Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)

Sylabus przedmiotu Marketing Management and Planning:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Economics
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing Management and Planning
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 5 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of basics of marketing

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To know the basic concepts of marketing management.
C-2To have basic knowledge about the stages of preparing marketing plans
C-3Be able to carry out marketing analyzes and formulate marketing strategies.
C-4Education of market-oriented attitudes.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1General analysis of the company's situation2
T-A-2Company's mission and market2
T-A-3SWOT analysis2
T-A-4Analysis of the attractiveness of market segments2
T-A-5Product positioning2
T-A-6Planning the company's marketing strategy4
T-A-7Marketing program: product, price, place, promotion4
T-A-8Ongoing management of the implementation of marketing plans2
20
wykłady
T-W-1The essence, process, stages and functions of marketing management2
T-W-2Structure of marketing plan2
T-W-3Control of marketing plan1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1In-class participation20
A-A-2Analysis of the company's situation - group work4
A-A-3Case study analysis - group work6
30
wykłady
A-W-1In-class participation5
A-W-2Preparation for test10
A-W-3Student own work15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Information lecture
M-2Problem lecture
M-3Case study analysis
M-4preparation and presentation of projects using multimedia forms

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Assessment of in-class participation
S-2Ocena podsumowująca: Project - case study and solution proposals
S-3Ocena podsumowująca: Colloquium - test and problem questions.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E9_W01
The student defines the basic concepts of marketing management and planning
E_1A_W01C-1T-W-1M-1S-3
E_1A_E9_W02
The student should know the structure and content of the marketing plan
E_1A_W01C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E9_U01
The student should create a marketing plan
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U12C-3, C-4T-W-2, T-A-4, T-A-5, T-A-2, T-A-1M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E9_K01
The student should understand the role of marketing management in the company
E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05C-4T-W-1, T-W-3, T-A-8M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_E9_W01
The student defines the basic concepts of marketing management and planning
2,0It does not define the basic concepts of marketing management and planning
3,0Defines the basic concepts of marketing management and planning.
3,5Uses a conceptual apparatus in the field of marketing planning and management.
4,0Identifies activities related to the development of marketing plans
4,5Has knowledge about the development of marketing plans.
5,0Explains the importance of marketing plans in enterprise development.
E_1A_E9_W02
The student should know the structure and content of the marketing plan
2,0He does not know the structure and content of marketing plans.
3,0He can replace the elements of the structure and content of marketing plans.
3,5He is able to discuss the elements of the structure and content of marketing plans.
4,0Has the ability to develop company's marketing plans.
4,5Has the ability to implement enterprise marketing plans.
5,0He can explain the importance of marketing plans in the development of the company.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_E9_U01
The student should create a marketing plan
2,0He can not manage the development of marketing plans.
3,0He can assess the role of marketing plans in the company's operations.
3,5He can critically evaluate the quality of marketing plans.
4,0He can analyze the advantages and disadvantages of the marketing plans developed.
4,5He can develop company's marketing plans.
5,0He can implement company's marketing plans.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_E9_K01
The student should understand the role of marketing management in the company
2,0He does not understand the role of marketing management in an enterprise.
3,0Understands the importance of competitiveness in the company's operations.
3,5Understands the role of marketing plans in the development of a company and its competitive struggle in market conditions.
4,0He understands the role of the company's marketing activities for society.
4,5Identifies the development company as a workplace for community members.
5,0He is able to argue the strengths and weaknesses of marketing plans in the development of the company.

Literatura podstawowa

  1. Knecht Z., Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H. Beck, Warszawa, 2005
  2. Garbarski L. i in, Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa, 1999
  3. Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa, 1994
  2. Penc-Pietrzak I, Strategiczne zarządzanie marketingiem, Key Text, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1General analysis of the company's situation2
T-A-2Company's mission and market2
T-A-3SWOT analysis2
T-A-4Analysis of the attractiveness of market segments2
T-A-5Product positioning2
T-A-6Planning the company's marketing strategy4
T-A-7Marketing program: product, price, place, promotion4
T-A-8Ongoing management of the implementation of marketing plans2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The essence, process, stages and functions of marketing management2
T-W-2Structure of marketing plan2
T-W-3Control of marketing plan1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1In-class participation20
A-A-2Analysis of the company's situation - group work4
A-A-3Case study analysis - group work6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1In-class participation5
A-W-2Preparation for test10
A-W-3Student own work15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E9_W01The student defines the basic concepts of marketing management and planning
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1To know the basic concepts of marketing management.
Treści programoweT-W-1The essence, process, stages and functions of marketing management
Metody nauczaniaM-1Information lecture
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Colloquium - test and problem questions.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0It does not define the basic concepts of marketing management and planning
3,0Defines the basic concepts of marketing management and planning.
3,5Uses a conceptual apparatus in the field of marketing planning and management.
4,0Identifies activities related to the development of marketing plans
4,5Has knowledge about the development of marketing plans.
5,0Explains the importance of marketing plans in enterprise development.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E9_W02The student should know the structure and content of the marketing plan
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-2To have basic knowledge about the stages of preparing marketing plans
C-3Be able to carry out marketing analyzes and formulate marketing strategies.
Treści programoweT-W-1The essence, process, stages and functions of marketing management
T-W-2Structure of marketing plan
T-W-3Control of marketing plan
Metody nauczaniaM-1Information lecture
M-3Case study analysis
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Project - case study and solution proposals
S-1Ocena formująca: Assessment of in-class participation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0He does not know the structure and content of marketing plans.
3,0He can replace the elements of the structure and content of marketing plans.
3,5He is able to discuss the elements of the structure and content of marketing plans.
4,0Has the ability to develop company's marketing plans.
4,5Has the ability to implement enterprise marketing plans.
5,0He can explain the importance of marketing plans in the development of the company.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E9_U01The student should create a marketing plan
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Be able to carry out marketing analyzes and formulate marketing strategies.
C-4Education of market-oriented attitudes.
Treści programoweT-W-2Structure of marketing plan
T-A-4Analysis of the attractiveness of market segments
T-A-5Product positioning
T-A-2Company's mission and market
T-A-1General analysis of the company's situation
Metody nauczaniaM-3Case study analysis
M-4preparation and presentation of projects using multimedia forms
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Project - case study and solution proposals
S-1Ocena formująca: Assessment of in-class participation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0He can not manage the development of marketing plans.
3,0He can assess the role of marketing plans in the company's operations.
3,5He can critically evaluate the quality of marketing plans.
4,0He can analyze the advantages and disadvantages of the marketing plans developed.
4,5He can develop company's marketing plans.
5,0He can implement company's marketing plans.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_E9_K01The student should understand the role of marketing management in the company
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Education of market-oriented attitudes.
Treści programoweT-W-1The essence, process, stages and functions of marketing management
T-W-3Control of marketing plan
T-A-8Ongoing management of the implementation of marketing plans
Metody nauczaniaM-3Case study analysis
M-4preparation and presentation of projects using multimedia forms
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Assessment of in-class participation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0He does not understand the role of marketing management in an enterprise.
3,0Understands the importance of competitiveness in the company's operations.
3,5Understands the role of marketing plans in the development of a company and its competitive struggle in market conditions.
4,0He understands the role of the company's marketing activities for society.
4,5Identifies the development company as a workplace for community members.
5,0He is able to argue the strengths and weaknesses of marketing plans in the development of the company.