Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Szkolenie adaptacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Szkolenie adaptacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1-

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem szkolenia, jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydzialu i uczelni, w tym biblioteki.Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.2
T-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów1
T-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.1
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.1
T-W-5Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydziału i uczelni, w tym biblioteki. Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.2
7

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestniczenie w szkoleniu5
5

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/W/03_W01
Zna system kształcenia na uczelni Wyższej, zasady jej funkcjonowania i zwyczaje akademickie
IS_1A_W27

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/W/03_U01
Zarówna w trakcie studió jak i w pracy zawodowej postępuje w zgodzie z zasadami etyki, BHP, ochrony p.poż., obowiązującego prawa i normami społecznymi, w tym również zwyczajami akademickimi
IS_1A_U23

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/W/03_K01
Student nabywa świadomość odpowiedzialności za pracę własną, a także ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej
IS_1A_K04, IS_1A_K05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1
IS_1A_S1/W/03_K02
Jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i realizowane zadania w zespole, także zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
IS_1A_K03, IS_1A_K04, IS_1A_K05

Literatura podstawowa

  1. Regulamin Studiów, Szczecin
  2. Statut ZUT, Szczecin
  3. Kodeks etyki
  4. Uchwała Senatu ZUT w sprawie zasad pobierania opłat za kształcenie na studiach, opłat za usługi edukacyjne świadczone przez ZUT w Szczecinie oraz trybu i warunków zwalniania z tych opłat

Literatura dodatkowa

  1. www.zut.edu.pl
  2. www.wbia.zut.edu.pl

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydzialu i uczelni, w tym biblioteki.Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.2
T-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów1
T-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.1
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.1
T-W-5Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydziału i uczelni, w tym biblioteki. Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.2
7

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestniczenie w szkoleniu5
5
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/W/03_W01Zna system kształcenia na uczelni Wyższej, zasady jej funkcjonowania i zwyczaje akademickie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W27Zna system kształcenia na uczelni wyższej, zasady jej funkcjonowania i zwyczaje akademickie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/W/03_U01Zarówna w trakcie studió jak i w pracy zawodowej postępuje w zgodzie z zasadami etyki, BHP, ochrony p.poż., obowiązującego prawa i normami społecznymi, w tym również zwyczajami akademickimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U23Zarówno w trakcie studiów jak i pracy zawodowej postępuje w zgodzie z zasadami etyki, BHP, ocgrony p-poż, obowiązującego prawa i normami społecznymi, w tym również zwyczajami akademickimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/W/03_K01Student nabywa świadomość odpowiedzialności za pracę własną, a także ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IS_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Celem szkolenia, jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań.
Treści programoweT-W-2Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów
T-W-3Praktyki. Programy wymiany studenckiej.
T-W-4Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan.
T-W-5Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydziału i uczelni, w tym biblioteki. Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/W/03_K02Jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i realizowane zadania w zespole, także zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
IS_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IS_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej