Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Gospodarka nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gospodarka nieruchomościami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych oraz zasad prawa, systemu organów rządowych i samorządowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu gospodarki nieruchomościami |
C-2 | poznanie zasad i uwarunkowań czynności podejmowanych przez organy publiczne w zakresie gospodarowania nieruchomościami |
C-3 | umiejętność oceny rozstrzygnięć organów władzy publicznej w zakresie gospodarki nieruchomościami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Organy gospodarujące nieruchomościami publicznymi | 2 |
T-K-2 | Podziały nieruchomości | 1 |
T-K-3 | Wywłaszczenia | 2 |
T-K-4 | Trwały zarząd | 2 |
T-K-5 | Opłata adiacencka | 2 |
T-K-6 | Rozgraniczanie nieruchomości | 2 |
T-K-7 | Elementy prawa budowlanego | 2 |
T-K-8 | Rejestry nieruchomości | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | przygotowywamie referatów | 5 |
A-K-2 | Analiza wydanych decyzji administracyjnych dotyczących gospodarki nieruchomościami | 5 |
A-K-3 | Analiza studiów przypadków | 5 |
A-K-4 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi |
S-2 | Ocena formująca: ocena poprawności wykładni przepisów prawnych dotyczących gospodarki nieruchomościami |
S-3 | Ocena formująca: ocena poprawności oceny ekonomicznych uwarunkowań gospodarki nieruchomościami publicznymi |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa - test i kazusy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O7_W01 Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami; | E_2A_W01, E_2A_W02 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-5, T-K-8, T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
E_2A_O7_W02 Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych; | E_2A_W05, E_2A_W06 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-8, T-K-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
E_2A_O7_W03 Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej; | E_2A_W02, E_2A_W06 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-5, T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
E_2A_O7_W04 Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania; | E_2A_W02, E_2A_W06 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O7_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | E_2A_U02 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-5, T-K-8, T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
E_2A_O7_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać; | E_2A_U05, E_2A_U06 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-5, T-K-8, T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
E_2A_O7_U03 Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii; | E_2A_U06 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-5, T-K-8, T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O7_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób; | E_2A_K01 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-5, T-K-8, T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
E_2A_O7_K02 Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu; | E_2A_K08 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-5, T-K-8, T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
E_2A_O7_K03 Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności | E_2A_K05 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-7, T-K-5, T-K-8, T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-K-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O7_W01 Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami; | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy w zakresie gospodarki nieruchomościami |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O7_W02 Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych; | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy w zakresie gospodarki nieruchomościami |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O7_W03 Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej; | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy w zakresie gospodarki nieruchomościami |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O7_W04 Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania; | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy w zakresie gospodarki nieruchomościami |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student ma wiedzę w zakresie gospodarki nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O7_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | 2,0 | Nie potrafi wykorzystywać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z gospodarką nieruchomościami w najprostszym zakresie. |
3,0 | Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z gospodarką nieruchomościami w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z gospodarką nieruchomościami w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z gospodarką nieruchomościami w stopniu dobrym. | |
4,5 | Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z gospodarką nieruchomościami w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z gospodarką nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym. | |
E_2A_O7_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać; | 2,0 | Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu, dostrzegać problemów ani dylematów |
3,0 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu, dostrzega oraz rozwiązuje problemy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu, dostrzega oraz rozwiązuje problemy w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu, dostrzega oraz rozwiązuje problemy w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu, dostrzega oraz rozwiązuje problemy w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi organizować pracę własną i zespołu, dostrzega oraz rozwiązuje problemy w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O7_U03 Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii; | 2,0 | Student nie jest w stanie rozwiązać formułowanych przez nauczyciela zadań o najniższej skali trudności |
3,0 | Student rozwiązuje formułowane przez nauczyciela zadania w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student rozwiązuje formułowane przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student rozwiązuje formułowane przez nauczyciela zadania w stopniu dobrym | |
4,5 | Student rozwiązuje formułowane przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student rozwiązuje formułowane przez nauczyciela zadania w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O7_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób; | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów oraz nie wykazuje chęci pogłębiania wiedzy z przedmiotu |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O7_K02 Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu; | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów oraz nie wykazuje chęci pogłębiania wiedzy z przedmiotu |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O7_K03 Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów oraz nie wykazuje chęci pogłębiania wiedzy z przedmiotu |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do odpowiedniej identyfikacji i rozwiązywania problemów w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- B. Wierzbowski, Gospodarka nieruchomościami. Podstawy prawne, Lexis Nexis, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- M. Nowak, T. Skotarczak, Gospodarka nieruchomościami gminnymi w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, Warszawa, 2010
- R. Padrak, Sprzedaż nieruchomości, Presscom, Wrocław, 2010