Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Metody komputerowe w wentylacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody komputerowe w wentylacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs: Podstawy CAD |
W-2 | Ukończony kurs: Rysunek techniczny |
W-3 | Podstawy projektowania instalacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczne zapoznanie się z programami użytkowymi do projektowania instalacji wentylacji |
C-2 | Zna rodzaje materiałów instalacyjnych stosowanych w instalacjach wentylacji |
C-3 | Ma wiedzę o procesach i urządzeniach stosowanych w instalacjach wentylacji |
C-4 | Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych dotyczących instalacji wentylacji |
C-5 | Zna podstawowe metody rozwiązywania problemów projektowych dotyczących instalacji wentylacji |
C-6 | Potrafi dokonać klasyfikacji urzadzeń oraz instalacji w zakresie wentylacji |
C-7 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie w zakresie programu komputerowego oraz poprawnie wybrać do tego narzędzia |
C-8 | Potrafi odczytywać i sporządzać rysunki budowlane instalacyjne |
C-9 | potrafi krzystać z technologii inforamcyjnych oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji a także w celu doboru urzadzeń instalacyjnych |
C-10 | Ma umiejętność samokształcenia się |
C-11 | Rozumie potrzebę samouczenia się i przestrzegania zasad etyki zawodowej |
C-12 | ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i jej wpływ na zespół i środowisko |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wykorzystanie programu użytkowego do obliczeń instalacji wentylacji: obliczenia zapotrzebowania na powietrze dla obiektu | 8 |
T-L-2 | Wykorzystanie programu użytkowego do obliczeń instalacji wentylacji: straty ciśnienia, dobór przewodów instalacji | 10 |
T-L-3 | Wykorzystanie programu użytkowego do obliczeń instalacji wentylacji: dobór elementów i urządzeń instalacji, regulacja instalacji | 10 |
T-L-4 | Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp. Przykłądy wybranych programów wykorzystywanych w wentylacji. Wykorzystanie wybranego programu użytkowego do obliczeń instalacji wentylacji: obliczenia zapotrzebowania na powietrze dla obiektu | 5 |
T-W-2 | Wykorzystanie wybranego programu użytkowego do obliczeń instalacji wentylacji: straty ciśnienia, dobór przewodów instalacji | 4 |
T-W-3 | Wykorzystanie programu użytkowego do obliczeń instalacji wentylacji: dobór elementów i urządzeń instalacji, regulacja instalacji. Zaliczenie wykłądów na podstawie zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 15 |
A-L-3 | praca własna | 35 |
A-L-4 | konsultacje z nauczycielem | 5 |
A-L-5 | przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do wykładów | 5 |
A-W-3 | konsultacje z nauczycielem | 3 |
A-W-4 | praca własna | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny/wyjaśnienie |
M-2 | Metody praktyczne/pokaz, ćwiczenia |
M-3 | Metody programowe/z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzenie zaawansowania z omówieniem wyników i korektą błędów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/C/12-2_W01 Zna podstawowe programy komputerowe użytkowe przydatne do projektowania i obliczeń instalacji wentylacji | IS_1A_W02, IS_1A_W06, IS_1A_W07, IS_1A_W08, IS_1A_W11, IS_1A_W16, IS_1A_W17, IS_1A_W18, IS_1A_W22 | — | — | C-5, C-2, C-1, C-4, C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/C/12-2_U01 Umie wykorzystywać możliwości programów komputerowych w poprawnym projektowaniu instalacji wentylacji | IS_1A_U01, IS_1A_U02, IS_1A_U03, IS_1A_U08, IS_1A_U11, IS_1A_U13, IS_1A_U15, IS_1A_U05 | — | — | C-7, C-9, C-10, C-6, C-8 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/C/12-2_K01 Rozumie potrzebę samouczenia się, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i jej wpływ na zespół i środowisko | IS_1A_K01, IS_1A_K02, IS_1A_K04, IS_1A_K05 | — | — | C-11, C-12 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/C/12-2_W01 Zna podstawowe programy komputerowe użytkowe przydatne do projektowania i obliczeń instalacji wentylacji | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje podstawowe możliwości programu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/C/12-2_U01 Umie wykorzystywać możliwości programów komputerowych w poprawnym projektowaniu instalacji wentylacji | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z projektowania instalacji w sposób dostateczny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/C/12-2_K01 Rozumie potrzebę samouczenia się, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i jej wpływ na zespół i środowisko | 2,0 | |
3,0 | zdolny do znalezienia i zastosowania podstawych materiałów i urządzeń z rozumieniem ich wpływu na instalację wentylacji i środowisko | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- www.tomicad.pl, Instrukcja użytkowania Wentyle PL cz.1, 2011
- www.tomicad.pl, Instrukcja użytkowania Wentyle PL cz.2, 2011
- Przdróżny S., Wentylacja, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1991
- Szymański W., Wasiluk W., Wentylacja użytkowa.Poradnik, IPPU Masta, Gdańsk, 1999
- Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 75, poz. 690, z późn. zm., Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (z późn. zmianami), 2002
Literatura dodatkowa
- www.swegon.com.pl, Instrukcje do programów doborowych firmy Swegon, 2011
- www.dospelprofessional.com, Instrukcje do programów doborowych Dospel Professional, 2011