Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowe techniki komputerowe:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Projektowe techniki komputerowe | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawowe umiejętności obsługi komputera i programu graficznego Corel. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Student powinien nabyć umiejętności obsługi i praktycznego wykorzystania różnych systemów CAD dla wykonywania czynności technicznych w zespołach projektowych dot. architektury, architektury wnętrz i architektury krajobrazu (prac kreślarskich, wizualizacji komputerowych itp.) |
| C-2 | Nabycie umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania komputera jako narzędzia pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w komunikacji wizualnej, projektowaniu architektury wnętrz i projektowaniu ogrodów z uwzględnieniem zmian pór roku i lat wzrostu biologicznego roślin oraz przeobrażeń geomorfologii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| T-L-1 | Praktyczne opanowanie profesjonalnego oprogramowania CAD jako narzędzia pracy projektanta. Nauka obsługi wybranego rodzaju programu CAD. Wykorzystanie komputera w opracowaniu wizualizacji konkretnego przykładu projektowego z zakresu projektowania krajobrazu (skala urbanistyczna) lub formy przestrzennej w krajobrazie (skala architektoniczna). | 15 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| A-L-1 | Obecność na zajęciach (udział w wykladach). | 15 |
| A-L-2 | Czytanie wskazanej literatury (praca własna studenta). | 5 |
| A-L-3 | Przygotowanie pracy semestralnej (praca opisowa, studialna na zadany temat, prezentacja multimedialna). | 5 |
| A-L-4 | Przygotowanie do kolokwium. | 5 |
| A-L-5 | Obecność na kolokwium. | 1 |
| 31 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Metody podające; wykład informacyjny |
| M-2 | Metody problemowe; wykład problemowy |
| M-3 | Metody aktywizujące; przygotowanie referatu i dyskusja |
| M-4 | Metody praktyczne; ćwiczenia przedmiotowe i projektowe |
| M-5 | Analiza przypadku |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności |
| S-2 | Ocena formująca: Kolokwium przejściowe (zaliczające) |
| S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu (prezentacji) itp. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PAWiO_1A_S1/C/04_W01 ma widzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych. | PAWiO_1A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
| PAWiO_1A_S1/C/04_W02 potrafi scharakteryzować rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu zieleni. | PAWiO_1A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
| PAWiO_1A_S1/C/04_W03 potrafi scharakteryzować rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu zieleni. | PAWiO_1A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PAWiO_1A_S1/C/04_U01 potrafi zaprojektować szczegołowe rozwiązania technicne we wnętrzu i na zewnątrz budynku | PAWiO_1A_U04 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
| PAWiO_1A_S1/C/04_U02 posiada umiejętność sprawnego rysowania przy użyciu różnych narzędzi również komputerowych. | PAWiO_1A_U07 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PAWiO_1A_S1/C/04_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrfi inspirować inne osoby do nauki. | PAWiO_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
| PAWiO_1A_S1/C/04_K02 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | PAWiO_1A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-3, M-4, M-2, M-1, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| PAWiO_1A_S1/C/04_W01 ma widzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych. | 2,0 | |
| 3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 | ||
| PAWiO_1A_S1/C/04_W02 potrafi scharakteryzować rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu zieleni. | 2,0 | |
| 3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 | ||
| PAWiO_1A_S1/C/04_W03 potrafi scharakteryzować rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu zieleni. | 2,0 | |
| 3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| PAWiO_1A_S1/C/04_U01 potrafi zaprojektować szczegołowe rozwiązania technicne we wnętrzu i na zewnątrz budynku | 2,0 | |
| 3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 | ||
| PAWiO_1A_S1/C/04_U02 posiada umiejętność sprawnego rysowania przy użyciu różnych narzędzi również komputerowych. | 2,0 | |
| 3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| PAWiO_1A_S1/C/04_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrfi inspirować inne osoby do nauki. | 2,0 | |
| 3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 | ||
| PAWiO_1A_S1/C/04_K02 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | 2,0 | |
| 3,0 | Student jest w stanie zrealizować podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- 3D Landscape 3, podręcznik użytkownika, 1999
- Master Landscape Pro, podręcznik użytkownika
- My Hause for Windows - w.3.0, 1998
- Map-Info, podręcznik użytkowania
- Archicad, podręcznik użytkowania
- Autocad, podręcznik użytkowania
- Allplan, (moduł krajobraz) – podręcznik użytkowania
- Ozimek P., Ozimek A., Analiza Krajobrazu przy użyciu narzędzi cyfrowych, Politechnika Krakowska, 2012
- Ozimek P., Ozimek A., CAD dla studentów architektury krajobrazu, Politechnika Krakowska, 2012
- Mitton M., Interior design Visual presentation.A guide to graphics,models and presentation techniques, 2012
- Kacprzyk Z., Pawłowska B., Komputerowe wspomaganie projektowania (Podstawy I przykłady w programie ArchiCAD i AutoCAD), Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2012
- Bradley B., Michaels W., Digital Drawing for Landscape Architecture (Contemporary Techniques and Tools for Digital Representation in Site Design), 2010
- Praca zbiorowa, AutoCAD w architekturze krajobrazu – wprowadzenie, 2012
- Jakulski A., AutoCAD 2012/LT2012/WS+ (Kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego), Wyd.N aukowe PWN, W-wa, 2012