Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie przestrzeni w zabudowie śródmiejskiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie przestrzeni w zabudowie śródmiejskiej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z geometrii wykreślnej, rysunku technicznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z potrzebami społecznymi i podstawami teoretycznymi w zakresie projektowania współczesnych przestrzeni otwartych w mieście |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. | 1 |
T-W-2 | Historyczne i współczesne aspekty kształtowania wnętrz osiedlowych. Wnętrza publiczne współczesnych osiedli mieszkaniowych, problemy i wyzwania. | 2 |
T-W-3 | Typy i modelowe przykłady śródmiejskich wnętrz społecznych. Podstawowe zasady ich projektowania. | 5 |
T-W-4 | Społeczne ogrody osiedlowe jako istotny element rewitalizacji istniejących przestrzeni wspólnych w zabudowie śródmiejskiej i projektowania osiedli współczesnych. | 7 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie pracy semestralnej (część opisowa i prezentacja multimedialna) dotyczącej projektów przestrzeni otwartej w zabudowie śródmiejskiej. Temat wybrany i uzgodniony z prowadzącym przedmiot. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Analiza prezentowanych przykładów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Praca semestralna (część pisemna i prezentacja multimedialna) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/09B_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | PAWiO_1A_W25 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
PAWiO_1A_S1/D/09B_W02 zna w zakresie podstawowym ekologiczne uwarunkowania projektowania (idea zrównoważonego rozwoju) | PAWiO_1A_W14 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/09B_K01 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | PAWiO_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/09B_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | 2,0 | |
3,0 | Student zna w stopniu dostatecznym podstawowe zasady projektowania przestrzeni otwartych w miescie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/D/09B_W02 zna w zakresie podstawowym ekologiczne uwarunkowania projektowania (idea zrównoważonego rozwoju) | 2,0 | |
3,0 | Student zna w stopniu dostatecznym aktualne tendencje w kształtowaniu przestrzeni otrwartych w mieście | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/09B_K01 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu wykazuje profesjonalizm w pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gronostajska B., Kreacja i modernizacja przestrzeni mieszkaniowej, 2007
- Berry S., Ogród w mieście.Projektowanie i zarządzanie., Arkady, Warszawa, 1998, ISBN83-213-4048-2
- Skibniewska H., Goryński A., Bożekowska D., Tereny otwarte w miejskim środowisku mieszkaniowym, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 1979
- Drozdek M.E., Rośliny do zadań specjalnych:seria Zieleń miast i wsi współczesna i zabytkowa., Oficyna Wydawnicz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Sulechowie, Sulechów-Kalsk, 2011, ISBN 978-83-60-792-17-9
Literatura dodatkowa
- red. Jarczewski W., Huculak M., Janas K., Rewitalizacja podwórek, Instytut Rozwoju Miast, Kraków, 2013
- Zieleń Miejska, czasopismo, ABRYS, Poznań