Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Seminar I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminar I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>, Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General economic knowledge |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Preparation for the participation in scientific research and writing a diploma thesis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Discussing the diploma procedure at the Faculty. Determining the main directions of research carried out at the Faculty and by the unit. Presentation of thematic scopes and potential themes of diploma theses. Analysis of the illustrative diploma thesis themes and those proposed by students. | 9 |
T-S-2 | Rules for formulating the objective of research work and research questions. Techniques for searching for source literature and other sources. Collection, ordering and analysis of research material. Presentation of research results | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in classes | 15 |
A-S-2 | Preparation for classes | 6 |
A-S-3 | Preparation for the presentation of diploma thesis concept and plan | 9 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Presentation of the subject and scope of the diploma theses and the degree awarding process. Illustration with examples |
M-2 | Case study |
M-3 | Illustrative themes of diploma theses – papers prepared by students |
M-4 | Discussions after the presentation of papers |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Crediting based on the prepared diploma thesis plan and concept |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A08_W01 Student is able to determine the subject of his / her interests in the field of economics | E_1A_W12 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A08_U01 He / she can define the research problem, determine the theme and scope of diploma thesis | E_1A_U01, E_1A_U04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A08_W01 Student is able to determine the subject of his / her interests in the field of economics | 2,0 | |
3,0 | Student knows the rules of degree awarding in force at the Faculty and, based on the given examples, knows how to formulate the theme of diploma thesis | |
3,5 | Student knows the rules of degree awarding in force at the Faculty, can explain the differences between theoretical and practical thesis, knows how to formulate the theme of diploma thesis | |
4,0 | Student knows the rules of degree awarding in force at the Faculty, can explain the differences between theoretical and practical thesis and analyse the illustrative theme of diploma thesis, defines the essence of the research problem | |
4,5 | Student knows the rules of degree awarding in force at the Faculty, can describe a selected research problem in short written forms and knows the recommended structure of such theses | |
5,0 | Student knows the rules of degree awarding in force at the Faculty, can describe a selected research problem in short written forms and knows the recommended structure of diploma theses, defines the basic research methods |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A08_U01 He / she can define the research problem, determine the theme and scope of diploma thesis | 2,0 | |
3,0 | Student has formulated the research problem and subject of diploma thesis, determined the research materials and methods | |
3,5 | Students timely formulated the research problem and subject of diploma thesis, correctly selected the research material and methods | |
4,0 | Students timely and correctly formulated the research problem and subject of diploma thesis, correctly selected the research material and methods, and also indicated the main stages of thesis realisation | |
4,5 | Students timely and correctly formulated the research problem and subject of diploma thesis, selected the research material and methods, and also indicated the main stages and timetable for thesis realisation | |
5,0 | Student timely and correctly formulated the research problem and subject of diploma thesis, selected the research material and methods, and also indicated the main stages and timetable for thesis realisation, and in addition developed a list of literature necessary to write a thesis |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012