Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Elementy wyposażenia wnętrz:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elementy wyposażenia wnętrz | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl> | ||
Inni nauczyciele | Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami kształtowania wnętrz mieszkalnych i użyteczności publicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie w tematykę wykładów. Elementy wyposażenia wnętrz - wstęp. | 1 |
T-W-2 | Elementy wyposażenia wnętrz mieszkalnych. | 2 |
T-W-3 | Elementy wyposażenia wnętrz użyteczności publicznej: wyposażenie wnętrz handlowych. | 2 |
T-W-4 | Elementy wyposażenia wnętrz użyteczności publicznej: wyposażenie wnętrz gastronomicznych. | 2 |
T-W-5 | Elementy wyposażenia wnętrz użyteczności publicznej: wyposażenie wnętrz szpitalnych. | 2 |
T-W-6 | Elementy wyposażenia wnętrz użyteczności publicznej: wyposażenie wnętrz szkolnych. | 2 |
T-W-7 | Elementy wyposażenia wnętrz użyteczności publicznej: wyposażenie wnętrz biurowych. | 1 |
T-W-8 | Elementy wyposażenia wnętrz użyteczności publicznej: wyposażenie wnętrz kultury. | 1 |
T-W-9 | Elementy wyposażenia wnętrz użyteczności publicznej: wyposażenie wnętrz kultu. | 1 |
T-W-10 | Kolokwium zaliczeniowe. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | aktywnie uczestniczy w zajęciach | 15 |
A-W-2 | samodzielna praca w domu | 15 |
A-W-3 | sprawdzenie osiągniętej wiedzy z formie kolokwium zaliczeniowego | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca w formie wykładu informacyjnego z objaśnieniami i przykładami. Metoda programowana z użyciem komputera i prezentacji multimedialnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena w postaci pytań kontrolnych przed każdym z wykładów, pokazujących stan wiedzy studentów w zakresie przedmiotu wykładu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy teoretycznej w zakresie wyposażenia wnętrz mieszkalnych i użyteczności publicznej w formie kolkwium zaliczeniowego wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/02B_W01 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | PAWiO_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-10 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/02B_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-7 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/02B_W01 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | 2,0 | |
3,0 | zna w stopniu podstawowym zasady kształtowania elementów wyposażenia wnętrz mieszkalnych i użyteczności publicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/02B_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Neufert E., Podręczniki projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2012
- Błądek Z., Błądek W., Manikowski S., Hotele - nowoczesne hotelarstwo – od projektowania do wyposażenia., Palladium, 2011
- Koziorowska B., Biernat M., Projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, kuchni hotelowych i szpitalnych., Gastro-projekt, 2011
- Bąkowski J., Czabański W., Gębczyńska-Janowic A., Poplatek J., Projektowanie i programowanie obiektów służby zdrowia, praca zbiorowa, cz.1., Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2012
- Złowodzki M., Technologiczne i środowiskowe projektowanie architektury biur., POlitechnika Krakowska, Kraków, 1997