Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Dziekanat
Nauczyciel odpowiedzialny Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD8 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Spełnienie wymagań przewidzianych regulaminem studiów warunkujących możliwość przystąpienia do realizacji pracy dyplomowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykonanie (i obrona) pracy dyplomowej charakteryzującej się twórczymi rozwiązaniami postawionego problemu wymagającego wiedzy o charakterze specjalistycznym, nabytej w trakcie studiów, potwierdzające zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu kierunku (specjalności) studiów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Konsultacje - nadzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej.15
A-PD-2Praca własna: przygotowanie pracy dyplomowej.435
450

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje działań studenta w czasie realizacji zadań niezbędnych do wykonania pracy dyplomowej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej pracy przeprowadzona przez promotora i recenzenta.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/10-1_W01
Utrwalenie wiedzy w zakresie przedmiotów specjalistycznych związanych z kierunkiem studiów. Samodzielne poszerzenie wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej. Ponadto student powinien być w stanie okreslić cele, założenia, metody oraz wyniki prowadzonych badań, podsumować uzyskane rezultaty, wytłumaczyć sposób realizacji pracy dyplomowej (analitycznej, eksperymentalnej), podać i omówić wnioski.
IS_1A_W07, IS_1A_W10, IS_1A_W22C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/10-1_U01
W wyniku prowadzonych zajęć student powinien umieć: planować badania (analityczne i eksperymentalne), w przypadku badań eksperymentalnych organizować stanowisko pomiarowe, formulować tezy i wnioski, interpretować uzyskane wyniki badań, szacować prawidłowość prowadzenia badań i pomiarów, weryfikować rezultaty badań.
IS_1A_U14, IS_1A_U18, IS_1A_U20, IS_1A_U05C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/10-1_K01
Student nabył kompetencje w zakresie rozwiązywania określonych problemów badawczych. Ma zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz w przyszłej pracy zawodowej.
IS_1A_K02, IS_1A_K04, IS_1A_K05, IS_1A_K07C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/10-1_W01
Utrwalenie wiedzy w zakresie przedmiotów specjalistycznych związanych z kierunkiem studiów. Samodzielne poszerzenie wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej. Ponadto student powinien być w stanie okreslić cele, założenia, metody oraz wyniki prowadzonych badań, podsumować uzyskane rezultaty, wytłumaczyć sposób realizacji pracy dyplomowej (analitycznej, eksperymentalnej), podać i omówić wnioski.
2,0Student nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej.
3,0Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie dostatecznym.
3,5Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie dość dobrym.
4,0Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie dobrym.
4,5Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie dobrym plus.
5,0Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/10-1_U01
W wyniku prowadzonych zajęć student powinien umieć: planować badania (analityczne i eksperymentalne), w przypadku badań eksperymentalnych organizować stanowisko pomiarowe, formulować tezy i wnioski, interpretować uzyskane wyniki badań, szacować prawidłowość prowadzenia badań i pomiarów, weryfikować rezultaty badań.
2,0Student nie umie określić tez i zrealizować pracy dyplomowej.
3,0Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dostatecznym.
3,5Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dość dobrym.
4,0Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dobrym.
4,5Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dobrym plus.
5,0Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/10-1_K01
Student nabył kompetencje w zakresie rozwiązywania określonych problemów badawczych. Ma zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz w przyszłej pracy zawodowej.
2,0Student nie potrafi zrealizować badań (analitycznych, eksperymentalnych) i opisać uzyskanych wyników.
3,0Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną dostateczną.
3,5Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną dość dobrą.
4,0Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną dobrą.
4,5Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną ponad dobrą.
5,0Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną bardzo dobrą.

Literatura podstawowa

  1. Indywidualne rozpoznanie literatury tematu z dostępnych na Uczelni baz danych, Literatura z dziedziny, do której należy tematyka pracy dyplomowej, 2011
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Praca dyplomowa., Wyd. Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Konsultacje - nadzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej.15
A-PD-2Praca własna: przygotowanie pracy dyplomowej.435
450
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/10-1_W01Utrwalenie wiedzy w zakresie przedmiotów specjalistycznych związanych z kierunkiem studiów. Samodzielne poszerzenie wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej. Ponadto student powinien być w stanie okreslić cele, założenia, metody oraz wyniki prowadzonych badań, podsumować uzyskane rezultaty, wytłumaczyć sposób realizacji pracy dyplomowej (analitycznej, eksperymentalnej), podać i omówić wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W07zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska
IS_1A_W10Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: •maszyn przepływowych i tłokowych, •gospodarki wodno-ściekowej, •ochrony wód i atmosfery, •melioracji, •techniki chłodniczej, •wentylacji i klimatyzacji, •ogrzewnictwa, •gospodarki odpadami
IS_1A_W22Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Wykonanie (i obrona) pracy dyplomowej charakteryzującej się twórczymi rozwiązaniami postawionego problemu wymagającego wiedzy o charakterze specjalistycznym, nabytej w trakcie studiów, potwierdzające zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu kierunku (specjalności) studiów.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie realizacji zadań niezbędnych do wykonania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej pracy przeprowadzona przez promotora i recenzenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej.
3,0Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie dostatecznym.
3,5Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie dość dobrym.
4,0Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie dobrym.
4,5Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie dobrym plus.
5,0Student zrealizował badania i przygotował pracę dyplomową w zakresie bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/10-1_U01W wyniku prowadzonych zajęć student powinien umieć: planować badania (analityczne i eksperymentalne), w przypadku badań eksperymentalnych organizować stanowisko pomiarowe, formulować tezy i wnioski, interpretować uzyskane wyniki badań, szacować prawidłowość prowadzenia badań i pomiarów, weryfikować rezultaty badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U14Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
IS_1A_U18Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
IS_1A_U20Umie analizować i ocenić wpływ urządzenia, procesu, technologii lub systemu na środowisko
IS_1A_U05Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Wykonanie (i obrona) pracy dyplomowej charakteryzującej się twórczymi rozwiązaniami postawionego problemu wymagającego wiedzy o charakterze specjalistycznym, nabytej w trakcie studiów, potwierdzające zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu kierunku (specjalności) studiów.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie realizacji zadań niezbędnych do wykonania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej pracy przeprowadzona przez promotora i recenzenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie określić tez i zrealizować pracy dyplomowej.
3,0Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dostatecznym.
3,5Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dość dobrym.
4,0Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dobrym.
4,5Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dobrym plus.
5,0Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/10-1_K01Student nabył kompetencje w zakresie rozwiązywania określonych problemów badawczych. Ma zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz w przyszłej pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
IS_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IS_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
IS_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-1Wykonanie (i obrona) pracy dyplomowej charakteryzującej się twórczymi rozwiązaniami postawionego problemu wymagającego wiedzy o charakterze specjalistycznym, nabytej w trakcie studiów, potwierdzające zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu kierunku (specjalności) studiów.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie realizacji zadań niezbędnych do wykonania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej pracy przeprowadzona przez promotora i recenzenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zrealizować badań (analitycznych, eksperymentalnych) i opisać uzyskanych wyników.
3,0Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną dostateczną.
3,5Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną dość dobrą.
4,0Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną dobrą.
4,5Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną ponad dobrą.
5,0Student potrafi zrealizować badania i opisać uzyskane wyniki z oceną bardzo dobrą.