Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka terenowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka terenowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Praktyka inwentaryzacyjna prowadzona w Katedrze Teorii Architektury lub w pracowniach projektowania architektury wnętrz lub ogrodów zakończona opracowaniem inwentaryzacji zieleni i architektury w formie skoroszytu. Zaliczenie praktyk prowadzi Kierownik Studenckich Praktyk Zawodowaych na Kierunku Architektura i Urbanistyka. |
W-2 | Student posiada aktualne ubezpieczenie NN. |
W-3 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu rysunku technicznego i oznaczenia graficznego na rysunkach architektoniczno-budowlanych. |
W-4 | Student posiada podstawowe umiejętności manualne w zakresie rysunku odręcznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami i technikami wykonania pomiarów inwetaryzacyjnych architektury i zieleni. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykonywania inwentaryzacji architektury i jej bezpośredniego otoczenia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Wprowadzenie w zasady prowadzenia inwentaryzacji oraz określenie zakresu inwentaryzacji architektury i zieleni. Odręczne opracowanie notaty oraz wykonanie pomiarów inwentaryzacyjnych i naniesienie dokonanych pomiarów na notatę. | 1 |
T-T-2 | Opracowanie wyników inwentaryzacji w formie cyfrowej (Autocad), wykonanie wydruku w skali 1:50, złożenie rysunków do formatu A4, wpięcie do skoroszytu. Podsumowanie i zaliczenie praktyk. | 1 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | Sporządzenie zadanego przez prowadzącego praktyki zadania inwentaryzacyjnego. | 10 |
A-T-2 | Aktywne uczestnictwo w zajęciach praktycznych. | 45 |
A-T-3 | Opracowanie wyników inwentaryzacji z odbytej praktyki w formie dokumentacji inwentaryzacyjnej w skoroszycie. | 4 |
A-T-4 | Zaliczenie opracowania. | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, objaśnienie i wyjaśnienie zakresu oraz zasad prowadzonych praktyk inwentaryzacyjnych. |
M-2 | Metoda praktyczna, wykonanie projektu inwentaryzacyjnego. |
M-3 | Metoda programowa z użyciem komputera. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena opiekuna praktyki na podstawie dokumentacji inwentaryzacyjnej w formia skoroszytu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne praktyki w oparciu o wynik praktyki złożony w formie skoroszytu u opiekuna praktyki. Ocenę końcową wystawia Kierownik Studenckich Praktyk Zawodowych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/03_W01 ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich bezpośredniego otoczenia | PAWiO_1A_W11 | — | — | C-2 | — | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/03_U01 potrafi opracować inwentaryzację architektoniczną | PAWiO_1A_U22 | — | — | C-1, C-2 | T-T-1, T-T-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
PAWiO_1A_S1/E/03_U02 potrafi w praktyce inwentaryzacyjnej zastosować zasady bhp | PAWiO_1A_U25 | — | — | C-2 | T-T-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/03_K01 jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu | PAWiO_1A_K11 | — | — | C-2 | T-T-1, T-T-2 | M-1 | S-2 |
PAWiO_1A_S1/E/03_K02 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | PAWiO_1A_K04 | — | — | C-2 | T-T-1, T-T-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/03_W01 ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich bezpośredniego otoczenia | 2,0 | |
3,0 | Ma podstawową wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich bezpośredniego otoczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/03_U01 potrafi opracować inwentaryzację architektoniczną | 2,0 | |
3,0 | w stopniu poprawnym potrafi opracować inwentaryzację architektoniczną i zieleni | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/E/03_U02 potrafi w praktyce inwentaryzacyjnej zastosować zasady bhp | 2,0 | |
3,0 | potrafi w stopniu dostatecznym w praktyce inwentaryzacyjnej zastosować zasady bhp | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/E/03_K01 jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/E/03_K02 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie., 2002
- PN-B-01027:2002 Rysunek budowlany. Oznaczenia graficzne stosowane w projektach zagospodarowania działki lub terenu., 2002
- PN-EN ISO 11091:2001 Rysunek budowlany - Projekty zagospodarowania terenu., 2001
- PN-B-01029:2000 Rysunek budowlany Zasady wymiarowania na rysunkach architektoniczno-budowlanych., 2000
- PN-ISO 9431:1994 Rysunek budowlany. Części arkusza rysunkowego przeznaczone na rysunek, tekst i tabliczkę tytułową., 1994
- PN-EN ISO 4157-1:2001 Rysunek budowlany - Systemy oznaczeń Część 1: Budynki i części budynków., 2001
- PN-EN ISO 4157-2:2001 Rysunek budowlany - Systemy oznaczeń Część 2: Nazwy i numery pomieszczeń., 2001
- PN-EN ISO 4157-3:2001 Rysunek budowlany - Systemy oznaczeń – Część 3: Identyfikatory pomieszczeń., 2001
Literatura dodatkowa
- Wojciechowski L., Dokumentacja budowlana, rysunek budowlany, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1985