budowli regulacyjnych
T-P-1Wykonywanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej
T-W-7Materiały budowlane i wykonawstwo budowli regulacyjnych
T-W-5Zasady trasowania rzeki w planie, krzywizna trasy, krzywe regulacyjne
T-W-3Cele, zadania i metody regulacji cieków
T-W-4Zasady projektowania przekroju poprzecznego koryta regulacyjnego
T-W-1Ruch rumowiska w ciekach
T-W-8Ochrona i osłona przeciwpowodziowa
Metody nauczaniaM-1Metody podające (Wykład informacyjny)
M-2Metody praktyczne (Ćwiczenia projektowe)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena formująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozwiązywać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu regulacji stosunków wodnych
3,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym
4,5Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGW_10-_GW-10_K01Słuchacz studium podyplomowego rozumie pozatechniczne aspekty i skutki regulacji cieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGW_10-_K01Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
GW_10-_K02Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
GW_10-_K03Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wykonania projektu wstępnego regulacji rzeki nizinnej
C-1Wiedza o regulacjach cieków
Treści programoweT-W-6Rodzaje i zasady rozmieszczania budowli regulacyjnych
T-W-2Cechy charakteryzujące rzeki w warunkach naturalnych
T-W-7Materiały budowlane i wykonawstwo budowli regulacyjnych
T-W-8Ochrona i osłona przeciwpowodziowa
T-W-4Zasady projektowania przekroju poprzecznego koryta regulacyjnego
T-P-1Wykonywanie projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej
T-W-5Zasady trasowania rzeki w planie, krzywizna trasy, krzywe regulacyjne
T-W-1Ruch rumowiska w ciekach
T-W-3Cele, zadania i metody regulacji cieków
Metody nauczaniaM-1Metody podające (Wykład informacyjny)
M-2Metody praktyczne (Ćwiczenia projektowe)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie pozatechnicznych skutków działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych
3,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dostatecznym
3,5Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dość dobrym
4,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu dobrym
4,5Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu ponad dobrym
5,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej w zakresie regulacji stosunków wodnych w stopniu bardzo dobrym