Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Rysunek prezentacyjny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rysunek prezentacyjny | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zdolności manualne potrzebne do wizualizacji własnych problemów artystycznych. |
W-2 | Podstawowe umiejętności CAD w zakresie 2D i 3D. |
W-3 | Podstawowa wiedza dotycząca znajomości perspektywy, konstrukcji, kompozycji oraz technik rysunkowych. |
W-4 | Ogólna znajomość programów graficznych i projektowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej w rysunku prezentacyjnym. |
C-2 | Umiejętność wykonania rysunku prezentacyjnego w środowisku CAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie w problematykę przedmiotu | 3 |
T-L-2 | Zagadnienia perspektywy w rysunku prezentacyjnym | 3 |
T-L-3 | Szkice –analiza konstrukcji formy | 3 |
T-L-4 | Przedmioty codziennego użytku w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi | 6 |
T-L-5 | Mebel i jego konstrukcja w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi | 9 |
T-L-6 | Powierzchnie i powłoki w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi | 9 |
T-L-7 | Transformacja powłoki wybranego przedmiotu | 6 |
T-L-8 | Urządzenie techniczne w rysunku wspomaganym narzędziami cyfrowymi | 3 |
T-L-9 | Zaliczenie przedmiotu | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-L-2 | Praca własna | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem. |
M-2 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/05_W01 zna w stopniu zaawansowanym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; zna w stopniu zaawansowanym wybrane programy komputerowe wspomagające projektowanie | PAWiO18_2A_W20 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/05_U01 posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów | PAWiO18_2A_U04, PAWiO18_2A_U17 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/05_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO18_2A_K08 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/05_W01 zna w stopniu zaawansowanym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego ich wykorzystania; zna w stopniu zaawansowanym wybrane programy komputerowe wspomagające projektowanie | 2,0 | |
3,0 | Zna w stopniu podstawowym zasady tworzenia rysunków prezentacyjnych i potrafi się nimi posłużyć w procesie projektowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/05_U01 posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych posiada umiejętność zastosowania fotografii i aspektów komunikacji wizualnej w prezentacjach projektów | 2,0 | |
3,0 | posiada umiejetności plastyczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/05_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | jest wrażliwy na przejawy sztuki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stuer Roselien, Sketching Drawing Techniques for Product Designers, BIS, 2007
- Travis Stephanie, Sketching for Architecture and Interior Design, LAURENCE KING PUBLISHERS, 2015
- Caplin Steve, Art and Design in Photoshop How to Simulate Just About Anything from Great Works of Art to Urban Graffiti, Focal Press, 2008
- Henry Kevin, Drawing for Product Designers, LAURENCE KING PUBLISHERS, 2012
- Jessica Newman, Jack Beduhn, Perspective and Sketching for Designers, Pearson, 2011
Literatura dodatkowa
- Martins Ana, Goods 2: Interior Products from Sketch to Use, THAMES & HUDSON, 2015