Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Diploma Workshop I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma Workshop I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | WEk Nauczyciel <Maciej.Nosal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Selection of supervisors of diploma theses |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarising the student with the principles of writing diploma theses |
C-2 | Solving the research problem in the area of economic sciences, which is the subject of the thesis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Rules for diploma theses at the Faculty. Methodology of the realisation of diploma thesis in the field of study, including specialties. Stages of diploma thesis realisation. Discussion of the issues related to the thesis structure, thesis realisation method and timetable – analysis of the illustrative layouts of diploma theses. Presentation and analysis of the themes of theses and defined research problems, thesis structure. Review of the literature. Evaluation of the student's work | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 15 |
A-P-2 | Consultations with the supervisor and preparation of the presentation on diploma thesis realisation | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Didactic discussion, presentation, case study method, explanation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Assessment of the timely realisation of diploma thesis (its parts) and presentation of the diploma thesis theme and scope |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A07_W01 He / she has the knowledge necessary to independently solve research problems. He / she knows the rules for preparing a diploma thesis | E_1A_W01, E_1A_W12 | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A07_U02 He / she can formulate and present the subject of research, define the objective of research work and research hypotheses / theses, make the selection of research materials and tools for diploma thesis realisation | E_1A_U01, E_1A_U04 | — | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A07_W01 He / she has the knowledge necessary to independently solve research problems. He / she knows the rules for preparing a diploma thesis | 2,0 | Student does not know the rules of degree awarding and preparation of diploma thesis |
3,0 | Student has sufficient knowledge about the rules of degree awarding and preparation of diploma thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A07_U02 He / she can formulate and present the subject of research, define the objective of research work and research hypotheses / theses, make the selection of research materials and tools for diploma thesis realisation | 2,0 | |
3,0 | Student has prepared a diploma thesis outline – he / she has formulated the theme of diploma thesis, defined the objective of research work, prepared a diploma thesis plan, indicated the research material and methods of thesis realisation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012