Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe - 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe - 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Techniki Cieplnej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Spełnienie wymagań przewidzianych regulaminem studiów dopuszczających do realizacji pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w seminariach, prezentacja prac dyplomowych30
A-SD-2Praca własna - przygotowanie prezentacji30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-1_W01
Student powinien zdobyć wiedzę dotyczącą redakcji tekstu prac dyplomowych oraz technicznych możliwości przygotowania prezentacji multimedialnych
IS_1A_W21, IS_1A_W22C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-1_U01
Student powinien umieć objaśnić i zinterpretować: cel, zakres, metodykę, wyniki prowadzonych badań.
IS_1A_U14, IS_1A_U05C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-1_K01
Student nabywa kompetencje w zakresie: planowania, realizacji, prezentacji i dyskusji zadania inzynierskiego
IS_1A_K06C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-1_W01
Student powinien zdobyć wiedzę dotyczącą redakcji tekstu prac dyplomowych oraz technicznych możliwości przygotowania prezentacji multimedialnych
2,0Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach.
3,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach.
4,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach.
4,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach.
5,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-1_U01
Student powinien umieć objaśnić i zinterpretować: cel, zakres, metodykę, wyniki prowadzonych badań.
2,0Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach.
3,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach.
4,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach.
4,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach.
5,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-1_K01
Student nabywa kompetencje w zakresie: planowania, realizacji, prezentacji i dyskusji zadania inzynierskiego
2,0Nie
3,0Tak
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wyd. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
  2. Negrino T., Power Point. Tworzenie prezentacji, projekty, Helion, Gliwice, 2005
  3. Literatura przedmiotu, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Hindle T., Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie, Warszawa, 2000

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.30
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w seminariach, prezentacja prac dyplomowych30
A-SD-2Praca własna - przygotowanie prezentacji30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-1_W01Student powinien zdobyć wiedzę dotyczącą redakcji tekstu prac dyplomowych oraz technicznych możliwości przygotowania prezentacji multimedialnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W21Zna zasady wykonywania pomiarów i organizacji pracy w laboratoriach
IS_1A_W22Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej
Treści programoweT-SD-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach.
3,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach.
4,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach.
4,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach.
5,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-1_U01Student powinien umieć objaśnić i zinterpretować: cel, zakres, metodykę, wyniki prowadzonych badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U14Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
IS_1A_U05Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej
Treści programoweT-SD-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie przedstawił własnej prezentacji wyników pracy. Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny.
3,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Bardzo mała aktywność w zajęciach.
3,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja poprawna, ale mało staranna. Mała aktywność w zajęciach.
4,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Średnio aktywny udział w zajęciach.
4,5Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej. Prezentacja bez błędów. Aktywny udział w zajęciach.
5,0Student przedstawił prezentację wyników pracy dyplomowej.Prezentacja bez błędów. Bardzo aktywny udział w zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-1_K01Student nabywa kompetencje w zakresie: planowania, realizacji, prezentacji i dyskusji zadania inzynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy dotyczącej tematyki pracy dyplomowej. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej
Treści programoweT-SD-1Przedstawienie wymagań dotyczących reguł pisania prac dyplomowych. Przygotowanie przez studenta prezentacji multimedialnej realizowanej pracy dyplomowej. Zaprezentowanie: tezy, celu, metodyki i wyników badań realizowanej pracy dyplomowej Dyskusja nad pracą dyplomową. Indywiduakne informacje o stanie zaawansowania pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące. Seminarium. Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zapoznanie się z prezentacjami przedsatawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa, na którą składają się: poprawnośc przygotowania i wygloszenia prezentacji, sposób odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywnośc w dyskusji nad pracami innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie
3,0Tak
3,5
4,0
4,5
5,0