Wydział Budownictwa i Architektury - Gospodarka wodna
Sylabus przedmiotu Hydrogeologia i elementy geotechniki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka wodna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Hydrogeologia i elementy geotechniki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Cyprian Seul <Cyprian.Seul@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu budowy Ziemi i podstawy geografii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych oraz umiejętność stosowania Eurokodu 7 |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt posadowienia wg Eurokodu 7 | 4 |
T-P-2 | Okreslenie współczynnika filtracji | 2 |
T-P-3 | Projekt przekroju hydrogeologicznego | 2 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podział gruntów. Podstawowe parametry geotechniczne gruntów | 2 |
T-W-2 | Stany graniczne wg Eurokodu 7 | 1 |
T-W-3 | Posadowienie wg Eurokodu 7 | 1 |
T-W-4 | Podstawowe wiadomości o wodach podziemnych. Ruch wody podziemnej | 1 |
T-W-5 | Typologia wód podziemnych | 1 |
T-W-6 | Odwodnienie terenu | 1 |
T-W-7 | Projekt robót geologicznych. Dokumentacje hydrogeologiczne | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach projektowych | 8 |
A-P-2 | Przygotowanie projektów | 22 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Studia literaturowe | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Wykonanie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GW_10-_GW-13_W01 Słuchacz studium podyplomowego ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie geologii, hydrogeologii i geotechniki | GW_10-_W09 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-P-2, T-W-7, T-W-4, T-P-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GW_10-_GW-13_U01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich, charakterystycznych dla geologii, hydrogeologii i geotechniki | GW_10-_U07 | — | C-1 | T-P-2, T-W-4, T-P-3, T-P-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-6 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GW_10-_GW-13_K01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | GW_10-_K03 | — | C-1 | T-P-1, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-P-3, T-W-4, T-W-7, T-P-2, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_10-_GW-13_W01 Słuchacz studium podyplomowego ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie geologii, hydrogeologii i geotechniki | 2,0 | Nie ma wiedzy dotyczącej standardów i norm technicznych w zakresie geologii, hydrogeologii i geotechniki |
3,0 | Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie podstawowym | |
3,5 | Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie dość dobrym | |
4,0 | Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie dobrym | |
4,5 | Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie ponad dobrym | |
5,0 | Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_10-_GW-13_U01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich, charakterystycznych dla geologii, hydrogeologii i geotechniki | 2,0 | Nie potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich, charakterystycznych dla geologii, hydrogeologii i geotechniki |
3,0 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich, charakterystycznych dla geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie podstawowym | |
3,5 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich, charakterystycznych dla geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie dość dobrym | |
4,0 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich, charakterystycznych dla geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie dobrym | |
4,5 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich, charakterystycznych dla geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie ponad dobrym | |
5,0 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich, charakterystycznych dla geologii, hydrogeologii i geotechniki na poziomie bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_10-_GW-13_K01 Słuchacz studium podyplomowego potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | 2,0 | Nie potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego |
3,0 | Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego na poziomie podstawowym | |
3,5 | Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego na poziomie dość dobrym | |
4,0 | Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego na poziomie dobrym | |
4,5 | Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego na poziomie ponad dobrym | |
5,0 | Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego na poziomie bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Wieczysty A., Hydrogeologia inżynierska, PWN, Warszawa, 1982
- Wysokiński L. i in., Projektowanie geotechniczne według Eurokodu 7 Poradnik, ITB, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Coufal R., Racinowski R., Zarys hydrogeologii, Wyd. PS, Szczecin, 2004
- Seul C., Warunki geologiczno - inżynierskie na obszarze strefy krawędziowej Wzgórz Warszewskich, Annales UMCS, Lublin, 2015, vol. LXX, z. 2, SECTIO B, s. 9 - 25