Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Źródła ciepła-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Źródła ciepła-2 | ||
Specjalność | Sieci, Instalacje Komunalne i Przemysłowe | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy termodynamiki technicznej |
W-2 | Podstawy ciepłownictwa, Źródła ciepła 1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie zasad projektowania oraz umiejętność zaprojektowania kotłowni wodnych zasilanych różnymi paliwami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt kotłowni wodnej. Projekt obejmuje dobór urządzeń i armatury, obliczenia hydrauliczne poszczególnych układów, różne rozwiązania zasilania w paliwo, obliczenia instalacji spalinowej, opis techniczny i część rysunkową, w skład której wchodzą: schemat ideowy, przekroje poziome i pionowe, profile. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Właściwości, magazynowanie, transport paliw stałych, ciekłych i gazowych Wymagania i sposoby usuwania spalin Dobór komina Podstawowe wiadomości dotyczące kotłowni parowych niskociśnieniowych (dobór wyposażenia kotłowni parowej, urządzenia podstawowe i pomocnicze: kotły, pompy, zbiorniki, wymienniki ciepła itp., gospodarka kondensatem). Urządzenia pomiarowe, kontrolne, sterowanie i automatyka. zaliczenie | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 26 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu | 1 |
A-P-4 | Konsultacje | 6 |
A-P-5 | Przygotowanie projektu do zaliczenia | 2 |
65 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne przygotowanie się do egzaminu | 18 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 10 |
A-W-4 | Samodzielna lektura | 10 |
A-W-5 | Obecność na zaliczeniu | 2 |
55 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych |
M-2 | Metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/05_W03 Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu instalacji i magazynowania paliw, instalacji spalinowych i technologii kotłowni wodnych | IS_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/05_U01 Potrafi dokonać klasyfikacji urządzeń oraz instalacji z zakresu źródeł ciepła. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną i techniczną kotłowni wbudowanej wodnej | IS_1A_U05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_S1/D/O/05_U05 Potrafi dokonać doboru i wykorzystać różne materiały oraz urządzenia w kotłowniach | IS_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/05_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | IS_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/05_W03 Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu instalacji i magazynowania paliw, instalacji spalinowych i technologii kotłowni wodnych | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu wykładów. Poprawnie wykonał projekt kotłowni | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/05_U01 Potrafi dokonać klasyfikacji urządzeń oraz instalacji z zakresu źródeł ciepła. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną i techniczną kotłowni wbudowanej wodnej | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sporządzić dokumentację graficzną i techniczną kotłowni wbudowanej wodnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_S1/D/O/05_U05 Potrafi dokonać doboru i wykorzystać różne materiały oraz urządzenia w kotłowniach | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sporządzić dokumentację graficzną i techniczną kotłowni wbudowanej wodnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/05_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | 2,0 | |
3,0 | Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mizielińska K., Olszak J., Gazowe i olejowe źródła ciepła małej mocy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa
- Żarski K., Obiegi wodne i parowe w kotłowniach, Ośrodek Informacji Technika instalacyjna w budownictwie, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Mizielińska K., Centrale cieplne, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa
- Mizielińska K., Rubik M., Źródła ciepła, Fundacja Rozwoju Ciepłownictwa Unia Ciepłownictwa, Warszawa, 1994